› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › köpa nya Bromsar Wrx 01
- Detta ämne har 37 svar, 2,928 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 5 månader sedan av
Pasi_k.
-
FörfattareInlägg
-
29 september, 2007 kl. 18:26 #75166
nukem
DeltagareServicekillen sade jag behövde nya skivor fram, även nya klossar.
1. Vad består bromsarna mer utav ? broms-ok ?
2. Jag undrar om det finns någon lagom inte för dyr uppgradering när jag ändå ska byta, som är bättre än orginal ?
3. är det rekomenderat att köra olika bromsar fram/bak ?
29 september, 2007 kl. 18:26 #5761nukem
DeltagareServicekillen sade jag behövde nya skivor fram, även nya klossar.
1. Vad består bromsarna mer utav ? broms-ok ?
2. Jag undrar om det finns någon lagom inte för dyr uppgradering när jag ändå ska byta, som är bättre än orginal ?
3. är det rekomenderat att köra olika bromsar fram/bak ?
30 september, 2007 kl. 09:31 #75139Palm
DeltagareDet är inte så känsligt om du kör med orginal bak och uppgraderar lite fram då ca 70% av bromsningen utförs på de främre hjulen.
Istället för att köpa orginal skivor och bromsbelägg så får du bättre grejer till samma priser hos tex autoexperten, kolla marias sponsor tråd! Är du medlem i ssi har du rabatter.
Jag själv kör med Tarox belägg som funkar på både gata & bana och är nöjd, dom tål mycket mera stryk utan att man tappar bromseffekt. Viktigt är också att man ser till att ha fräch bromsvätska helst bättre än standard om man kör lite inspirerat imellanåt.
30 september, 2007 kl. 09:31 #75141Palm
DeltagareDet är inte så känsligt om du kör med orginal bak och uppgraderar lite fram då ca 70% av bromsningen utförs på de främre hjulen.
Istället för att köpa orginal skivor och bromsbelägg så får du bättre grejer till samma priser hos tex autoexperten, kolla marias sponsor tråd! Är du medlem i ssi har du rabatter.
Jag själv kör med Tarox belägg som funkar på både gata & bana och är nöjd, dom tål mycket mera stryk utan att man tappar bromseffekt. Viktigt är också att man ser till att ha fräch bromsvätska helst bättre än standard om man kör lite inspirerat imellanåt.
30 september, 2007 kl. 10:55 #75163nukem
Deltagarefinns det en stor bra webshop som visar alla autoexpertens produkter ? då alla dom jag gick in på såg ut som hemsidorna jag gjorde när jag gick i åttan och inte alls visar några produktlistor osv
30 september, 2007 kl. 10:55 #75167nukem
Deltagarefinns det en stor bra webshop som visar alla autoexpertens produkter ? då alla dom jag gick in på såg ut som hemsidorna jag gjorde när jag gick i åttan och inte alls visar några produktlistor osv
30 september, 2007 kl. 11:26 #75164nukem
Deltagareborås sidan är the way to go om man vill se alla deras produkter lärde jag mig själv efter onödigt lång tid.
Men där står inget om att Tarrox passar till en Impreza, de som passar en Impreza WRX e kit för 20-40 K
30 september, 2007 kl. 11:26 #75168nukem
Deltagareborås sidan är the way to go om man vill se alla deras produkter lärde jag mig själv efter onödigt lång tid.
Men där står inget om att Tarrox passar till en Impreza, de som passar en Impreza WRX e kit för 20-40 K
30 september, 2007 kl. 11:51 #75161kamikaze
DeltagareTa kontakt med Per på Pean Sweden (klubbsponsor) och hör med honom, har själv köpt DBA 4000 skivor och Carbotech XP 8 belägg därifrån och är hur nöjd som helst.
30 september, 2007 kl. 11:51 #75160kamikaze
DeltagareTa kontakt med Per på Pean Sweden (klubbsponsor) och hör med honom, har själv köpt DBA 4000 skivor och Carbotech XP 8 belägg därifrån och är hur nöjd som helst.
30 september, 2007 kl. 12:11 #75148specialized
Jo, det är det visst 😉 Du tappar oftast bromsbalansen om du BARA uppgraderar fram.
Däremot så räcker det oftast att uppgradera beläggen bak om du uppgraderat skivan & beläggen fram.
Uppgraderar du skivan och belägg fram utan att göra något bak
så kan du få en bil som känns väldigt instabil och lätt i häcken vid hård broms från högre farter.Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉30 september, 2007 kl. 12:11 #75151specialized
Jo, det är det visst 😉 Du tappar oftast bromsbalansen om du BARA uppgraderar fram.
Däremot så räcker det oftast att uppgradera beläggen bak om du uppgraderat skivan & beläggen fram.
Uppgraderar du skivan och belägg fram utan att göra något bak
så kan du få en bil som känns väldigt instabil och lätt i häcken vid hård broms från högre farter.Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉30 september, 2007 kl. 12:12 #75169nukem
Deltagareska man byta ok då också ?
mina ok ser ganska mesiga ut, och alla belägg får väll inte plats i orginal-oken ?
finns de någon mer del man måste köpa nytt om man ska byta allt detta ?
30 september, 2007 kl. 12:12 #75165nukem
Deltagareska man byta ok då också ?
mina ok ser ganska mesiga ut, och alla belägg får väll inte plats i orginal-oken ?
finns de någon mer del man måste köpa nytt om man ska byta allt detta ?
30 september, 2007 kl. 12:18 #75149specialized
DeltagareServicekillen sade jag behövde nya skivor fram, även nya klossar.1. Vad består bromsarna mer utav ? broms-ok ?2. Jag undrar om det finns någon lagom inte för dyr uppgradering när jag ändå ska byta, som är bättre än orginal ?3. är det rekomenderat att köra olika bromsar fram/bak ?
Orginalskivor och vassare belägg runt om (tex XP8 från PEAN ) klarar du dig på ganska långt på, så länge du inte nöter bana var och varannan helg 🙂
Som redan skrivits ring till PEAN så ordnar han det du behöver.
Grym service !Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.