Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6224
    Luzifer
    Deltagare

      Som sagt vad ska man tänka på? Vad kan va fel? Nåt speciellt man ska titta efter och vad e de för skillnad på en kombi och sedan förutom karossen? 🙂

      /Nicke

      #77957
      Subbahenke
      Deltagare

        >Som sagt vad ska man tänka på? Vad kan va fel? Nåt speciellt man ska
        >titta efter och vad e de för skillnad på en kombi och sedan förutom
        >karossen? 🙂
        >
        >/Nicke

        Inget faktiskt, samma motor, bromsar, säten ratt, fälgar osv. Bara kanske lite mer praktisk?! Lämpligt kan vara att satsa på en 99-00:a, det gjordes lite förbättringar på bla bromsar samt motorn fick lite högre effekt. 00- orna har sätesvärmare också, samt justerbara intervalltorkare. Några direkta fel finns väl inte. Det är ju en sportbil(?) så viktigt är att kolla att servicen är skött samt kontrollera transmission och koppling. Bromsskivorna fram har en tendens att vilja spricka, det kan vara bra att kolla men en ny orginal bromskiva kostar bara ca 1200kr, så det är inget man behöver fundera på. Kolla också om den är trimmad hur det är gjort. Superchips och dylikt suger det bör vara gjort på ett mer seriöst sätt med unichip, Tek2 eller dylikt.

        Mvh Henke

        #77963
        Niklas
        Deltagare

          För att citera Motor Journalen på Kanal5:
          Det finns två grejor som man bör titta på då man köper en begagnad Impreza. Först se till så att motoroljan ser bra ut, kontrollera dessutom att belysningen på nummerskylten fungerar. Stämmer detta så har du hittat en bra Impreza!

          Själv glömde jag att kolla belysningen på nummerskylten och jag fick mig ett gott skratt då jag upptäckte att nummerskyltsbelysningen inte fungerade heller. Nåja, två lampor bytta sen var det ljus igen! 🙂

          Annars är det väl som alla turbobilar, kan ju ha blivit regält buskörda, så testa den, normal körning, regält pådrag och kraftig inbromsning. Lyssna efter missljud. Subarun är byggd för att köras och köras hårt så de brukar ju hålla, men det finns alltid några “måndags-exemplar”…

          Subaru – All we’ll drive!

          #77956
          OzO
          Deltagare

            Skillnaden ligger i kupéljudnivån. Högre i kombin. Gissar att chassit är något mjukare, men har inget bevis så “don’t kill the messenger”. Bara att sätta dit ett fjäderbenstag iofs…

            ________________________________________
            http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif

            “It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”

            #77960
            Luzifer
            Deltagare

              Oki så de e bara bra bilar då? 🙂 Får nog bli en impreza fast kombi eller sedan har jag inte bestämt mig för , sedanen e ju grymmare men kombin ovanligare.

              Beslutsångest

              #77964
              Niklas
              Deltagare

                Kombin ser ju ut som SAAB 9-5 kombi. Man har slängt på en extra bit hytt bak på, otroligt oestetiskt. Enligt mitt tycke…
                Om jag skall köpa en kombi så blir det en Volvo eller BMW, som andra bil då alltså! För lekbilen säljer jag ju aldrig!! 😀

                Subaru – All we’ll drive!

                #77961
                Luzifer
                Deltagare

                  >Kombin ser ju ut som SAAB 9-5 kombi. Man har slängt på en extra bit
                  >hytt bak på, otroligt oestetiskt. Enligt mitt tycke…
                  >Om jag skall köpa en kombi så blir det en Volvo eller BMW, som andra
                  >bil då alltså! För lekbilen säljer jag ju aldrig!! 😀
                  >
                  >Subaru – All we’ll drive!

                  Jobbar på Volvo , har haft Bmw , så de kommer inte på tal. Men 9-5 aero kombi e snygg men för dyr. Skitsamma man får se vilken subba de blir.

                  Men en subba blr de.

                  #77965
                  Niklas
                  Deltagare

                    Klart det blir Subba…en sedan… 😉

                    Subaru – All we’ll drive!

                    #77962
                    Luzifer
                    Deltagare

                      Lutar åt en sedan dom e ju helt klart grymmast , nu återstår bara att sälja gtx:en å leta efter ett objekt. Stämmer de att imprezan har galvad kaross?

                      #77958
                      Subbahenke
                      Deltagare

                        >Lutar åt en sedan dom e ju helt klart grymmast , nu återstår bara att
                        >sälja gtx:en å leta efter ett objekt. Stämmer de att imprezan har
                        >galvad kaross?

                        Japp allt utom taket!

                        henke

                        #77959
                        Manor
                        Deltagare

                          …det är väl inget att tveka över. Kombin är otroligt mycket ballare ;-).

                          mvh Mats N

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.