SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Köpråd Impreza GT -99 plus lite annat…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Sando
    Deltagare

Hej, helt ny här och har lite frågor kring en GT -99 som jag funderar på att köpa.

Den har gått strax under 12000 mil, alla servicar är gjorda, mycket delar är bytt t.ex. stötdämpare, skivor fram, belägg runtom, grupp N koppling från Sachs osv.

Nu till min första fråga:
      Det är så att den är lite småtrimmad med 3″ Ferrita-system hela vägen från turbon , 100 cells racekat, andra spridare plus att turbon tydligen ska vara en Garrett av något slag. Det sitter en öppen dump på och ett öppet luftfilter (ja, LMM har pajat men byttes i våras ;-). Den ska även vara mappad för dessa grejer. Grejen är att det är inte han som äger bilen nu som gjort dessa ändringar utan killen som hade den innan, så han vet inte var detta är gjort men killen som hade den innan bodde i Motala, och allt är gjort någon gång mellan 2000-2002. Är det någon som kan ha en susning om vilket företag som kan ha gjort denna uppgradering? Vill mest ha koll så att det är gjort utav några som vet vad dom håller på med. 🙂

Andra frågan:
      Sen är det även så att bilen har gått närmare 10000 mil med dessa modifikationer, men ägaren har haft den i snart 5 år och har aldrig haft några problem med nånting, förutom lmm, men den är ju bytt. Vid provkörning upptäckte jag ingenting som skulle vara knasigt och växellådan fungerade klockrent. Vad tror ni om det, ska man budgetera 10-15 tusen på renovering av motorn för att vara på den säkra sidan eller håller det?

Hur mycket skulle ni ge för denna bil?

Ja det blev ett förskräckligt långt första inlägg, men kände att jag behvöde ha lite hjälp av dom som kan! 🙂

//Andreas – Kanske en Impreza ägare snart?

Sasse
      Deltagare

Ring ägaren som modifierade bilen? Det är inga problem att få tag i namn/telefonnummer på föregående ägare. Vägverket lämnar namn på dom 2 senaste ägarna -före- nuvarande ägare.
        Fråga honom om modifikationerna, allt du bara kan tänkas vilja veta. Han svarar säkert på dina frågor, finns ju ingen anledning för honom att ”ljuga” för dig heller.

Om bilen har gått ”problemfritt” med nuvarande turbo och mappning lär den ju fortsätta göra det.
        Men det är sagt förr och kan sägas igen, så fort man pillar är risken att nåt går sönder.

Som sagt, kolla med ägaren som modifierade vad det sitter för turbo, vart han mappade o.s.v, så återkommer du här. Då får du säkert bra svar angående driftsäkerhet av ”åka-fort-överallt-killarna”:-)

Sando
        Deltagare

Tack för svaret, men jag glömde säga att han som ägde den innan inte bor kvar i Sverige så det är lite svårt att ringa honom och ta reda på det tyvärr. 🙁

Niklas
          Deltagare

Vem säljer, någon i klubben?

Sando
            Deltagare

Inte vad jag vet iaf, blocket 😉
              http://www.blocket.se/vi/8246552.htm?ca=15_s

Sando
              Deltagare

Nu lyckades jag faktiskt hitta ett nummer till han som stod som ägare på den innan, får hoppas att jag får tag i honom, eller så är det ett gammalt nummer. 🙂

FeA
                Deltagare

Tyckte det där lät som ett bra pris, konsigt faktiskt att den inte har blitt såld än 😮
                  Slå till vettja 😉

EDIT: Har skickat pm till dej

/FeA

SecretAgentMan
                  Deltagare

ska man budgetera 10-15 tusen på renovering av motorn

Ummm….dubbla den senare siffran, och lite till om det skall budgeteras för motorrenovering. 😉

Skit händer ™, men motorerna är helt ok om man sköter om dem, och pillar på rätt sätt.

/J

FRBxxx
                    Deltagare

Du har PM!

Sando
                      Deltagare

Hehe, ja det kanske inte var en rimlig summa för en komplett motorrenovering, men jag tänkte mest på de vitala delarna, alternativt att det bara ligger som en buffert ifall något händer.

Men det blev denna iaf, 110′ fick jag den för, ska hämta den på fredag! Ska bli j*vligt kul och ett medlemskap här i klubben kommer som ett brev på posten så fort jag fått hem den. 🙂

Så ni som hade tänkt att skriva något i stil med ”köp inte den din dumme fan, det kommer du ångra” behöver inte göra det nu, för det är för sent ändå… 😉

//Andreas – Syns snart på gatorna i GBG…

Sasse
                        Deltagare

Välkommen i gänget får man väl säga då 🙂

Lefty
                          Deltagare

”köp inte den din dumme fan, det kommer du ångra”

Kan man oftast INTE säga om en Impreza som är skött på rätt sätt 🙂

Välkommen!

Sando
                            Deltagare

Man tackar!
                              Ja man har ju hört att dom ska vara väldigt driftsäkra så länge dom är välskötta, och de är denna vad jag vet.

Kom på att jag glömde kolla regskylts belysningen, vilket ska vara ett stort problem på dessa har jag hört… 😀

//Andreas – Plockar fram dammsugarn och DWGn…

Manor
                              Deltagare

Stort grattis och välkommen :-).

mvh Mats N

Sasse
                                Deltagare

Man tackar!Ja man har ju hört att dom ska vara väldigt driftsäkra så länge dom är välskötta, och de är denna vad jag vet.Kom på att jag glömde kolla regskylts belysningen, vilket ska vara ett stort problem på dessa har jag hört… 😀 //Andreas – Plockar fram dammsugarn och DWGn…

Belysning var paj på min när jag köpte den. Men man behöver ju inte direkt vara rymdfysiker för att lösa det problemet 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.