SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning köpa nya Bromsar Wrx 01

Visar 8 inlägg - 31 till 38 (av 38 totalt)
  • Författare
    Palm
    Deltagare

Regel är väll att alltid börja längst bort från bromservot dvs höger bak på en vänsterstyrd bil.

camino cielo
      Deltagare

Men inte pa Imprezan, kommer bara ihag nu att borja med VF, nagonting med att den har dubbla kretsar, ska kolla upp det dar eftersom jagtankte sjalv gora det i helgen innan nasta bantraff.

Strat
        Deltagare

HF – VB – VF – HB enligt handboken. Dubbla kretsar och abs som påverkar. Fråga mig inte exakt hur 😉

/Claes

nukem
          Deltagare

tackar för alla informativa inlägg =)

om man vill byta bromsvätska själv räcker det att använda en sådan här ? http://www.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=82489

annars kommer jag låta service killarna byta ut den i samband med nästa service (inte längesen ja bytte bromsvätska) också byter jag belägg o skivor själv

MariaimprezaGT
            Deltagare

såna brukar funka väldigt bra=)

Maria

Audi is teh ####!!

locko99
              Deltagare

Som redan skrivits ring till PEAN så ordnar han det du behöver.Grym service !Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857———————————-SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉

Grymt bra å grymt snabb service 🙂

Byte bromsar runt om på min bil då allt va slut…

Inga värsting grejer med ändå lite bättre än orginal..

Tror det såg ut som följande…
                DBA 4000 slitsade skivor fram
                Carbotech Bobcat belägg
                Och nya orginal skivor bak
                Kosta Ca 6500:- men som sakt ska du ha nåt som tål hårdare bankörninge ska du kika på andra grejer?

mvh /Martin

Niklas
                Deltagare

Måste säga att jag är imponerad över mina Pagid-skivor och belägg som fortfarande sitter på efter nu mer än 4 år. Nu kör jag kanske inte överdrivet mycket bana men ändå, har blivit 5-10 banträffar med en hel del smiskning av bromsarna. Beläggen börjar sjunga på sista refrängen och slitsarna i skivorna är mer eller mindre bortnötta men ändå, 4 år. Kör man normalt och vill ha prylar som inte börjar fadea så rekommenderar jag Pagid. 4000-5000kr för skivor och belägg (fram) plus frakt från England. Sen kan du ha Subaru original bak, skivor ca 600kr och belägg från Mekonomen ca 200kr.

Pasi_k
                  Deltagare

KOm ihag att lufta bromsarna i ratt ordning, kommer inte ihag pa rak arm vilken ordningen ar men det ar viktigt. Och XP8 belaggen ar battre for bana, dom dammar fruktansvart och det tar en sekund extra att fa upp varmeni dom for att vara effektiva pa gatan.

XP8 funkar fint på gatan , behövs inte värmas för att fungera , men dom tar grymt efter dom blivit varma.
                    Kört med dessa på vintern med utan problems.
                    Dammar gör väl alla ”värre” belägg…

Visar 8 inlägg - 31 till 38 (av 38 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.