SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Koppla ur Airbag, hjälp!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    biloper
    Deltagare

Hej, tänkte koppla ur Airbagen för kartläsarens skull… inte så kul för codrivern att få ett kartbord rakt i nyllet om man smäller 😉

Det jag undrar är om det bara är så enkelt att dra ur kontakten eller om det som vanligt har en hake… som tex

Drar ur kontakten så exploderar kudden för nå datasystem är programmerat så att bryts strömmen till nån smart databox så tror bilen att den har smällt så den ska explodera…

Ingenting annat i bilen funkar för att det e såå farligt att åka utan airbag

Nån som har nån aning får gärna hjälpa mig med detta…

http://www.bilorientering.com

Kolla tävlingsprogrammet, det är bara att anmäla er till Upplands-serien eller April April som är 2 mkt bra nybörjar serier där man inte har sönder bilen, går mestadels på små krokiga landsvägar eller fina grusvägar ! Alltid kul me nytt folk, vilket behövs i bilorientering.

ExOrdis
      Deltagare

Samma som för ratten.
        Dvs gör strömlöst, koppla isär kontaktstycket, montera ur kudde m sprängsats, bygla kontakten m motstånd ifall du ska ha airbag på ratten om inte är det klart med att koppla in strömmen igen.
        Airbaglampan lyser om inte bortkopplade airbaguttag byglas med rätt motstånd men inga funktioner i övrigt påverkas.
        Var försiktig och lycka till.

biloper
        Deltagare

…kom ihåg att du inte får backa snabbare än 30 km/h efter att airbag:en är utmonterad 😉 😛 :D.Sorry, kunde inte låta bli…:+mvh Mats N

Det e kört … nämen jag håller i växelspaken när jag ska backa lite snabbare, som tur är verkar det vara hastigheten och inte gaspådraget som gör att den hoppar ur…

dvs jag kan trycka på ordentligt om jag skulle köra fast .. tur det men jag säljer den fortfarande för 140.000 vid snabb affär och snor med mig alla extra-grejer jag fixat till nästa impreza om jag får den såld… (fjädrar, tripp, däck, extraljus alltså alla bil-o prylar bara)

Växellådan går ju bra i övrigt korta fina lägen original, varför köper folk shortshift, det lär ju bli helt galet korta lägen alltså typ 5 cm eller nåt 😮

Manor
          Deltagare

…kom ihåg att du inte får backa snabbare än 30 km/h efter att airbag:en är utmonterad 😉 😛 :D.

Sorry, kunde inte låta bli…:+

mvh Mats N

biloper
            Deltagare

Härligt, tack så mkt för hjälpen du !

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.