› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Köpt fälgar på Ebay
- Detta ämne har 25 svar, 2,465 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 6 månader sedan av
syke.
-
FörfattareInlägg
-
3 juli, 2007 kl. 17:01 #5734
Palm
DeltagareBeställde fälgar på Ebuy i eftermiddags, blir spännande att se hur det går:D
Sådana här blev det i ”gunmetal” finish. 7×17 ET45
http://www.inovit.com/products/images/tarmac_b.jpgNågon mer som har gjort ”större” inköp via Ebuy? Gått bra eller dåligt?
3 juli, 2007 kl. 20:54 #74976locko99
DeltagareAvgas system, dump, soppa pump…
Systemet vart iaf ganska stort och inga som helst problem!
Det viktigaste… 🙂 vad kostar fälgarna?
Grymt snygga!
//Mappe
3 juli, 2007 kl. 21:13 #74955Palm
DeltagareAvgas system, dump, soppa pump…Systemet vart iaf ganska stort och inga som helst problem!Det viktigaste… 🙂 vad kostar fälgarna?Grymt snygga!//Mappe
Vad vill du ge 😉
Kan väll säga att jag ännu så länge är nöjd med priset men å andra sidan har jag ju inte sett dom ännu, kanske har köpte fyra lådor tegelsten 😮
3 juli, 2007 kl. 23:03 #74974Sasse
DeltagareLäst lite om dessa på Scoobynet. Dock inget ingående när det gäller vikt o.s.v.
Men skulle det vara så att dom ”väger bly” kan du ju satsa på Rota GRA, ser i princip exakt likadana ut och väger inte ”bly”. Är väl inga lättviktsfälgar heller men fullt acceptabel vikt.
3 juli, 2007 kl. 23:19 #74956Palm
DeltagareLäst lite om dessa på Scoobynet. Dock inget ingående när det gäller vikt o.s.v.Men skulle det vara så att dom ”väger bly” kan du ju satsa på Rota GRA, ser i princip exakt likadana ut och väger inte ”bly”. Är väl inga lättviktsfälgar heller men fullt acceptabel vikt.
Ska ha dom till gatan, framöver ska en uppsättning orginal 16″ skos med toyo R däck som skall vara till att leka med, då är det mera intressant att dom är lätta. Leta lite rota bla hos rare rims i england men dom jag titta på där var båda dyrare och fanns inte i deras lager som passade bilen.
10 juli, 2007 kl. 16:12 #74957Palm
DeltagareWiii idag är det hjulafton :7
Idag fick jag hämta dom på prssbyrån av alla ställen men fram kom dom i alla fall. Tog exakt 7 dagar från beställning till leverans i sverige. Har provmonterat idag och det verkar lira som det heter. Är supernöjd med färgen på dom, prcis vad jag ville ha. Ställde dom på vågen för skoj skull med och den visade 8.6 kilo så det är väll ganska normalt eller?En grej som dock inte jag hade räknat med var att det är dubbel bultdelning på dom dvs 10 bulthål med båda 5×100 & 5×114.3(tror jag) dvs passar dom fler japanare och det är ju bra om man får för sig byta nästa år igen;-) Ser ok ut ändå faktiskt. Det följde även med centreringsringar till subaru och smala långa kromade stål muttrar med insex infattning samt ett adapter verktyg till detta, trodde det skulla varit muttrar i alu som ev inte hade vart någon vidare kvalite på men dessa kändes riktig stabila. Det går dock inte använda ”vanliga” hjulmuttrar för dom är för ”feta” för att passa hålen i fälgarna.
10 juli, 2007 kl. 18:34 #74977Oblivion
DeltagareNice! Fixa lite bilder så vi får se hur det blev
Vad slutade kalaset på i pris ? 😛
10 juli, 2007 kl. 21:27 #74958Palm
DeltagareNice! Fixa lite bilder så vi får se hur det blevVad slutade kalaset på i pris ? 😛
Har inga däck på än, tog bild idag när jag provade en fälg men det var med mobilen dvs inge bra. Priset tja under sex tusen för fyra fälgar.
10 juli, 2007 kl. 22:35 #74972AK_Impreza
DeltagareKöpte 4st Rota som ser ut som Oz fäljarna för 10.000:- o då var det ända med 6tusen rabatt så det dära var skitbra pris! Frakt då?!
11 juli, 2007 kl. 09:06 #74959Palm
DeltagareKöpte 4st Rota som ser ut som Oz fäljarna för 10.000:- o då var det ända med 6tusen rabatt så det dära var skitbra pris! Frakt då?!
Under 6 är med frakten 😀
11 juli, 2007 kl. 12:16 #74973AK_Impreza
Deltagaregood god :O hahaha 😀
11 juli, 2007 kl. 17:13 #74960Palm
DeltagareBild på skönheterna.
http://web.telia.com/~u33207778/ftp_upload/falg.jpg
Nu jagar jag bara däck också, får se om det blir toyo eller något annat. Har en kille ja känner lite som har döckfirma eller om jag får köpa via farsan jobb och som tredje alternativ så finns de en firma i stan här som har tokbra priser. Ex så har han ett marshal ku17 monterat och klart för under 1000kr st i 215/45 alternativt kumho ku31 för 1160kr.11 juli, 2007 kl. 19:41 #74968Mats
Deltagarehttp://www.dackonline.se
Helt klart bäst när det gäller priser. Speciellt om du kan fixa monteringen lite ”på sidan om”Mats GBG
Type R ’9911 juli, 2007 kl. 21:37 #74961Palm
Deltagarehttp://www.dackonline.seHelt klart bäst när det gäller priser. Speciellt om du kan fixa monteringen lite ”på sidan om”Mats GBGType R ’99
Fast firman jag nämde innan har ju samma pris som däckonline tar fast då ingår ju montering och allt hos gubben, Hjultomten heter firman. Dom köper jättepartier någon gång om året därför kan han troligen pressa priserna såpass.
13 juli, 2007 kl. 21:31 #74962Palm
DeltagareToyo T1R 205/45/17 är beställda och ska komma på måndag, en kompis hjälper mig kränga dom på måndag eller tisdag kväll. Spännande som fan att se hur det blir på bilen :9
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.