Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #36222
    terrygullikssom
    Deltagare

      Ska köpa ny bil så ska prova outback då 4×4 är ett krav. hitta en 2007 med 23500 på mättarn 1 ägare full stämplat bok.

      är 23500 många mil för denna motor och låda. eller kan den gå långt med bra olja och byte 1500mil 1/år

      ska tydligen inte vara extra rostskydda men ägarn påstår att den är tvättat i hjulhus och undertill vid varje tvätt. pedantskött. ska man akta sej för dom som ej är rostskydd behandlad?

      byta slitagedelar som bromsar hjullager mm har jag koll på. men rädd att slänga ut mycket pengar i min värld och att dessa motorer lådor har snitt livslängd på 25000 mil.

      kommer självklart byta till märkets olja i både motor och låda och kola oljan vid jämna mellan rum.

      #289343
      Manor
      Deltagare

        Om man inte köper en diesel, vilket inte fanns 2007, så räknas väl Subarus motorer som väldigt hållbara. Automatlådan har jag egentligen ingen koll på, men tillhör ju en äldre generation med bra hållbarhet vad jag vet (om än inte så sofistikerad).

        Rost är en akilleshäl för alla japanska bilar och inte minst Subaru.
        Det är självklart värt att kolla upp. Här är väl då Norrlands- eller bilar körda Gotland att föredra då lite/ingen saltning sker av deras vägar.

        #289344
        SirreASDF
        Deltagare

          Här är väl då Norrlands– eller bilar körda Gotland att föredra då lite/ingen saltning sker av deras vägar.

          och med Norrland, så räkna inte in bilar från kanske speciellt Boden, då de nu mera saltar vägen mellan Luleå och Boden ordentligt.. 🙁

          I övrigt har jag tyvärr inget att komma med i frågan.

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.