- Detta ämne har 85 svar, 1,498 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 4 månader sedan av Mumin.
-
FörfattareInlägg
-
27 maj, 2010 kl. 19:39 #201840MuminDeltagare
Hehe den som väntar på nått gott serru mumin 😉
Du har väl en smidd rova som skall i snart också, det blir la fint? 😀
Sen börjar karusellen…. Lite större turbo…. lite större intercooler… lite större spridare… lite större turbo igen… 😀 hehe
Haha jo du bodyshot det kommer nog spår ur i framtiden. men somsagt ska börja med drivlinan inna det blir ny turbo, spridare, ic, smidda delar i 2.0 😀
Håller med Gilarski! Jag beundrar folk som orkar/vågar/har kunskap att ge sig på sådana projekt när en annan har nästan problem med att byta skivor och belägg :o.
Tummen upp för er alla som behärskar detta. 😉Hehe tack
28 maj, 2010 kl. 05:07 #201877NiklasDeltagareKöp min Impreza Mumin, du kan ha den tills kombin fungerar igen. 😉
28 maj, 2010 kl. 08:08 #201874SubbhenkeDeltagareblir nog bra det där johan =D
28 maj, 2010 kl. 16:10 #201841MuminDeltagareKöp min Impreza Mumin, du kan ha den tills kombin fungerar igen. 😉
haha du får 15000 😀 ska försöka ta mig tid och kika på din gt i veckan.. har fullt upp nu. hoppas det inte är allt för panik 😛
31 maj, 2010 kl. 19:42 #201842MuminDeltagareJa du..
31 maj, 2010 kl. 21:19 #201866SnofiDeltagareSer kanon ut mumintrollet!
9 juni, 2010 kl. 19:33 #201843MuminDeltagareLiten updaten från igår och ikväll!
9 juni, 2010 kl. 20:57 #201814STIredDeltagareFan va du sliter 😀
/r
9 juni, 2010 kl. 21:07 #201844MuminDeltagareVisst gör jag det:D min bruksbil som måste funka 😀 nästa vecka deadline! koppling kommer imorgon eller på fredag iaf sen är det topparna jag kommer vänta på sen smack klar 😀
9 juni, 2010 kl. 21:33 #201804KvarnisDeltagarePortarna är vl klart större tom på 2.0l topparna, du kommer dock få högre cr omdu inte ser över förbrännings rummet.
Du kunnde flyttat kamdren iofs,då backar tänding iofs 5 grader och det kunnde var lite segt på forester toppar iofs 😉 😀
9 juni, 2010 kl. 21:47 #201845MuminDeltagarePortarna är vl klart större tom på 2.0l topparna, du kommer dock få högre cr omdu inte ser över förbrännings rummet.
Du kunnde flyttat kamdren iofs,då backar tänding iofs 5 grader och det kunnde var lite segt på forester toppar iofs 😉 😀
kamdreven jo sant men behöver iaf fästet…. tillverka ett tar längre tid kom vi fram till :P. fäster sitter ju ihop med överfallen.
“du kommer dock få högre “cr”? 😛 svenska kvarnis iaf så här sent 😛
10 juni, 2010 kl. 06:25 #201871GilarskiDeltagareArghhh, trist med kamaaxelgivarna 🙁
Som sagt, f@n va du kämpar, jag är imponerad!
10 juni, 2010 kl. 07:05 #201819BodyshotDeltagareMumin du är duktig!
Ett jävla meckande, känner igen det där, fast jag väntar på materialet till topparna nu, sen blire att lyfta i igen.
Vem portar? Enem?
Hur gör du med momentdragning i NM på topparna? Du köper nya toppbultar va? Hur mycket drar du dom? vad blire för toppackning?
FAN att du inte hade dina toppar sålda lite tidigare, dom hade ju passat perfekt på min EJ25 botten, och sen så hade det varit fan så mycket lättare att beställa kammar och materialet från USA, detta jag fick göra nu blev ju specialbeställning… 😛
10 juni, 2010 kl. 16:55 #201805KvarnisDeltagareCR =kompa
Sen är det bäst att anppas förbrääning rummet mot de större kolvarna lite då det finns risk för att det blir lite spik känsligare annars, men på det stora är det värdsliga problem ;):D
10 juni, 2010 kl. 18:49 #201846MuminDeltagareMumin du är duktig!
Ett jävla meckande, känner igen det där, fast jag väntar på materialet till topparna nu, sen blire att lyfta i igen.
Vem portar? Enem?
Hur gör du med momentdragning i NM på topparna? Du köper nya toppbultar va? Hur mycket drar du dom? vad blire för toppackning?
FAN att du inte hade dina toppar sålda lite tidigare, dom hade ju passat perfekt på min EJ25 botten, och sen så hade det varit fan så mycket lättare att beställa kammar och materialet från USA, detta jag fick göra nu blev ju specialbeställning… 😛
Bodyshot samma kille som planar gör allt till bra pris och bra resultat.
Och jag kan skicka moment osv hur du drar.. kommer inte ihåg i huet och du kommer behöva nya stäckbultar. och jag kör subaru oginal packning.. tanken är max 1-2 år med denna motor om den inte spikar som kvarnis säger 😛
Sen med mina toppar body.. ja du.. du kunde ju varit lite snabbare 😛 eller frågat jag vet en som har liggandes!CR =kompa
Sen är det bäst att anppas förbrääning rummet mot de större kolvarna lite då det finns risk för att det blir lite spik känsligare annars, men på det stora är det värdsliga problem ;):D
Ja mer problem och mer problem detta orgillar vi 😛 ska ringa och höra och se hur allt slutar.. Om allt skiter sig så säljer jag ej25 komplett!
Och KÖPES! Insugs slang dvs det som går under insuget till turbon! någon som har liggande till en GT? i fint skick? Kvarnis? Raul? Sam?? 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.