Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 86 totalt)
  • Författare
    Mumin
    Deltagare

Troligen blir det ny koppling i samma veva när man har allt nere!
      Någon som har erfarnhet av dessa?

http://www.competitionclutch.com/store/?idModel=1

Isf borde ju GRAVITY CLUTCH KIT Stage 1 Gravity blir lovande om de nu passar. ska höra med dom. Men gärna feedbacks om någon köpts därifrån!

Vad tror ni man kan få hem den för? moms och skit kommer ju ingå 🙁

Kvarnis
      Deltagare

Med 2.5 kommer du upptäcka att vridet är elakt 😀
        Om du fixar 6 petare köp en koppling för 6-petare oxå

Mumin
        Deltagare

Med 2.5 kommer du upptäcka att vridet är elakt 😀
          Om du fixar 6 petare köp en koppling för 6-petare oxå

ska försöka luska fram en 6petad 😛 men som sagt kan ta lite tid!

Fricke.w
          Deltagare

Låter rilogt de där byget 🙂 om du vill liga på låg budget med de byget, så kommer de ju att finas ej257 delar till salu någon gång under maj månad, är ju låvad att mina smida kolvar och stakar ska i då :).
            Men du kannske är ute efter nya orginal grejer 🙂

MVH
            Fredrik

Kvarnis
            Deltagare

Att montera i hop en 2½ med orginal delar är nära på förbjudet.

Med tanke på tt dt inte kostar mer än ca10K med riktiga delar och vips är det bekymmers fritt:D

Mumin
              Deltagare

Att montera i hop en 2½ med orginal delar är nära på förbjudet.

Med tanke på tt dt inte kostar mer än ca10K med riktiga delar och vips är det bekymmers fritt:D

Jo men som jag skrev så ska detta vara en temprär motor då jag ska bygga på 2.0.
                den har ju 18k mil på nacken och läcker mellan motor och låda och ventilkåprna..
                i 2.0 blir det smidda grejjor. sen lådan ska ju bytas också eller drevsats. får se vad som kommer 😛

Kvarnis
                Deltagare

…varför vill du inte ha en 2½ med smidda delar i ett starakare block(iofs något tunnare foder) vs en 2.0l med smidda delar?

Kostanden är ju samma lika…oavsett vad du gör.
                  Att behålla sin 2l maskin intakt om den är hel är smartare.

Riv ner och kola skicket inna du bestämmer vad du gör, men det jag kan säga är att foretser topparn alär inte va någon höjdare vilket fall som heslt 😀

Sen finns inga snik lösningar när man bygger motor…om du nu inte får grattis packingar m.m från jobbet dvs 😀

Mumin
                  Deltagare

…varför vill du inte ha en 2½ med smidda delar i ett starakare block(iofs något tunnare foder) vs en 2.0l med smidda delar?

Kostanden är ju samma lika…oavsett vad du gör.
                    Att behålla sin 2l maskin intakt om den är hel är smartare.

Riv ner och kola skicket inna du bestämmer vad du gör, men det jag kan säga är att foretser topparn alär inte va någon höjdare vilket fall som heslt 😀

Sen finns inga snik lösningar när man bygger motor…om du nu inte får grattis packingar m.m från jobbet dvs 😀

ska riva ner imorgon och se hur det ser ut. jag vill bygga på 2.0 med nya toppar och allt.

Mumin
                    Deltagare

Jahapp min bil går skit nu och förstår inte varför.. men men finns en hjälp tråd om det 😮

Mumin
                      Deltagare

Liten update.

Eller inte!

Bodyshot
                        Deltagare

Kul att det går bra för dig mumin! Snart så verkar du ha kossan din ihop! 😀

Jag längtar tills jag får mina toppar färdiga, inte långt kvar!

Mumin
                          Deltagare

Ja du bodyshot du och jag sitter i samma skit, dvs ingen impreza 🙁 min gt går som skit antagligen topppackigarna så därför åker jag just nu en hyundau i10 från företaget 😛

men som sagt 2-3 veckor ska den vara klar! och förhoppnings vis funkar kanon! blir mapp snarast!

Gilarski
                            Deltagare

Imponerande meckjobb, grymt! Själv va’ jag skitnervös när jag skulle att byta några futtiga bromsklossar, undra hur det ska gå till vintern när motorn ska ur 😮

Bodyshot
                              Deltagare

Hehe den som väntar på nått gott serru mumin 😉

Du har väl en smidd rova som skall i snart också, det blir la fint? 😀

Sen börjar karusellen…. Lite större turbo…. lite större intercooler… lite större spridare… lite större turbo igen… 😀 hehe

Vince
                                Keymaster

Imponerande meckjobb, grymt! Själv va’ jag skitnervös när jag skulle att byta några futtiga bromsklossar, undra hur det ska gå till vintern när motorn ska ur 😮

Håller med Gilarski! Jag beundrar folk som orkar/vågar/har kunskap att ge sig på sådana projekt när en annan har nästan problem med att byta skivor och belägg :o.
                                  Tummen upp för er alla som behärskar detta. 😉

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 86 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.