SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning köpa nya Bromsar Wrx 01

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 38 totalt)
  • Författare
    nukem
    Deltagare

Servicekillen sade jag behövde nya skivor fram, även nya klossar.

1. Vad består bromsarna mer utav ? broms-ok ?

2. Jag undrar om det finns någon lagom inte för dyr uppgradering när jag ändå ska byta, som är bättre än orginal ?

3. är det rekomenderat att köra olika bromsar fram/bak ?

nukem
      Deltagare

Servicekillen sade jag behövde nya skivor fram, även nya klossar.

1. Vad består bromsarna mer utav ? broms-ok ?

2. Jag undrar om det finns någon lagom inte för dyr uppgradering när jag ändå ska byta, som är bättre än orginal ?

3. är det rekomenderat att köra olika bromsar fram/bak ?

Palm
        Deltagare

Det är inte så känsligt om du kör med orginal bak och uppgraderar lite fram då ca 70% av bromsningen utförs på de främre hjulen.

Istället för att köpa orginal skivor och bromsbelägg så får du bättre grejer till samma priser hos tex autoexperten, kolla marias sponsor tråd! Är du medlem i ssi har du rabatter.

Jag själv kör med Tarox belägg som funkar på både gata & bana och är nöjd, dom tål mycket mera stryk utan att man tappar bromseffekt. Viktigt är också att man ser till att ha fräch bromsvätska helst bättre än standard om man kör lite inspirerat imellanåt.

Palm
          Deltagare

Det är inte så känsligt om du kör med orginal bak och uppgraderar lite fram då ca 70% av bromsningen utförs på de främre hjulen.

Istället för att köpa orginal skivor och bromsbelägg så får du bättre grejer till samma priser hos tex autoexperten, kolla marias sponsor tråd! Är du medlem i ssi har du rabatter.

Jag själv kör med Tarox belägg som funkar på både gata & bana och är nöjd, dom tål mycket mera stryk utan att man tappar bromseffekt. Viktigt är också att man ser till att ha fräch bromsvätska helst bättre än standard om man kör lite inspirerat imellanåt.

nukem
            Deltagare

finns det en stor bra webshop som visar alla autoexpertens produkter ? då alla dom jag gick in på såg ut som hemsidorna jag gjorde när jag gick i åttan och inte alls visar några produktlistor osv

nukem
              Deltagare

finns det en stor bra webshop som visar alla autoexpertens produkter ? då alla dom jag gick in på såg ut som hemsidorna jag gjorde när jag gick i åttan och inte alls visar några produktlistor osv

nukem
                Deltagare

borås sidan är the way to go om man vill se alla deras produkter lärde jag mig själv efter onödigt lång tid.

Men där står inget om att Tarrox passar till en Impreza, de som passar en Impreza WRX e kit för 20-40 K

nukem
                  Deltagare

borås sidan är the way to go om man vill se alla deras produkter lärde jag mig själv efter onödigt lång tid.

Men där står inget om att Tarrox passar till en Impreza, de som passar en Impreza WRX e kit för 20-40 K

kamikaze
                    Deltagare

Ta kontakt med Per på Pean Sweden (klubbsponsor) och hör med honom, har själv köpt DBA 4000 skivor och Carbotech XP 8 belägg därifrån och är hur nöjd som helst.

http://www.peansweden.com/

kamikaze
                      Deltagare

Ta kontakt med Per på Pean Sweden (klubbsponsor) och hör med honom, har själv köpt DBA 4000 skivor och Carbotech XP 8 belägg därifrån och är hur nöjd som helst.

http://www.peansweden.com/

specialized
                        Deltagare

Jo, det är det visst 😉 Du tappar oftast bromsbalansen om du BARA uppgraderar fram.

Däremot så räcker det oftast att uppgradera beläggen bak om du uppgraderat skivan & beläggen fram.

Uppgraderar du skivan och belägg fram utan att göra något bak
                          så kan du få en bil som känns väldigt instabil och lätt i häcken vid hård broms från högre farter.

Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
                          ———————————-
                          SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉

specialized
                          Deltagare

Jo, det är det visst 😉 Du tappar oftast bromsbalansen om du BARA uppgraderar fram.

Däremot så räcker det oftast att uppgradera beläggen bak om du uppgraderat skivan & beläggen fram.

Uppgraderar du skivan och belägg fram utan att göra något bak
                            så kan du få en bil som känns väldigt instabil och lätt i häcken vid hård broms från högre farter.

———————————-

nukem
                            Deltagare

ska man byta ok då också ?

mina ok ser ganska mesiga ut, och alla belägg får väll inte plats i orginal-oken ?

finns de någon mer del man måste köpa nytt om man ska byta allt detta ?

nukem
                              Deltagare

ska man byta ok då också ?

mina ok ser ganska mesiga ut, och alla belägg får väll inte plats i orginal-oken ?

finns de någon mer del man måste köpa nytt om man ska byta allt detta ?

specialized
                                Deltagare

Servicekillen sade jag behövde nya skivor fram, även nya klossar.1. Vad består bromsarna mer utav ? broms-ok ?2. Jag undrar om det finns någon lagom inte för dyr uppgradering när jag ändå ska byta, som är bättre än orginal ?3. är det rekomenderat att köra olika bromsar fram/bak ?

Orginalskivor och vassare belägg runt om (tex XP8 från PEAN ) klarar du dig på ganska långt på, så länge du inte nöter bana var och varannan helg 🙂

Som redan skrivits ring till PEAN så ordnar han det du behöver.
                                  Grym service !

———————————-

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 38 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.