Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1648
    Steve
    Deltagare

    Varför är det så att min koppling ibland sjunker in ibland, alltså att kopplingen tar emot när man har trampat halvvägs.. händer ibland men återgå som vanlig igen och tar emot som vanlig???

    #46006
    alrik
    Deltagare

    Bytt koppling nyligen?

    Luft i systemet?

    /Mikael

    #46010
    Mpnox
    Deltagare

    Hade samma fenomen på min när jag köpte den.
    Försvann efter en dag och har inte kommit tillbaka.

    Undrar också vad det berodde på. Tror inte luft i systemet orsakar det.
    Det var som att slavcyllindern inte gick helt tillbaka.
    Kanske behövde “vakna” till 🙂

    #46009
    Steve
    Deltagare

    Hade samma fenomen på min när jag köpte den.Försvann efter en dag och har inte kommit tillbaka.Undrar också vad det berodde på. Tror inte luft i systemet orsakar det.Det var som att slavcyllindern inte gick helt tillbaka.Kanske behövde “vakna” till 🙂

    Min kommer ibland.. har inte bytt koppling sen jag köpte den.

    #46008
    Mumin
    Deltagare

    lufta den så blir det bra ska du se.. låter som luft i system iaf.

    #46001
    SecretAgentMan
    Deltagare

    Det är säkert ingen som bemödat sig med att byta vätskan…det är väl spenderad tid att plocka isär och göra rent slav/huvudcylinder – raketforskning är det inte heller. 😀

    Jag gjorde operationen på ett par bilar som visade problem när det gick lite varmt, blev alltid som nytt, och ofta var det man fick ur systemet mer likt sludge än bromsvätska. 😮

    /J

    #46007
    alrik
    Deltagare

    Det är säkert ingen som bemödat sig med att byta vätskan…det är väl spenderad tid att plocka isär och göra rent slav/huvudcylinder – raketforskning är det inte heller. :DJag gjorde operationen på ett par bilar som visade problem när det gick lite varmt, blev alltid som nytt, och ofta var det man fick ur systemet mer likt sludge än bromsvätska. :o/J

    Snabbguide i rengörning? 🙂

    /Mikael

    #46002
    SecretAgentMan
    Deltagare

    Snabbguide i rengörning? :)/Mikael

    Plocka ur, ta isär, gör rent? 😀 :+

    Egentligen är det inte knepigare än så…slavcylindern på lådan är väl lite trist, där åker man på att ta bort startmotorn för att komma åt (och den toppmonterade intercoolern..).
    Huvudcyllen är bultad på torpedväggen, och det är egentligen bara ett låsclips/sprint nere vid pedalstället man får lossa på förutom de två muttrarna, så är den lös med.

    Sedan är det bara att ta isär, det ger sig självt när man kikar på bitarna.

    …brukar inte vara vackert inne i cylindrarna.

    /J

    #46004
    Adam K
    Deltagare

    TMICn fick vara loss, men startmotorn behövde jag inte lossa för att få loss slavcylindern. Renoveringskit för slavcylindern (finns inte dito för huvudcylindern) kostar hela 140 sek hos Subaru! :+
    Väl investerade kaffepengar 🙂

    Snabbguide i rengörning? :)/Mikael

    Plocka ur, ta isär, gör rent? 😀 :+Egentligen är det inte knepigare än så…slavcylindern på lådan är väl lite trist, där åker man på att ta bort startmotorn för att komma åt (och den toppmonterade intercoolern..).Huvudcyllen är bultad på torpedväggen, och det är egentligen bara ett låsclips/sprint nere vid pedalstället man får lossa på förutom de två muttrarna, så är den lös med.Sedan är det bara att ta isär, det ger sig självt när man kikar på bitarna….brukar inte vara vackert inne i cylindrarna./J

    #46003
    SecretAgentMan
    Deltagare

    ..du ser, jag hade bestämt för mig att det var såpass trångt att man inte fick ut bultarna för att startmotorn satt ivägen, vad man glömmer fort! 😀 :+

    /J

    #46005
    Adam K
    Deltagare

    Trångt var det! Men vågar man inte skruva isär mer än det man måste så finner man en lösning! 😀

    ..du ser, jag hade bestämt för mig att det var såpass trångt att man inte fick ut bultarna för att startmotorn satt ivägen, vad man glömmer fort! 😀 :+/J

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.