SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor koppling

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    STIred
    Deltagare

Börjar fundera lite smått på en koppling som ska klara runt 600lbft. De jag tänker på främst är HKS GDmax/GDpro eller tillton cerametallic-hitta ingen bra länk till en sån…förutom denna. Båda är renoveringsbara vilket är ju bra.

Nån som har nån åsikt? Eller finns de några andra man bör titta på? Tror iofs jag vet vilken av de ovan kvarnis föredrar 😉

Kanske skulle skrivit sånthär i projekttråden? Tog det här nu men om nån tycker jag ska ta sånt i projekttråden istället så säg till så gör jag det i fortsättningen 🙂

SecretAgentMan
      Deltagare

Min dubbelskiviga exedy sinter rockar benhårt och har relativt rätt pris om man importerar på egen hand – men det är på 450-500 friska Nm med responsstarter, frågan är vad som händer med 700 Nm?

Jag tror den lirar, och även den är renoveringsbar.

/J – gillar inte Tilton då den bygger om från dragande till skjutande urtrampningslager.

STIred
        Deltagare

Hmm… låter inte dumt. Men som du sa håller den för 700nm+? Iofs om den ar renoveringsbar så kan man ju fixa den de gångerna det behövs.
          Och visst fixar man importen på egen hand.. Får bara skaffa en riktigt stor väska inför nästa gång jag åker hem 😉 Kan man kanske tom köpa med en gång så att man har till en första renovering också.

Btw. Hörde du hade ringt, men min mobil inte på här, har inte ens den på mig just nu, kör bara skype härifrån… Kan ju ta via skype, msn, pm, mail om du vill 🙂

STIred
          Deltagare

Föresten finns det nån fördel med dragande jfrt med skjutande urtrampningslager, förutom att det krävs lite modifieringar för o få dit tilton kopplingen?

STIred
            Deltagare

Hittade bättre länk med beskrivning för tiltonkopplingen

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.