› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Köpt fälgar på Ebay
- Detta ämne har 25 svar, 2,465 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 8 månader sedan av
syke.
-
FörfattareInlägg
-
17 juli, 2007 kl. 19:18 #74963
Palm
Deltagare17 juli, 2007 kl. 21:29 #74971tendency
DeltagareUjujuj… ser asläckert ut!
18 juli, 2007 kl. 05:25 #74969Mats
DeltagareMmmmm
Fint blev det.Mats GBG
Type R ’9918 juli, 2007 kl. 22:41 #74975Patrik K
Deltagaresatan i gatan Andreas 😛
Det blev ju helfint det där, ”good on ya!”
// Patrik K – som också sneglar åt fälghållet
2 september, 2007 kl. 12:19 #74964Palm
DeltagareMåste göra ett inlägg ang att handla på ebuy så här i efterhand, lämnade feedback till säljaren som alla kan se och i och med att varorna jag fick inte riktigt överenstände med det som annons och bilder visade så har ”han” eller företaget börjat diskutera och ifrågasatt varför jag bara lämnat en neutral feedback och inte positiv…….Fälgarna skulle enligt annonstext och bilder ha en bultdelning på 5×100 men hade två när jag fick dom dvs 5 extra hål som gapar tomma nu.
Jag förklarade att eftersom varorna inte var som det förespeglats så tyckte det räckte så, jag har inte hängt ut honom eller gett honom dålig status utan neutral men han vill att jag ska ta tillbaks mitt betyg då dom ju ”i alla fall passade”… vilket rikspucko enligt mig. Han kan ju för fasen fatta att de är han som gjort fel och inte förtjänar några som helst poäng igentligen. Har jag rätt eller fel?
Firman är engelsk och heter motorbling på ebay x( om någon skulle få för sig att handla över nätet av dom.
2 september, 2007 kl. 22:58 #74970Mats
DeltagareDu har rätt!
Ta tillbaka din neutrala feedback o ge honom en fet negativ en istället. Så lär han sig kanske att inte tjafsa när det är firman som gjort fel.Mats GBG
Type R ’993 september, 2007 kl. 06:28 #74966Manor
DeltagareDu har rätt!Ta tillbaka din neutrala feedback o ge honom en fet negativ en istället. Så lär han sig kanske att inte tjafsa när det är firman som gjort fel.Mats GBGType R ’99
Nja, att börja lämna negativ feedback för att fälgarna hade fler bulthål är inte rätt. Negativ feedback lämnar man om man inte får något…eller tegelstenar…i paketet. De flesta köpare läser endast de negativa och de neutrala feedbacken, och att allt utom positiv feedback sänker firmans/säljarens ”status” och då blir firman deppig.
Personligen så tycker jag att du kan ge dem positiv feedback. Du fick fälgarna snabbt, de ser bra ut, de var billiga…och de passade ju på din bil. Du kan väl inte begära mycket mer. Står du kvar med din neutrala feedback så är väl egentligen frågan vad som hade krävts för att du skulle vara nöjd. Hade du inte köpt fälgarna med vetskapen om de extra bulthålen? Firman kommer heller inte ge dig positiv feedback, för det verkar vara så feedbacken fungerar på Ebay…man ger och tar feedback.3 september, 2007 kl. 10:39 #74954OzO
DeltagareEn grej som dock inte jag hade räknat med var att det är dubbel bultdelning på dom dvs 10 bulthål med båda 5×100 & 5×114.3(tror jag) dvs passar dom fler japanare och det är ju bra om man får för sig byta nästa år igen;-) Ser ok ut ändå faktiskt.
Att dom har 10 hål istället för 5 är ju för att fälgarna ska passa flera bilar, dvs bilar med olika bultcirklar. Det är väl snarare ett plus än ett minus? Du skriver ju att du är rätt nöjd? Så varför sedan skriva neutral feedback? Fälgarna är väl snarare flexibla än feltillverkade…
/G
_____
::::: | ~ ”…otrevligast, men framför allt bäst å värst…” ~ | :::::3 september, 2007 kl. 20:22 #74965Palm
DeltagareDet jag reagreade på var ju i första hand att han tyckte inte det var så nog om annonsen stämde med vad man fick, det störde jag mig på för det är ju liksom grunden för att internethandel ska funka. Hade jag beställt fälgar lokalt så hade nog både jag och däckhandlar vart lite förvånade när dom packas upp och ev hade de blivit byte eller kanske någon form av prisjustering inte sant?
4 september, 2007 kl. 17:07 #74967Manor
DeltagareDet jag reagreade på var ju i första hand att han tyckte inte det var så nog om annonsen stämde med vad man fick, det störde jag mig på för det är ju liksom grunden för att internethandel ska funka. Hade jag beställt fälgar lokalt så hade nog både jag och däckhandlar vart lite förvånade när dom packas upp och ev hade de blivit byte eller kanske någon form av prisjustering inte sant?
Ingen aning…ett pris på under 6000:- för 4 fälgar låter som ett väldigt bra pris. De ser ju också riktigt bra ut…och då är det väl bara pynta och se glad ut (samt lämna positiv feedback ;)).
4 september, 2007 kl. 17:48 #74953syke
BlockeradEtt nästan-ot-tips:
Jag köpte fyra ROTA GRA 17″ för 7100:- inkl. frakt från redrumperformance.se .. lite längre leveranstid än en vecka, men det var ett bra pris för att handla ifrån sverige 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.