borde inte orginalkopplingen hålla för den lilla effektökningen? Beror naturligtvis på hur du tänkt köra, men det mesta på STi-bilarna verkar vara lagom överdimensionerat…
—————————————–
Silverfärgad Impreza GT kombi -00. http://www.garaget.org/?car=108359
Medlem no. 1371 – Johan Atterdal
I tried setting my forum password to penis, it said my password wasn’t long enough. 🙁
—————————————–
Jag köpte koppling till min STI type RA -95 från scoobyworld. En Exedy stage 1. Dom hade även till nyare imprezor också. http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/
Finns ingen anledning att byta till nåt annat än en orginalkoppling, eftermarknadskopplingar är bara än mer svårtkörda, ger också mer påfrestning på lådan.
Om din koppling inte är slut finns det överhuvudtaget ingen anledning till byte.
kopplingen har förmodligen börjat att slira lite för mej
när jag ligger på 5:an eller 6:an och ligger strax under 3000 varv och gasar fullt så sticker varv räknaren ivägg upp till 4000 varv för att sedan gå till backa och börja dra igen..
har kollat runt lite och har fått till svar att det måste vara kopplingen men det blir en orginal som jag byter med.
tack för tips och ideer 🙂
Författare
Inlägg
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.