- Detta ämne har 85 svar, 1,498 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 4 månader sedan av Mumin.
-
FörfattareInlägg
-
9 maj, 2010 kl. 12:37 #201833MuminDeltagare
Troligen blir det ny koppling i samma veva när man har allt nere!
Någon som har erfarnhet av dessa?http://www.competitionclutch.com/store/?idModel=1
Isf borde ju GRAVITY CLUTCH KIT Stage 1 Gravity blir lovande om de nu passar. ska höra med dom. Men gärna feedbacks om någon köpts därifrån!
Vad tror ni man kan få hem den för? moms och skit kommer ju ingå 🙁
9 maj, 2010 kl. 13:41 #201801KvarnisDeltagareMed 2.5 kommer du upptäcka att vridet är elakt 😀
Om du fixar 6 petare köp en koppling för 6-petare oxå9 maj, 2010 kl. 15:27 #201834MuminDeltagareMed 2.5 kommer du upptäcka att vridet är elakt 😀
Om du fixar 6 petare köp en koppling för 6-petare oxåska försöka luska fram en 6petad 😛 men som sagt kan ta lite tid!
9 maj, 2010 kl. 16:39 #201864Fricke.wDeltagareLåter rilogt de där byget 🙂 om du vill liga på låg budget med de byget, så kommer de ju att finas ej257 delar till salu någon gång under maj månad, är ju låvad att mina smida kolvar och stakar ska i då :).
Men du kannske är ute efter nya orginal grejer 🙂MVH
Fredrik9 maj, 2010 kl. 17:02 #201802KvarnisDeltagareAtt montera i hop en 2½ med orginal delar är nära på förbjudet.
Med tanke på tt dt inte kostar mer än ca10K med riktiga delar och vips är det bekymmers fritt:D
9 maj, 2010 kl. 17:55 #201835MuminDeltagareAtt montera i hop en 2½ med orginal delar är nära på förbjudet.
Med tanke på tt dt inte kostar mer än ca10K med riktiga delar och vips är det bekymmers fritt:D
Jo men som jag skrev så ska detta vara en temprär motor då jag ska bygga på 2.0.
den har ju 18k mil på nacken och läcker mellan motor och låda och ventilkåprna..
i 2.0 blir det smidda grejjor. sen lådan ska ju bytas också eller drevsats. får se vad som kommer 😛10 maj, 2010 kl. 10:35 #201803KvarnisDeltagare…varför vill du inte ha en 2½ med smidda delar i ett starakare block(iofs något tunnare foder) vs en 2.0l med smidda delar?
Kostanden är ju samma lika…oavsett vad du gör.
Att behålla sin 2l maskin intakt om den är hel är smartare.Riv ner och kola skicket inna du bestämmer vad du gör, men det jag kan säga är att foretser topparn alär inte va någon höjdare vilket fall som heslt 😀
Sen finns inga snik lösningar när man bygger motor…om du nu inte får grattis packingar m.m från jobbet dvs 😀
10 maj, 2010 kl. 16:31 #201836MuminDeltagare…varför vill du inte ha en 2½ med smidda delar i ett starakare block(iofs något tunnare foder) vs en 2.0l med smidda delar?
Kostanden är ju samma lika…oavsett vad du gör.
Att behålla sin 2l maskin intakt om den är hel är smartare.Riv ner och kola skicket inna du bestämmer vad du gör, men det jag kan säga är att foretser topparn alär inte va någon höjdare vilket fall som heslt 😀
Sen finns inga snik lösningar när man bygger motor…om du nu inte får grattis packingar m.m från jobbet dvs 😀
ska riva ner imorgon och se hur det ser ut. jag vill bygga på 2.0 med nya toppar och allt.
11 maj, 2010 kl. 19:30 #201837MuminDeltagareJahapp min bil går skit nu och förstår inte varför.. men men finns en hjälp tråd om det 😮
26 maj, 2010 kl. 19:28 #201838MuminDeltagareLiten update.
Eller inte!
26 maj, 2010 kl. 19:40 #201817BodyshotDeltagareKul att det går bra för dig mumin! Snart så verkar du ha kossan din ihop! 😀
Jag längtar tills jag får mina toppar färdiga, inte långt kvar!
26 maj, 2010 kl. 20:14 #201839MuminDeltagareJa du bodyshot du och jag sitter i samma skit, dvs ingen impreza 🙁 min gt går som skit antagligen topppackigarna så därför åker jag just nu en hyundau i10 från företaget 😛
men som sagt 2-3 veckor ska den vara klar! och förhoppnings vis funkar kanon! blir mapp snarast!
26 maj, 2010 kl. 21:38 #201870GilarskiDeltagareImponerande meckjobb, grymt! Själv va’ jag skitnervös när jag skulle att byta några futtiga bromsklossar, undra hur det ska gå till vintern när motorn ska ur 😮
27 maj, 2010 kl. 06:50 #201818BodyshotDeltagareHehe den som väntar på nått gott serru mumin 😉
Du har väl en smidd rova som skall i snart också, det blir la fint? 😀
Sen börjar karusellen…. Lite större turbo…. lite större intercooler… lite större spridare… lite större turbo igen… 😀 hehe
27 maj, 2010 kl. 09:31 #201876VinceKeymasterImponerande meckjobb, grymt! Själv va’ jag skitnervös när jag skulle att byta några futtiga bromsklossar, undra hur det ska gå till vintern när motorn ska ur 😮
Håller med Gilarski! Jag beundrar folk som orkar/vågar/har kunskap att ge sig på sådana projekt när en annan har nästan problem med att byta skivor och belägg :o.
Tummen upp för er alla som behärskar detta. 😉 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.