Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35612
    sladden
    Deltagare

      Ang STI 2015

      Någon som har koll på vad en orginal vinge kostar på subaru?

      Alt- någon som testat å köpa en kopia någonstans? Är dom exakt likadana? Hur e passformen? Länk/Pris? får man med nya fjädrar till bakluckan?

      #287340
      Simon.x
      Deltagare

        Ang STI 2015

        Någon som har koll på vad en orginal vinge kostar på subaru?

        Alt- någon som testat å köpa en kopia någonstans? Är dom exakt likadana? Hur e passformen? Länk/Pris? får man med nya fjädrar till bakluckan?

        Hej Bubu här på forumet som beställde en extra till sin nya STI då denna inte kom med vinge original.

        Men det var ny lucka plus vingen blev dyrt vad (runt 30000) jag minns inte summan. (Original)

        Testa att dra ett pm till Bubu så kan han nog svara. d—0.o—b

        Han köpte den bilen via Fordonsmäklarna i Segeltorp ny. plus lucka, lakerad och vinge

        Eller så ringer du Subaru Nordic AB

        //Simon

        #287335
        sladden
        Deltagare

          Hej Bubu här på forumet som beställde en extra till sin nya STI då denna inte kom med vinge original.

          Men det var ny lucka plus vingen blev dyrt vad (runt 30000) jag minns inte summan. (Original)

          Testa att dra ett pm till Bubu så kan han nog svara. d—0.o—b

          Han köpte den bilen via Fordonsmäklarna i Segeltorp ny. plus lucka, lakerad och vinge

          Eller så ringer du Subaru Nordic AB

          //Simon

          Tack för svar.

          Ja 30 lax för en vinge va ju lite väl saftigt.

          Jo jag får väll ringa å kolla me subaru va dom tar för endast vingen. 🙂
          Tänkte bara kolla här först lite snabbt.

          #287336
          sladden
          Deltagare

            Kollat va en orginal vinge kostar nu.

            6900:- olackad och 9500 Lackad.

            fjädrarna kostar några hundra.

            Och en ny lucka kostar 3200:-

            #287341
            Simon.x
            Deltagare

              Kollat va en orginal vinge kostar nu.

              6900:- olackad och 9500 Lackad.

              fjädrarna kostar några hundra.

              Och en ny lucka kostar 3200:-

              Det var ju inte så farligt om man tänker på vad Babu sa 2015 då han köpte sin nya bil.

              Ska du köpa kittet 😀

              (Om denna summa var rätt som jag skrev tidigare inlägg om ev så var det väll monterat och klart i det priset ? )

              //Simon

              #287337
              sladden
              Deltagare

                Det var ju inte så farligt om man tänker på vad Babu sa 2015 då han köpte sin nya bil.

                Ska du köpa kittet 😀

                (Om denna summa var rätt som jag skrev tidigare inlägg om ev så var det väll monterat och klart i det priset ? )

                //Simon

                Ja förmodligen va det nog monterat å klart, dock skulle jag tro närmare 20k med arbete i nuläget iaf. priserna kan ju förändras.

                Men jag ska kolla vidare lite innan jag bestämmer mig för hur jag gör.
                Tror inte det skiljer något på luckan föutom att hålen är förborrade.

                Blir ju ingen IMPREZA utan vingen, dock så e den faktiskt snygg utan. Ser bättre ut irl än på bild.
                Men man blir ju även en snut magnet med vingen på. haha..

                #287342
                Simon.x
                Deltagare

                  Ja förmodligen va det nog monterat å klart, dock skulle jag tro närmare 20k med arbete i nuläget iaf. priserna kan ju förändras.

                  Men jag ska kolla vidare lite innan jag bestämmer mig för hur jag gör.
                  Tror inte det skiljer något på luckan föutom att hålen är förborrade.

                  Blir ju ingen IMPREZA utan vingen, dock så e den faktiskt snygg utan. Ser bättre ut irl än på bild.
                  Men man blir ju även en snut magnet med vingen på. haha..

                  Nej tror Babu sa något om deras rostskyddsgaranti vad dom nämde till honom vet inte om det va så relevant

                  Jo vingen är ju en del av dessa bilar 😀
                  Men sen så som vissa antyder att man kör för fort mm då dom ser utformningen på bilen och sedan med vingen på jaha du kör en rally bil 😀

                  Jag har klarat mej från polisen ganska bra even haft tonade framrutor 4-6 alko kontroller och kk kontroll; Utan något att påpeka

                  Man får väll ringa dom och säga att man ska ut köra lite aktivt så man får lite sällskap med sig (ironi) d—0.o—b 😀 😉

                  Jag lite förvånad att man inte har fått lämna in körkortet 😉

                  Då den inte har vinge så tycker jag att den påminner lite om en Saab om man bortser från intaget till intercoolern på 2011-2013 modellerna. Fronten

                  Sök lite på nätet ebay mm ev i UK scoobyforumet har du tur så kan du hitta en vinge.

