Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2245
    Turbonauten
    Deltagare

      Halloj!
      Jag börjar närma mig ett kopplingsbyte på min -98.
      Vad ska man köpa för något, original eller?
      Bilen är typ otrimmad, bara 3″ och 1 bar laddtryck.
      Är det mycket bök att byta, eller är det bara att slita ur drivaxlarna, fimpa lådan och kasta upp den nya?

      Originalkopplingen har hållit fast bra och inte slirat, men det börjar vara väldigt trög och svampig, frikopplar inte så bra längre heller.

      Tackar på förväg för tips!

      MVH Emil
      http://www.turbonaut.tk
      http://www.raceinorr.com/

      #50550
      SVARTEN
      Deltagare

        Precis som du säger bara fimpa drivaxlarna och slänga upp den nya;)Det beror på om du gjort det förrut på en massa bilar, för en person med tummen mitt i, bör han inte ge sig an jobbet. Det är väl svårt att säga att vem som helst klarar det, lite pill är det ju första gången, speciellt med växelföraren. Annars har det gått som en dans, man har ju gjort det ett antal gånger nu;)

        /Svarten

        #50551
        Turbonauten
        Deltagare

          Är det ingen som har nå tips??
          Om ni inte gjorde det själva så kan ni väl vara gulliga och fråga morsan hur hon gjorde och vad hon satte dit för koppling.. 🙂

          MVH Emil
          http://www.turbonaut.tk
          http://www.raceinorr.com/

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.