Visar 11 inlägg - 76 till 86 (av 86 totalt)
  • Författare
    Mumin
    Deltagare

Tack tack 🙂 men min olje tryck på tomgång ligger runt 0.9-1.1 bar med tokvarm motor och 5-40 olja.. kanske lite för tunn antar jag..

Manor
      Deltagare

Tack tack 🙂 men min olje tryck på tomgång ligger runt 0.9-1.1 bar med tokvarm motor och 5-40 olja.. kanske lite för tunn antar jag..

Med 10-40 (standard delsyntet) så ligger mitt oljetryck på cirka 1.5 bar på tomgång när motorn är varm+. Jag har alltid uppfattat det som lågt, men det verkar inte ha ändrat sig något nämnvärt sedan mätaren monterades för många år sedan (2005, tror jag det var). Jag antar att standardoljelampan ska lysa om trycket hamnar under 0.5, så det finns ju marginal…men 0.5 låter å andra sidan rejält lågt.

Grattis att kossan är igång igen :).

Gilarski
        Deltagare

Grymt bra jobbat 😎

Mumin
          Deltagare

Tack tack 🙂 nu iaf tror jag att jag ska jaga turbo.. och sen mappa.. bror på om man får råd till turbo denna månad 😛

syke
            Blockerad

Härligt att höra att den lever! 🙂

Kvarnis
              Deltagare

Råd få man ta sig 😉

Bra att du löste det till slut :),var realtivt 100 på att du kopplat nått fel 😉

Mumin
                Deltagare

Råd få man ta sig 😉

Bra att du löste det till slut :),var realtivt 100 på att du kopplat nått fel 😉

Haha ja det stämde bara inte när vi mätte från givaren till styrdonet..
                  Sen viskade en fågel att du har kanske en vf35 eller td05-18g till salu.. vet dock ej om din td05 är kvar och din vf35 är monterad har jag för mig.. men pm om du har något till salu för en bra peng 🙂

Kvarnis
                  Deltagare

Vill ha 5k för 18G, det är hyfsat dyrt att köpa i ny i staterna just nu..

Men vill ha besked asap i så fall, för jag kommer byta turbo hyfsat snart.

Zippo_
                    Deltagare

grattis till att den är igång 😀

Bodyshot
                      Deltagare

5K för en18G är bra pris mumin!

Jag gav för en VF34 10.000kr för några år sedan.

Mumin
                        Deltagare

Jahapp.. nu har min låda börjat krångla.. 5ans sync ring börja vika nu 🙁

Visar 11 inlägg - 76 till 86 (av 86 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.