› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Kostnad för lite lagning
- Detta ämne har 10 svar, 1,411 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 7 månader sedan av
Building Micke.
-
FörfattareInlägg
-
20 maj, 2007 kl. 17:17 #1267
Building Micke
DeltagareBörjar bli en frågande liten trådskapare här:)
Men saken är den, vad är rimligt pris för en verkstad att ta bort topparna och byta koppling, plus kamrems byte, alltså antingen kommer de ta bort växellådan eller motorn.
Har fått ett pris förslag på 8000 och det är utan kvitto, tycker de låter mycket
🙁
20 maj, 2007 kl. 17:57 #43874BVS-Robban
Deltagare8000:- är det inklusive material så är det tokbilligt !! 🙂
Varför ska topparna tas bort ?
Annars är väl 8000:- för kopplingsbyte och kamremsbyte normal pris anser jag. Är trots allt en hel del jobb med detta.
20 maj, 2007 kl. 20:23 #43868Building Micke
Deltagarehaha nja tyvär är det utan prylar, då hade det ju vart kalas;)
Men 8000 är svart så…
Ja du antingen har toppackningen gått eller så har det blivit nån spricka i toppen, har ett förbannat tryck i kylaren och bilen gick knappt på slutet.
20 maj, 2007 kl. 20:38 #43877danjel
DeltagareKöp verktyg för de pengarna istället! Då slipper du kostnaden nästa gång det är dags! 😉 Bara du har garageplats och tid/ork så! All kunskap du kan tänkas behöva finns ju här! 🙂
//danjel – lyfte ur min första motor förra veckan
21 maj, 2007 kl. 12:40 #43869Building Micke
Deltagarehaha så händig är ja ej;) och har ej tillgång til något bra..
23 maj, 2007 kl. 19:58 #43870Building Micke
DeltagareNu när man ska laga topparna eller byta toppackning, Ska jag säga åt dem att ta ur motorn på en gång så jag får lämna den på motorrenovering så de får kolla den eller är det onödigt, när det kanske är bara toppackning eller toppar? eller är det saker so mman börja byta vid såna här tillfällen?
Kanske är mer som är slitet som Inte jag har koll på som kanske går senare?
4 september, 2007 kl. 19:32 #43871Building Micke
DeltagareNu har min motor varit ur för att toppackning antogs ligga bakom att bilen gick på 3 cylindrar.
Toppackning bytt, topparna kollade, ventil säten urfrästa å kollade, i me motorn å allt men de är samma fel ändå som innan jag läna bilen.
Inte roligt må jag säga. Bilen är på verkstad, jag sa när jag lämna in den att jag antog att packning var dålig eftersom de var högt tryck i kylaren, plus att den gick på tre, lika så firman antog det.
Dom provtröck aldrig den tyvär. De trodde jag var en standard grej hos firman innan man rev ut motorn, men va fel man hade.
Så nu måste ju motorn ur igen och en onödig kostnad av packningar och ur rivning av motor igen:(
Va har firman för ansvar i de här. Är jävligt less på allt, har fått väntat skit länge också dessutom. Dålig service må jag säga.
Gärna lite åsikter om andra vart me om liknande eller va ni skulle gjort?
5 september, 2007 kl. 03:51 #43875IMPREZA FOREVER
DeltagareVad säger komp proverna då?
Har dom överhuvud taget tagit sådana så skriv vad dom ligger på.
Kolla upp det innan du river ur rovan!
Har du bra komp är det någe annat som spökar.
mvhBACKTÄVLING I JÄRVSÖ 2007
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=album669____________________________
http://www.garaget.org/?car=36415
http://www.rallybilder.com5 september, 2007 kl. 15:36 #43872Building Micke
DeltagareDe är ju dom som rivit ur motorn utan å ta kompprov förut:( Och nu när motorn sitter i igen då fick de tummen ur arslet och måsta ta kompprov och då visa den att 3ans på vänster sida Inte hade nå komp..
5 september, 2007 kl. 15:55 #43876IMPREZA FOREVER
DeltagareJa då e det bara riva ur den igen då 🙁
Många motorer på treans cylinder går torr på iaf 99orna då den mappen va för snål på soppan.
Polarn fick sin 99 uppgraderad till 00-mappenBACKTÄVLING I JÄRVSÖ 2007
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=album669____________________________
http://www.garaget.org/?car=36415
http://www.rallybilder.com5 september, 2007 kl. 17:49 #43873Building Micke
Deltagarejo men man blir ju så less, blir ju två kostnader för att ta ur motorn.. Inte bjuder firman heller på de:(
Men kan de inte vara nån lyftare som hängt sig kanske som står i topp?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.