SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor kopplingsproblem

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Fredrik_gt
    Deltagare

Har problem med att kopplingspedalen inte går upp helt då jag tar tar bort foten från den, bilen är en gt00. Den stannar liksom halvvägs. Det går att peta till under den lite löst så hoppar den upp. Nu är det så at kopplingen slirar på 3000 varv+. Det blev såhär efter motorbytet.

Vi köpte en ny original tryckplatta när motorn sattes i igen. Kan någonting blivit felmonterat? Det satt en ny ”starkare” 5vxl låda från japan på bilen när jag köpte den.

Vad tror ni att det kan vara, någon som har varit med om något liknande?

ricco
      Deltagare

va så på min då jag böt växellåda nyss.. hur långt har du kört så? ja lufta å grejjsa utan att de blev bättre, sen hade jag besiktning så tänkta aja kör väll endå.. å efter kanske 10mil blev de som vanligt igen? äsch ja fattar ingenting men kanske är nå liknande problem för dig..?

camata
        Deltagare

Hade samma problem innan jag bytte koppling, men en förnimmelse av slirande koppling finns fortfarande – pga att kopplingspedalen är för slö när den går tillbaks.
          Hade tänkt hitta någon starkare fjäder till kopplingsarmen, då den som sitter där är skrattretande klen.
          Kanske även en ordentlig rengöring av hydraulen till kopplingen skulle vara bra.

Fredrik_gt
          Deltagare

ok, tack, ska testa lite

NickeH
            Deltagare

Här har du lite tips om kopplingsrenovering, kanske kan vara till nån hjälp. Om inte annat blir man sugen på att köpa grejer till bilen 🙂

http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=24&topic_id=581&mesg_id=581&page=&topic_page=2

Fredrik_gt
              Deltagare

Något speciellt att tänka på vid renovering/rengöring? byta något o så? Finns det starkare fjäder till kopplingsarmen?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.