Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 86 totalt)
  • Författare
    Snofi
    Deltagare

Ska jag berätta ? 😉

Bodyshot
      Deltagare

Haha var det ett så jävla lätt fel? Lätt att missa småsaker när man meckar mycket och länge samma kväll/dag. Jag tänkte va givaren i helgen, om det går bra? Fullt upp på företaget för att försöka jobba in smet så jag kan pilla vidare med bilen 😉

Bodyshot
        Deltagare

Skvallra Snofi! 😀

Ska jag berätta ? 😉

Snofi
          Deltagare

Packning!

Mumin
            Deltagare

Packning!

käft! aja here we go! Stressad som man var så blev det typ, va fan topplockspackningarna ska ju monters likadant tänkte ja men så var det inte.. skulle typ vara tvärt imot.. så det jag hade gjort var att smackat dit skiten åt fel håll vilket gjorde att oljekanalen inte blev tät via packning för det fanns ingen packing att täta med 🙂 så blev att lyfta insug bort med grenrör lyfta toppen och byta skiten smacka tillbaka allt och nu så väntar jag bara på min kamaxel givare :O hoppas den kommer imorgon då kan jag iaf varmköra skiten och sen byta olja och filter och sen kanske man ska våga åka till falun med den.. men tror inte det.. någon kan ju hända på vägen.. + att den är omappad 😮

Niklas
              Deltagare

Gott att det snart är att stoppa i nyckeln.

syke
                Blockerad

Skönt att det var ett så pass “enkelt” problem iaf 🙂

Bodyshot
                  Deltagare

Mumintrollet det var inte så farligt, som sagt har man meckat länge och gör mycket på samma kväll så är det lätt att göra sådana små missar, men inget tog väl skada av det där?

Bra att du lär dig, för snart så får du ju hjälpa mig att få ihop min “bebisrova” 😉

Mumin
                    Deltagare

jo visst lär man sig av mina misstag men nu vill skiten inte starta… klagar på kamaxel givaren villken är nybytt idag… så mer felsökning på måndag 😮

Kvarnis
                      Deltagare

Du har inte lyckats kasta kam/vev givaren

Mumin
                        Deltagare

om du men bytt plats på dom nej eftersom satt en vevaxelgivare på 2.5 med samma kontaktstycke men bytte den igår mot den som satt i min GT + ny kamaxelgivare. samma felkod… kamaxelgivaren så lär ju se om mäta upp kablarna osv. vet inte om det är kabelbrått eller liknade.

Sen om man kollar med datorn ser man vevaxelgivaren på on,off,on,off etc så den funkar ju.

Mumin
                          Deltagare

Skiten starar inte änu 🙁 imorgon blir det mäta kabelhärva.. kul..

Mumin
                            Deltagare

IT’S ALIVE!! 🙂 Äntligen,

Subbhenke
                              Deltagare

bra det johan ; )

Snofi
                                Deltagare

Grattis ditt troll!!

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 86 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.