Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #401
    chris
    Deltagare

      Tjena alla!

      Sitter i tankarna att kanske köpa en Impreza Gt 99-00 (en sån eller en S40 T4).
      Tänkte fråga lite om service kostnader, verkar som om Imprezan är dyr i drift!?
      Vilka miltal ligger servicarna på & ungefär vilket pris? Jo självklart skiljer det mellan olika ex. men ungefär iallafall…
      Vad skall man se upp för, kända fel osv. Någon årsmodell som har varit kass??

      Mycket frågor men tänkte detta var rätt ställa att fråga på 😉

      Ge mig lite repons varför jag skall köpa en Impreza istället för en S40 T4!

      mvh chris

      #37552
      Subbarist
      Deltagare

        Provkör båda bilarna, så bestämmer du nog dig lätt för en Impreza!

        Subbarist javisst! Mr.Roadrage
        Sponsoransvarig SSI
        Den GRÜNE FARAN

        #37556
        Nurka
        Deltagare

          Driftskostnaden står i direkt relation till hur roligt du vill ha när du kör.. heh

          Om dukör lungtkan du brääsa runt på 1l/mil mendet blir snabbt högre om du tar i lite.. Plus att du kommer vilja göra massa saker med en impreza så om du har dålig karaktär eller väldigt tjock plånbok kommer det att ryka bra mycket mer än utropspriset för imprezan..=)

          #37549
          Subbahenke
          Deltagare

            LAST EDITED ON May-05-03 AT 09:48PM (GMT)
            >Tjena alla!
            >
            >Sitter i tankarna att kanske köpa en Impreza Gt 99-00 (en sån eller en
            >S40 T4).

            Vadå det är Ju en Volvo ju ?!?? 🙂

            >Tänkte fråga lite om service kostnader, verkar som om Imprezan är dyr
            >i drift!?
            >Vilka miltal ligger servicarna på & ungefär vilket pris? Jo självklart
            >skiljer det mellan olika ex. men ungefär iallafall…

            Den skall servas var 1250:e mil. Vanlig service kostar ca 1200-1800kr. 5000mila kostar mellan 4000-5000kr och 10000mila kostar mellan 9000-10000kr

            >Vad skall man se upp för, kända fel osv. Någon årsmodell som har varit
            >kass??

            Ett tips är nog att i fösrsta hand hitta en 99:a eller oo:a, de har bättre bromsar och lite andra kosmetiska detaljer. Bromskivor bör man kolla så de inte är spruckna( det är iofs bara att byta men….)och sen är det nog bara det vanliga att den är välservad, ser ut att vara i bra skick. Köper man trimmat så se till att det är seriöst gjort, och gör gärna en extra koll av koppling och växellåda annars inga probs…
            >
            >Mycket frågor men tänkte detta var rätt ställa att fråga på 😉
            >
            >Ge mig lite repons varför jag skall köpa en Impreza istället för en
            >S40 T4!

            Volvon är inte på något sätt lika rolig, men kanske är bra på andra saker..

            >
            >mvh chris

            Mvh Henrik

            #37557
            Micke81
            Deltagare

              Tjena Chris. Jag är helt ny på forumet då jag köpte min Impreza -00 ganska nyligen. Jag hade en s40 t4 -98 sedan tidigare(köpte den -01). Den var rolig precis när man fyllt 18 och inte hade provat så många olika bilar. Det är ingen sportbil direkt, hade mycket problem med den, leder som glappa, turbon fick bytas, så även grenrörspackningen. T o m killarna på volvo sa att det var en sk…bil. För ett tag sedan provade jag för första gången en Impreza, nu har jag en och är så nöjd. KÖP INTE VOLVO är min personliga åsikt:)

              #37560
              chris
              Deltagare

                Tackar för svaren! Bara skriv på =)
                Lite dumt bara att S40:n var en Fas 1, var lite problem med den. Om jag köper en S40 så blir det en 01-02 Fas 2, 1800 st ändringar…
                Mmmm kan allt vara nått med Imprezan, den som lever får se!?

                #37551
                skytiskapilen
                Deltagare

                  Provkör en GT. Sen kommer dina funderingar om val att vara som bortblåsta 🙂

                  /Andreas
                  http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
                  – RE 010? You bet! –

                  #37558
                  Micke81
                  Deltagare

                    Hej igen! Ska du ha en liten familjebil eller är det sport som gäller. Du vet själv vad du ska välja om du vill ha det ena eller det andra. Say no more;)

                    #37553
                    Subbarist
                    Deltagare

                      Jag har min subba som familjebil, funkar hur bra som helst 😀

                      Subbarist javisst! Mr.Roadrage
                      Sponsoransvarig SSI
                      Den GRÜNE FARAN

                      #37559
                      Micke81
                      Deltagare

                        Självklart. Men den är ju lite vassare än volvon. Tänkte inte på det först eftersom jag inte har familj än.
                        P.s Hur får ni till alla coola gubbar efter det ni skriver d.s

                        #37555
                        Fyhr
                        Deltagare

                          men vad är det man ska kolla speciellt på när man ska handla sig impreza? läst igenom FAQen både här och på någon engelsk site men… lite småtips hade inte varit fel 🙂

                          #37554
                          Imp
                          Deltagare

                            ljuset vid reg plåten å förslitnings delar dvs broms å dylikt. annars gäller väll samma som man kollar på vanliga bilar. dvs allt låter som det ska (imprezan knakar å skramlar lite dock det ska den göra) koppling växelloda osv osv.
                            kan inte påstå att jag kolla nånting innan jag köpte min men heh har funkat bra endå:)

                            #37550
                            ExOrdis
                            Deltagare

                              LAST EDITED ON May-06-03 AT 09:50PM (GMT)

                              >T o m killarna på volvo sa att det var en sk…bil. För ett tag sedan
                              >provade jag för första gången en Impreza, nu har jag en och är så
                              >nöjd. KÖP INTE VOLVO är min personliga åsikt:)

                              Håller med, jag har oxå jobbat på Volvo men ALDRIG ägt en.
                              Däremot får man prova rätt många på Bilprovningen, det räcker… 😉

                              Toklustigt att de i deras reklam för V70 benämner den för sportbil?? 😮
                              När det finns Legacy & Outback för packningen. 😀 😀

                            Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.