Visar 16 inlägg (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #44217
    BVS-Robban
    Deltagare

      Exteriört kolla över det vanliga dvs skarvar osv och försök se om den varit krockad. Är du osäker ring lite verkstäder som bilen har varit servad hos(kolla serv bok) och se vad dom har att säga.
      Bakskärmarma vid skarven mot bakstötfångaren brukar ha en förmåga att rosta.
      Om du provkör kolla det vanliga knak och brak osv. Bakdämparna brukar ofta vara sämre än fram kolla över dessa om sådant inte är bytt
      Motorn brukar sällan vålla problem utan går ofta som en klocka men lyssna givetvis efter konstiga ljud. Kontrollera så att kamremmen är bytt för ALLA skall vara bytta även om bilen gått under 10 000mil för det är väl 6år också om jag inte missminner mig helt. Detta är dyyrt att lämna in om du måste göra det efter eventuellt köp.
      Luftmassemätaren är en känslig pryl på GT:n och klarar inte av ett öppet filter vidare länge. Kör med org luftbox. Lyser “check engine” under hastighetsmätaren brukar det ofta(behöver inte alltid vara så) indikera lmm fel. Kostar ca 1500.- ny.
      Växellådan är kortstegad och skall löpa fritt inga skrap eller andra missljud. Lyssna också igenom växlarna så inte något lager är dåligt låter lite som en dov biltuta/tjutande. Ett tips är att skicka i ny frisk olja direkt när du köpt bilen så du vet att denna är fräach (red line light proof funkar prima).
      Interiört kan förarstol(skålningen vänster sida på ryggstöd), ratt och växelspak ha en förmåga att bli slitna lätt. Det behöver inte betyda att bilen har gått 30 000mil egentligen utan fullt normalt för ca 12-16k mil.

      Och ja sökfunktionen håller jag med om är sämst för 30 000träffar på allt mellan himmel och jord om man skriver in “vanliga ord”

      / Robban

    Visar 16 inlägg (av 16 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.