Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1259
    Rills
    Deltagare

      Hejsan, lite konstig fråga men… Är det någon som vet vad man skall akta sig för när det gäller milen på en Impreza gt 00:a? Om man kollar på Blocket ser man ofta bilar under 10k mil för 130-140k och dom som ligger över för 115-125k, är det bara tackvare stora servicen, eller är det något annat magiskt som händer vid 10k mil? Vad är “gränsen” för imprezan innan motorn börjar hicka och ha sig? Bör man oroa sig om bilen gått 14k mil, som faktiskt varit 14k lugna mil?

      #43826
      Desen
      Deltagare

        Jag tror inte du ska stirra dig blind på miltalet. Allt handlar om hur tidigare ägare har skött och kört och servat bilen.

        Det händer inget “magiskt” vid 10000 mil mer än en service som går loss på runt 10 loppor.

        Titta istället mer på bilens historik, servicebok, antal ägare, ålder på ägare, kvitton, trimmning osv. Och det viktigaste av allt, provkör bilen. Vad du ska titta, känna lyssna efter hittar du massor om här på forumet om du använder sökfunktionen.

        Lycka till med bilköpet

        /Andreas, Skåne, Kristianstad

        http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
        300 st posters av Block 1250kr
        1st porrfilm 199kr
        2st öl 28kr
        Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

        #43828
        Nyman
        Deltagare

          ang 10 000 mila service så fick jag en offert från Landrins i V-ås på 17 500 för just denna service.. så jag skulle nog rekomendera en som gått fjorton snarare än en som gått 8,5-9… därav tycker jag priset borde vara lägre på de som gått strax under 10k än de som gått strax över…

          men de är ju vad jag tycker…

          -= enough is enough =-

          #43831
          Rills
          Deltagare

            OK, tack för dom tipsen!

            #43824
            OzO
            Deltagare

              ang 10 000 mila service så fick jag en offert från Landrins i V-ås på 17 500 för just denna service..

              Då måste det vara något som dom tyckte behövde fixas utöver det som ingår i en 10000-milaservice.

              /G
              _____
              ::::: | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::
              Tänk om man hade ensamrätt på att sälja Subaru-clips, då skulle jag vara rikare än Bill Gates idag!

              #43825
              David
              Deltagare

                17 500:- det var saftigt jag gav kring 10k utan tändstiftsbyte..

                /D

                #43832
                Addict
                Deltagare

                  Kolla på MÅNGA är mitt råd. Vi köpte den 5:e vi kollade på.
                  Folk på forumet säger att rost inte är ett problem, dock valde vi bort 3 bilar enbart pga rost. Dessutom körs dessa bilar hårt och det sätter sina spår. Jag bryr mig inte ett dugg om milen, det är skicket på bilen som avgör.

                  #43829
                  Nyman
                  Deltagare

                    ursäkta OT men nej, jag ringde landrins bil å frågade vad en 10 000mila service skulle kosta. 17 500:- sa han rakt av efter att bara slagit in mitt regnummer… inte ens sett bilen..

                    så om de bara är svinigt dyra eller kollat totalt fel vill jag inte svara på men de var de priset de sa till mig.. nu gjorde jag ej servicen där som ni kanske förstår… 😉

                    -= enough is enough =-

                    #43830
                    locko99
                    Deltagare

                      10000mila servicen på min WRX -01a (samma motor?)

                      Kostade 10023kr (Hade han inte behövt byta spännare till kamremen hade jag spara ca. 2000:-)

                      Nya stift med…då dom ska bytas enligt service boken?

                      Va på Veddige Bil & Traktor…duktig kille som skruva…va med under hela servicen för att lära mig lite om bilen.

                      //Martin

                      #43827
                      alekz
                      Deltagare

                        Har en Impreza GT -00 som rullat 22600 nu.
                        Köpte den när den rullat 18300 mil 2004 och har inte haft ett enda problem med den bilen. Bilen har full historik och servad minst en gång per år plus ett antal oljebyten. 20000 milaservisen kostade ca 8000 och då kollade de allt inkl tändstiftsbyte. Utöver vanlig service har jag bara bytt bromsklossar, drivaxeldamask och däck mellan servicarna på dessa år. Använder bilen dagligen året runt.

                        Så är bilen bara välskött och servad och har en bra historik så ska man nog inte kolla aldeles för mycket på milen.
                        Vet tyvär en impreza som var mer eller mindre helt slut i motorn efter 6000 mil. så det är inte alla som sköter dem. ;(

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.