                  Hoppas du har en bra lackerare.

                  //Simon

                  #287338
                  sladden
                  Deltagare

                    Nej tror Babu sa något om deras rostskyddsgaranti vad dom nämde till honom vet inte om det va så relevant

                    Jo vingen är ju en del av dessa bilar 😀
                    Men sen så som vissa antyder att man kör för fort mm då dom ser utformningen på bilen och sedan med vingen på jaha du kör en rally bil 😀

                    Jag har klarat mej från polisen ganska bra even haft tonade framrutor 4-6 alko kontroller och kk kontroll; Utan något att påpeka

                    Man får väll ringa dom och säga att man ska ut köra lite aktivt så man får lite sällskap med sig (ironi) d—0.o—b 😀 😉

                    Jag lite förvånad att man inte har fått lämna in körkortet 😉

                    Då den inte har vinge så tycker jag att den påminner lite om en Saab om man bortser från intaget till intercoolern på 2011-2013 modellerna. Fronten

                    Sök lite på nätet ebay mm ev i UK scoobyforumet har du tur så kan du hitta en vinge.

                    Hoppas du har en bra lackerare.

                    //Simon

                    Ja dom nämde rostskyddsgarantin för mig med. Ganska självklart att den försvinner om man borrar i den.

                    hehe, ja man blir ju extra uppmärksammad med vinge. Man kan inte alltid hålla sig dold 🙂

                    Ja det e sjukt snyggt med tonade framrutor, å min e ny bes. så funderar på på att tona mina.

                    jo jag kollar runt lite. Men ska man hitta en orginal så måste man nog hitta det ifrån en krockad.

                    Hade en grym lackerare tidigare, men pension på han nu. Men en vinge brukar inte va några problem att lösa.

                    #287343
                    Simon.x
                    Deltagare

                      Ja dom nämde rostskyddsgarantin för mig med. Ganska självklart att den försvinner om man borrar i den.

                      hehe, ja man blir ju extra uppmärksammad med vinge. Man kan inte alltid hålla sig dold 🙂

                      Ja det e sjukt snyggt med tonade framrutor, å min e ny bes. så funderar på på att tona mina.

                      jo jag kollar runt lite. Men ska man hitta en orginal så måste man nog hitta det ifrån en krockad.

                      Hade en grym lackerare tidigare, men pension på han nu. Men en vinge brukar inte va några problem att lösa.

                      jo men dom som nu blir inlösta av dessa modeller då det inte finns så många i SWE brukar det inte vara så mycket kvar av i delar men man kan ju ha tur. d—0.o—b

                      A och O är lackeringen denna är ju i flera delar (vingen)

                      Gäller bara hitta en som är bra dom jag hade förr har slutat

                      (Det sitter en platta under topvingen med 8 skruvar) 😉

                      Ang rostskydd så finns det knappt något på dessa bilar Jag lämnade in min efter ca 80 mil (då jag köpte min lite innan sommaren)

                      //Simon

                      #287339
                      sladden
                      Deltagare

                        jo men dom som nu blir inlösta av dessa modeller då det inte finns så många i SWE brukar det inte vara så mycket kvar av i delar men man kan ju ha tur. d—0.o—b

                        A och O är lackeringen denna är ju i flera delar (vingen)

                        Gäller bara hitta en som är bra dom jag hade förr har slutat

                        (Det sitter en platta under topvingen med 8 skruvar) 😉

                        Ang rostskydd så finns det knappt något på dessa bilar Jag lämnade in min efter ca 80 mil (då jag köpte min lite innan sommaren)

                        //Simon

                        Jo i sverige blir det nog svårt å hitta. Får kolla utanför landet 🙂
                        Vet inte om man vågar sig på att testa en eftermarknads vinge. Kan tänka mig att skicket,å kvaliten varrierar.

                        Ja det e klart att lackeringen är viktig.Ja min lackerare oxå tyvär.

                        Jo det vet jag,har haft ett gäng subbor tidigare. Så jag e inte ny i subaru träsket 🙂 Bara just denna modell jag har dålig koll på 🙂

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.