Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1267
    Building Micke
    Deltagare

      Börjar bli en frågande liten trådskapare här:)

      Men saken är den, vad är rimligt pris för en verkstad att ta bort topparna och byta koppling, plus kamrems byte, alltså antingen kommer de ta bort växellådan eller motorn.

      Har fått ett pris förslag på 8000 och det är utan kvitto, tycker de låter mycket

      🙁

      #43874
      BVS-Robban
      Deltagare

        8000:- är det inklusive material så är det tokbilligt !! 🙂

        Varför ska topparna tas bort ?

        Annars är väl 8000:- för kopplingsbyte och kamremsbyte normal pris anser jag. Är trots allt en hel del jobb med detta.

        #43868
        Building Micke
        Deltagare

          haha nja tyvär är det utan prylar, då hade det ju vart kalas;)

          Men 8000 är svart så…

          Ja du antingen har toppackningen gått eller så har det blivit nån spricka i toppen, har ett förbannat tryck i kylaren och bilen gick knappt på slutet.

          #43877
          danjel
          Deltagare

            Köp verktyg för de pengarna istället! Då slipper du kostnaden nästa gång det är dags! 😉 Bara du har garageplats och tid/ork så! All kunskap du kan tänkas behöva finns ju här! 🙂

            //danjel – lyfte ur min första motor förra veckan

            #43869
            Building Micke
            Deltagare

              haha så händig är ja ej;) och har ej tillgång til något bra..

              #43870
              Building Micke
              Deltagare

                Nu när man ska laga topparna eller byta toppackning, Ska jag säga åt dem att ta ur motorn på en gång så jag får lämna den på motorrenovering så de får kolla den eller är det onödigt, när det kanske är bara toppackning eller toppar? eller är det saker so mman börja byta vid såna här tillfällen?

                Kanske är mer som är slitet som Inte jag har koll på som kanske går senare?

                #43871
                Building Micke
                Deltagare

                  Nu har min motor varit ur för att toppackning antogs ligga bakom att bilen gick på 3 cylindrar.

                  Toppackning bytt, topparna kollade, ventil säten urfrästa å kollade, i me motorn å allt men de är samma fel ändå som innan jag läna bilen.

                  Inte roligt må jag säga. Bilen är på verkstad, jag sa när jag lämna in den att jag antog att packning var dålig eftersom de var högt tryck i kylaren, plus att den gick på tre, lika så firman antog det.

                  Dom provtröck aldrig den tyvär. De trodde jag var en standard grej hos firman innan man rev ut motorn, men va fel man hade.

                  Så nu måste ju motorn ur igen och en onödig kostnad av packningar och ur rivning av motor igen:(

                  Va har firman för ansvar i de här. Är jävligt less på allt, har fått väntat skit länge också dessutom. Dålig service må jag säga.

                  Gärna lite åsikter om andra vart me om liknande eller va ni skulle gjort?

                  #43875
                  IMPREZA FOREVER
                  Deltagare

                    Vad säger komp proverna då?
                    Har dom överhuvud taget tagit sådana så skriv vad dom ligger på.
                    Kolla upp det innan du river ur rovan!
                    Har du bra komp är det någe annat som spökar.
                    mvh

                    BACKTÄVLING I JÄRVSÖ 2007
                    http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=album669

                    ____________________________
                    http://www.garaget.org/?car=36415
                    http://www.rallybilder.com

                    #43872
                    Building Micke
                    Deltagare

                      De är ju dom som rivit ur motorn utan å ta kompprov förut:( Och nu när motorn sitter i igen då fick de tummen ur arslet och måsta ta kompprov och då visa den att 3ans på vänster sida Inte hade nå komp..

                      #43876
                      IMPREZA FOREVER
                      Deltagare

                        Ja då e det bara riva ur den igen då 🙁
                        Många motorer på treans cylinder går torr på iaf 99orna då den mappen va för snål på soppan.
                        Polarn fick sin 99 uppgraderad till 00-mappen

                        BACKTÄVLING I JÄRVSÖ 2007
                        http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=album669

                        ____________________________
                        http://www.garaget.org/?car=36415
                        http://www.rallybilder.com

                        #43873
                        Building Micke
                        Deltagare

                          jo men man blir ju så less, blir ju två kostnader för att ta ur motorn.. Inte bjuder firman heller på de:(

                          Men kan de inte vara nån lyftare som hängt sig kanske som står i topp?

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.