› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Kränga Imprezan
- Detta ämne har 20 svar, 1,300 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 7 månader sedan av
Pasi_k.
-
FörfattareInlägg
-
2 september, 2007 kl. 09:57 #1354
nukem
DeltagareDet finns inget roligare (inte mycke iallafall ) än när det har snöat eller regnat ute, den är extremt lätthanterad, rolig och säker att köra vid halt väglag.
Men hur är det när det är torr asfalt, jag menar inte att göra donouts/åttor. Utan jag menar att köra snabbt och glida i sidled mer eller mindre. Mina hollywooddäck skriker i 50 om ja svänger mycket hehe. Hur är det i högre hastigehter osv ? Passagerare osv ? Behöver man oroa sig lite o köra med sunt förnuft ? eller kan man bara köra Hur man vill ?
Har en kompis med en Lotus som kan köra i över 100 o sen tappa kontrollen o bara börja snurra tills den stannar. Den kan alltså glida med över 45 graders vinkel åt det hållet den är på väg till. Imprezan väger mer och är inte samma sorts bil. Jag tänker på hjulupphängning, däck, fälgar osv
2 september, 2007 kl. 12:04 #44429SecretAgentMan
DeltagareJust sådana här inlägg får i alla fall mig att kraftigt överväga att kränga min impreza. x(
Föraren avgör hur det går i sådana situationer, inte bilen.
/J
2 september, 2007 kl. 12:50 #44431Strat
Deltagare?
”Behöver man köra med sunt förnuft?” Närå…
Jag förstår inte vad du menar? Vad menar du med rubriken? Hoppas att det inte är så dumt som det låter…
/Claes
2 september, 2007 kl. 13:31 #44446.zip
DeltagareOm du funderar på drifting så bör du skaffa dig en bakhjulsdriven bil.
//.zip
2 september, 2007 kl. 15:24 #44441BVS-Robban
DeltagareHmmmm kränga det var ett nytt ord för drifting och en 4wd driven bil är inte helt optimal för det. Lotusen är ju bakhjulsdriven det nog därför han kan åka ganska enkelt i 45graders vinkel och sedan snurra 😮
2 september, 2007 kl. 16:24 #44432Blocken
DeltagareDet finns inget roligare (inte mycke iallafall ) än när det har snöat eller regnat ute, den är extremt lätthanterad, rolig och säker att köra vid halt väglag.Men hur är det när det är torr asfalt, jag menar inte att göra donouts/åttor. Utan jag menar att köra snabbt och glida i sidled mer eller mindre. Mina hollywooddäck skriker i 50 om ja svänger mycket hehe. Hur är det i högre hastigehter osv ? Passagerare osv ? Behöver man oroa sig lite o köra med sunt förnuft ? eller kan man bara köra Hur man vill ?Har en kompis med en Lotus som kan köra i över 100 o sen tappa kontrollen o bara börja snurra tills den stannar. Den kan alltså glida med över 45 graders vinkel åt det hållet den är på väg till. Imprezan väger mer och är inte samma sorts bil. Jag tänker på hjulupphängning, däck, fälgar osv
Häng med på Superstage och testa vettja. Där går det närmare 200km/h på halvsladd mest hela tiden… :7
/Black
2 september, 2007 kl. 17:07 #44440minid
DeltagareDet finns inget roligare (inte mycke iallafall ) än när det har snöat eller regnat ute, den är extremt lätthanterad, rolig och säker att köra vid halt väglag.Men hur är det när det är torr asfalt, jag menar inte att göra donouts/åttor. Utan jag menar att köra snabbt och glida i sidled mer eller mindre. Mina hollywooddäck skriker i 50 om ja svänger mycket hehe. Hur är det i högre hastigehter osv ? Passagerare osv ? Behöver man oroa sig lite o köra med sunt förnuft ? eller kan man bara köra Hur man vill ?Har en kompis med en Lotus som kan köra i över 100 o sen tappa kontrollen o bara börja snurra tills den stannar. Den kan alltså glida med över 45 graders vinkel åt det hållet den är på väg till. Imprezan väger mer och är inte samma sorts bil. Jag tänker på hjulupphängning, däck, fälgar osv
Häng med på Superstage och testa vettja. Där går det närmare 200km/h på halvsladd mest hela tiden… :7/Black…………………..Thai–Perr!
Haha.. 😉
2 september, 2007 kl. 17:31 #44447nukem
Deltagareatt den inte är optimerad för drifting förstår jag också…. men desto mer de svänger och desto mer jag gasar desto mer känner jag att bilen verkar klara mer.
Jag bara frågar så att det inte är Big no no o köra så… det är en ”rallybil” men bättre att fråga dom med erfarenhet innan man gör något
2 september, 2007 kl. 17:33 #44430SecretAgentMan
DeltagareFölj Blockens tips, ta tillfället i akt och anmäl dig till Superstagekörningen.
Lämna egot hemma så kommer du ha en grymt kul upplevelse – och det kommer förmodligen rädda dig från att klota din bil senare..
/J
2 september, 2007 kl. 17:43 #44448nukem
Deltagarelåter najjs var kan ja läsa mer om detta event ?
2 september, 2007 kl. 17:57 #44433Blocken
Deltagare2 september, 2007 kl. 17:57 #44442Desen
DeltagareKolla under träffar så finns info och anmälan till emmaboda SS
/Andreas, Skåne, Kristianstad
http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
300 st posters av Block 1250kr
1st porrfilm 199kr
2st öl 28kr
Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!2 september, 2007 kl. 17:59 #44443Desen
Deltagare… det är en ”rallybil” men bättre att fråga dom med erfarenhet innan man gör något
Ööööh nej… det är absolut ingen rallybil… inte nånstans faktiskt. ;)/Black…………………..Thai–Perr!
Men färgen brukar ju kallas rallyblå 😉
/Andreas, Skåne, Kristianstad
http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
300 st posters av Block 1250kr
1st porrfilm 199kr
2st öl 28kr
Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!2 september, 2007 kl. 17:59 #44434Blocken
Deltagarelåter najjs var kan ja läsa mer om detta event ?
Skojar du?! Vi har pratat om detta sedan julafton ’06, vi har FYRA trådar uppe ang träffen under ”Träffar” och det står på förstasidan på http://www.impreza.nu
Helsidor i landets alla dagstidningar, radio- och tv-reklam, direktutskick osv… hoppar vi över…
/Block
2 september, 2007 kl. 18:01 #44435Blocken
Deltagare… det är en ”rallybil” men bättre att fråga dom med erfarenhet innan man gör något
Ööööh nej… det är absolut ingen rallybil… inte nånstans faktiskt. ;)/Black…………………..Thai–Perr!
Men färgen brukar ju kallas rallyblå 😉 /Andreas, Skåne, Kristianstadhttp://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG300 st posters av Block 1250kr1st porrfilm 199kr2st öl 28krAtt anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!
Ja, möjligtvis färgen 74F, men att likna Imprezan med en rallybil…nja… ta ut skiten i skogen och visa 😉
/Blook
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.