Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 86 totalt)
  • Författare
    STIred
    Deltagare

Och KÖPES! Insugs slang dvs det som går under insuget till turbon! någon som har liggande till en GT? i fint skick? Kvarnis? Raul? Sam?? 😛

He he jag har en komplett motor över i perfekt skick ;). Ska se lite om jag kan lösa nåt med insugsslangen, motorn är borlovad men jag återkommer ifall jag kan ordna med slangen.

/r

Mumin
      Deltagare

He he jag har en komplett motor över i perfekt skick ;). Ska se lite om jag kan lösa nåt med insugsslangen, motorn är borlovad men jag återkommer ifall jag kan ordna med slangen.

/r

Kalas Raul 😀

Mumin
        Deltagare

Nu går det bra.. ny koppling osv

Bodyshot
          Deltagare

Wow, detta verkar ganska lätt att döma av vad du skriver 😉

Hur gjorde du med kamremmen, hur nollar man motorn och topparna så dom matchar?

Mumin
            Deltagare

Wow, detta verkar ganska lätt att döma av vad du skriver 😉

Hur gjorde du med kamremmen, hur nollar man motorn och topparna så dom matchar?

Jag tog bara 4 bilder idag så blev kort sammanfattning 😛
              Du ställer ju veven på markeringe dvs då är kolvarna inte i farozonen om man vill typ kolla ventilspel eller dra runt kammarna. sen ställer du in topparna efter markeringarna. men som sagt börja alltid med att ställa in veven 😛

Gilarski
              Deltagare

Uppstart imorgon + provkörning.

Håller tummarna 🙂

Mumin
                Deltagare

Håller tummarna 🙂

Värt ett försök iaf :p
                  Allt gick kanon idag tills uppstartning. fel nr 1 startar inte.. kolla felkoder.. kamaxelgivar paj. fel nr2 piss olja ur vänsta toppen.. KANON! blir att riva ner imorgon igen… går bra nu igen.. orkar inte ladda upp bilder.. på vad vi gjorde idag.. har tappat suget totalt nu.

Bodyshot
                  Deltagare

Fyfan va surt, lider med dig, vet hur det kan kännas när det inte blir som man tänkt, finns inget värre…

Men lätta problem verkar du ju ha iaf, inget som är tvärtrasigt va?

vart läckte toppen, från toppackningen eller i topp”locket” längst ut på toppen?

Mumin
                    Deltagare

Fyfan va surt, lider med dig, vet hur det kan kännas när det inte blir som man tänkt, finns inget värre…

Men lätta problem verkar du ju ha iaf, inget som är tvärtrasigt va?

vart läckte toppen, från toppackningen eller i topp”locket” längst ut på toppen?

Bubblar från packningen 🙁 sendan efter några startförsök så kollade vi under bilden.. wow.. en oljepöl på ca 1x1meter 😮

Bodyshot
                      Deltagare

surt som fan, hade du bytt till en ny toppackning då?

Bubblar den, hur fan kan den läcka så mycket då?

Låter som maximal otur..

Mumin
                        Deltagare

surt som fan, hade du bytt till en ny toppackning då?

Bubblar den, hur fan kan den läcka så mycket då?

Låter som maximal otur..

sånt är livet

Kvarnis
                          Deltagare

Du måste ha något annat problem, såvida ni inte skadat packingen men olja ut toppen låter hyfsat fel om man säger som så.

Där har du mest glykol vatten

Mumin
                            Deltagare

Problemet fixat.. dock ej startat änu väntar på givaren imorgon.. tänker inte säga vad felet va… för då skämms jag 😀

Bodyshot
                              Deltagare

Mumin, jag väntar mig ett PM om det pinsamma 😉

Mumin
                                Deltagare

Mumin, jag väntar mig ett PM om det pinsamma 😉

Haha kan du fet glömma 🙂 när ska du hämta givaren? trodde du skulle komma idag men men var ju iaf kvar till 21:00 🙂

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 86 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.