Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34544
    Timtor
    Deltagare

      Hej,

      Har sökt lite men alla svar är ganska utdaterade. Har köpt en Impreza WRX där dämparna bak inte är så himla vassa. Så funderar på att byta till ett par coilovers. Den kommer bara gå som street/vardagsbil. Kanske lite lek men inge bana.

      vad ska man ha? vad vilka märken är bäst?

      Tack på förhand! 🙂

      #281451
      Igge
      Deltagare

        Bäst är väl saker i stil med Proflex, Exe TC eller kanske Öhlins, men där pratar vi kanske mer pengar än du köpte bilen för 😛

        D2 är ganska populära, vissa har dock haft problem med dessa vid vinterkörning, främst gängan för höjdjustering som tar stryk.
        BC racing är väl snarlika men har lite lite bättre korrosionsskydd.
        ST suspension föll mitt val på, KW-prylar men billigare främst pga att de inte är gjorda i rostfritt
        KW och Bilstein gör saker i rostfritt, de flesta verkar nöjd men det börjar kosta en slant här.

        Men ska du ha som gatbil kan vanliga fjäderben duga bra också (egentligen också coilovers om man ska hårddra på termerna 😛 )
        KYB körde jag på min GT och var nöjd, hade dom dock inte så länge innan jag sålde bilen.
        Pedders (tror jag dom heter) har en och annan kört med och varit nöjda
        Eller subaru original, antagligen ganska dyra i förhållande till vad man får.

        #281452
        Timtor
        Deltagare

          Bäst är väl saker i stil med Proflex, Exe TC eller kanske Öhlins, men där pratar vi kanske mer pengar än du köpte bilen för 😛

          D2 är ganska populära, vissa har dock haft problem med dessa vid vinterkörning, främst gängan för höjdjustering som tar stryk.
          BC racing är väl snarlika men har lite lite bättre korrosionsskydd.
          ST suspension föll mitt val på, KW-prylar men billigare främst pga att de inte är gjorda i rostfritt
          KW och Bilstein gör saker i rostfritt, de flesta verkar nöjd men det börjar kosta en slant här.

          Men ska du ha som gatbil kan vanliga fjäderben duga bra också (egentligen också coilovers om man ska hårddra på termerna 😛 )
          KYB körde jag på min GT och var nöjd, hade dom dock inte så länge innan jag sålde bilen.
          Pedders (tror jag dom heter) har en och annan kört med och varit nöjda
          Eller subaru original, antagligen ganska dyra i förhållande till vad man får.

          Du verkar alltid komma med vettiga och trevliga svar Igge! Då ska jag kika lite! Tack så hemskt mycket för hjälpen! 🙂

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.