SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Köpt fälgar på Ebay

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
  • Författare
    Palm
    Deltagare

Beställde fälgar på Ebuy i eftermiddags, blir spännande att se hur det går:D

Sådana här blev det i ”gunmetal” finish. 7×17 ET45
      http://www.inovit.com/products/images/tarmac_b.jpg

Någon mer som har gjort ”större” inköp via Ebuy? Gått bra eller dåligt?

locko99
      Deltagare

Avgas system, dump, soppa pump…

Systemet vart iaf ganska stort och inga som helst problem!

Det viktigaste… 🙂 vad kostar fälgarna?

Grymt snygga!

//Mappe

Palm
        Deltagare

Avgas system, dump, soppa pump…Systemet vart iaf ganska stort och inga som helst problem!Det viktigaste… 🙂 vad kostar fälgarna?Grymt snygga!//Mappe

Vad vill du ge 😉

Kan väll säga att jag ännu så länge är nöjd med priset men å andra sidan har jag ju inte sett dom ännu, kanske har köpte fyra lådor tegelsten 😮

Sasse
          Deltagare

Läst lite om dessa på Scoobynet. Dock inget ingående när det gäller vikt o.s.v.

Men skulle det vara så att dom ”väger bly” kan du ju satsa på Rota GRA, ser i princip exakt likadana ut och väger inte ”bly”. Är väl inga lättviktsfälgar heller men fullt acceptabel vikt.

Palm
            Deltagare

Läst lite om dessa på Scoobynet. Dock inget ingående när det gäller vikt o.s.v.Men skulle det vara så att dom ”väger bly” kan du ju satsa på Rota GRA, ser i princip exakt likadana ut och väger inte ”bly”. Är väl inga lättviktsfälgar heller men fullt acceptabel vikt.

Ska ha dom till gatan, framöver ska en uppsättning orginal 16″ skos med toyo R däck som skall vara till att leka med, då är det mera intressant att dom är lätta. Leta lite rota bla hos rare rims i england men dom jag titta på där var båda dyrare och fanns inte i deras lager som passade bilen.

Palm
              Deltagare

Wiii idag är det hjulafton :7
                Idag fick jag hämta dom på prssbyrån av alla ställen men fram kom dom i alla fall. Tog exakt 7 dagar från beställning till leverans i sverige. Har provmonterat idag och det verkar lira som det heter. Är supernöjd med färgen på dom, prcis vad jag ville ha. Ställde dom på vågen för skoj skull med och den visade 8.6 kilo så det är väll ganska normalt eller?

En grej som dock inte jag hade räknat med var att det är dubbel bultdelning på dom dvs 10 bulthål med båda 5×100 & 5×114.3(tror jag) dvs passar dom fler japanare och det är ju bra om man får för sig byta nästa år igen;-) Ser ok ut ändå faktiskt. Det följde även med centreringsringar till subaru och smala långa kromade stål muttrar med insex infattning samt ett adapter verktyg till detta, trodde det skulla varit muttrar i alu som ev inte hade vart någon vidare kvalite på men dessa kändes riktig stabila. Det går dock inte använda ”vanliga” hjulmuttrar för dom är för ”feta” för att passa hålen i fälgarna.

Oblivion
                Deltagare

Nice! Fixa lite bilder så vi får se hur det blev

Vad slutade kalaset på i pris ? 😛

Palm
                  Deltagare

Nice! Fixa lite bilder så vi får se hur det blevVad slutade kalaset på i pris ? 😛

Har inga däck på än, tog bild idag när jag provade en fälg men det var med mobilen dvs inge bra. Priset tja under sex tusen för fyra fälgar.

AK_Impreza
                    Deltagare

Köpte 4st Rota som ser ut som Oz fäljarna för 10.000:- o då var det ända med 6tusen rabatt så det dära var skitbra pris! Frakt då?!

Palm
                      Deltagare

Köpte 4st Rota som ser ut som Oz fäljarna för 10.000:- o då var det ända med 6tusen rabatt så det dära var skitbra pris! Frakt då?!

Under 6 är med frakten 😀

AK_Impreza
                        Deltagare

good god :O hahaha 😀

Palm
                          Deltagare

Bild på skönheterna.
                            http://web.telia.com/~u33207778/ftp_upload/falg.jpg
                            Nu jagar jag bara däck också, får se om det blir toyo eller något annat. Har en kille ja känner lite som har döckfirma eller om jag får köpa via farsan jobb och som tredje alternativ så finns de en firma i stan här som har tokbra priser. Ex så har han ett marshal ku17 monterat och klart för under 1000kr st i 215/45 alternativt kumho ku31 för 1160kr.

Mats
                            Deltagare

http://www.dackonline.se
                              Helt klart bäst när det gäller priser. Speciellt om du kan fixa monteringen lite ”på sidan om”

Mats GBG
                              Type R ’99

Palm
                              Deltagare

http://www.dackonline.seHelt klart bäst när det gäller priser. Speciellt om du kan fixa monteringen lite ”på sidan om”Mats GBGType R ’99

Fast firman jag nämde innan har ju samma pris som däckonline tar fast då ingår ju montering och allt hos gubben, Hjultomten heter firman. Dom köper jättepartier någon gång om året därför kan han troligen pressa priserna såpass.

Palm
                                Deltagare

Toyo T1R 205/45/17 är beställda och ska komma på måndag, en kompis hjälper mig kränga dom på måndag eller tisdag kväll. Spännande som fan att se hur det blir på bilen :9

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.