Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 86 totalt)
  • Författare
    Mumin
    Deltagare

Hehe den som väntar på nått gott serru mumin 😉

Du har väl en smidd rova som skall i snart också, det blir la fint? 😀

Sen börjar karusellen…. Lite större turbo…. lite större intercooler… lite större spridare… lite större turbo igen… 😀 hehe

Haha jo du bodyshot det kommer nog spår ur i framtiden. men somsagt ska börja med drivlinan inna det blir ny turbo, spridare, ic, smidda delar i 2.0 😀

Håller med Gilarski! Jag beundrar folk som orkar/vågar/har kunskap att ge sig på sådana projekt när en annan har nästan problem med att byta skivor och belägg :o.
      Tummen upp för er alla som behärskar detta. 😉

Hehe tack

Niklas
      Deltagare

Köp min Impreza Mumin, du kan ha den tills kombin fungerar igen. 😉

Subbhenke
        Deltagare

blir nog bra det där johan =D

Mumin
          Deltagare

Köp min Impreza Mumin, du kan ha den tills kombin fungerar igen. 😉

haha du får 15000 😀 ska försöka ta mig tid och kika på din gt i veckan.. har fullt upp nu. hoppas det inte är allt för panik 😛

Mumin
            Deltagare

Ja du..

Snofi
              Deltagare

Ser kanon ut mumintrollet!

Mumin
                Deltagare

Liten updaten från igår och ikväll!

STIred
                  Deltagare

Fan va du sliter 😀

/r

Mumin
                    Deltagare

Visst gör jag det:D min bruksbil som måste funka 😀 nästa vecka deadline! koppling kommer imorgon eller på fredag iaf sen är det topparna jag kommer vänta på sen smack klar 😀

Kvarnis
                      Deltagare

Portarna är vl klart större tom på 2.0l topparna, du kommer dock få högre cr omdu inte ser över förbrännings rummet.

Du kunnde flyttat kamdren iofs,då backar tänding iofs 5 grader och det kunnde var lite segt på forester toppar iofs 😉 😀

Mumin
                        Deltagare

Portarna är vl klart större tom på 2.0l topparna, du kommer dock få högre cr omdu inte ser över förbrännings rummet.

Du kunnde flyttat kamdren iofs,då backar tänding iofs 5 grader och det kunnde var lite segt på forester toppar iofs 😉 😀

kamdreven jo sant men behöver iaf fästet…. tillverka ett tar längre tid kom vi fram till :P. fäster sitter ju ihop med överfallen.

“du kommer dock få högre “cr”? 😛 svenska kvarnis iaf så här sent 😛

Gilarski
                          Deltagare

Arghhh, trist med kamaaxelgivarna 🙁

Som sagt, f@n va du kämpar, jag är imponerad!

Bodyshot
                            Deltagare

Mumin du är duktig!

Ett jävla meckande, känner igen det där, fast jag väntar på materialet till topparna nu, sen blire att lyfta i igen.

Vem portar? Enem?

Hur gör du med momentdragning i NM på topparna? Du köper nya toppbultar va? Hur mycket drar du dom? vad blire för toppackning?

FAN att du inte hade dina toppar sålda lite tidigare, dom hade ju passat perfekt på min EJ25 botten, och sen så hade det varit fan så mycket lättare att beställa kammar och materialet från USA, detta jag fick göra nu blev ju specialbeställning… 😛

Kvarnis
                              Deltagare

CR =kompa

Sen är det bäst att anppas förbrääning rummet mot de större kolvarna lite då det finns risk för att det blir lite spik känsligare annars, men på det stora är det värdsliga problem ;):D

Mumin
                                Deltagare

Mumin du är duktig!

Ett jävla meckande, känner igen det där, fast jag väntar på materialet till topparna nu, sen blire att lyfta i igen.

Vem portar? Enem?

Hur gör du med momentdragning i NM på topparna? Du köper nya toppbultar va? Hur mycket drar du dom? vad blire för toppackning?

FAN att du inte hade dina toppar sålda lite tidigare, dom hade ju passat perfekt på min EJ25 botten, och sen så hade det varit fan så mycket lättare att beställa kammar och materialet från USA, detta jag fick göra nu blev ju specialbeställning… 😛

Bodyshot samma kille som planar gör allt till bra pris och bra resultat.
                                  Och jag kan skicka moment osv hur du drar.. kommer inte ihåg i huet och du kommer behöva nya stäckbultar. och jag kör subaru oginal packning.. tanken är max 1-2 år med denna motor om den inte spikar som kvarnis säger 😛
                                  Sen med mina toppar body.. ja du.. du kunde ju varit lite snabbare 😛 eller frågat jag vet en som har liggandes!

CR =kompa

Sen är det bäst att anppas förbrääning rummet mot de större kolvarna lite då det finns risk för att det blir lite spik känsligare annars, men på det stora är det värdsliga problem ;):D

Ja mer problem och mer problem detta orgillar vi 😛 ska ringa och höra och se hur allt slutar.. Om allt skiter sig så säljer jag ej25 komplett!

Och KÖPES! Insugs slang dvs det som går under insuget till turbon! någon som har liggande till en GT? i fint skick? Kvarnis? Raul? Sam?? 😛

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 86 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.