› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › KW eller Tein?
- Detta ämne har 10 svar, 1,401 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 11 månader sedan av
specialized.
-
FörfattareInlägg
-
22 juli, 2006 kl. 11:25 #4847
Fancy
DeltagareTjena!
En av mina stötdämpare läcker så jag tänkte byta runtom.
Dom jag tittat på är Tein Super street och KW var 3
Det skiljer ju väldigt mycket i pris mellan dessa (4000:-)
Så för och nackdelar? Jag har använt den alldeles udnerbara funktionen search på forumet och hittat lite info. Eftér den infon verkar ju Tein mycket bättre och mer prisvärda men inte så många som har erfarenhet av KW?
JAg är ute efetr en allround dämpare som inte är alldeles för hård men ändå levererar bra väghållning.MVH Patrik
22 juli, 2006 kl. 13:32 #68469specialized
DeltagareVore jag du, så skulle jag kolla i den här tråden och spara x antal tusen 😉
http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=16&topic_id=825&mesg_id=825&page=
Mvh.Mattias
—————————————
Efternamnen på mina flickvänner är
—————————————
Jpg ,wmv och mpg 😉
—————————————22 juli, 2006 kl. 16:42 #68472camino cielo
DeltagareHar tyvarr inte provat nagotdera men dom som provat dom har borta i USA ar helt lyriska over KW damparna och skiljer det bara 400 som du sager ar det inget snack. Tein tenderar ha for lite reurdampning liksom dom flesta japanska dampare, inklusive justerbara STi damparna som jag har.
23 juli, 2006 kl. 18:01 #68466Fancy
Deltagare4000 :- skiljer det skrev lite fel 🙂
Patrik
24 juli, 2006 kl. 07:14 #68465pannan
DeltagareTein super Street är mjuka dämpare så jag skulle hellre köra på KW om du vill ha bättre väghållning.
24 juli, 2006 kl. 07:51 #68467Fancy
DeltagareMjukare än orginal? Vill ju ha en bra lösning för allround bruk kommer inte hårdpressas på banan men lite bättre väghållning än orgibnal hade ju vart trevligt 🙂
Patrik
24 juli, 2006 kl. 08:54 #68463Kvarnis
DeltagareKolla in D2 som nämts tidigare bra kurs på dom 🙂
24 juli, 2006 kl. 18:30 #68471Chewie
DeltagareTjena!
Klämde och kände på D2s grejor under Säve, en sak att tänka på är att vissa delar är av aluminium, det vill säga att du inte bör köra med dom på under vintertid. SALT är inget roligt.
Fast jag och X3000 blev ju lätt sugna i lördags.
Hur lång tid tar det att byta ett komplett kit, någon som har någon referens?/Tuggarn
24 juli, 2006 kl. 18:41 #68464Kvarnis
DeltagareTja… det är väl ganska inviduelt, från ca 1hr, till ca 8hr för en som är mindre van att skruva och har mindre verktyg att tillgå.
25 juli, 2006 kl. 08:25 #68468Fancy
Deltagaretack för alla svar efter all denna information blev det faktist KW kommer nog i veckan D2 föll på vinterläget där tack så hemskt mycket för den infon! 🙂
Patrik
25 juli, 2006 kl. 09:04 #68470specialized
DeltagareTjena!Klämde och kände på D2s grejor under Säve, en sak att tänka på är att vissa delar är av aluminium, det vill säga att du inte bör köra med dom på under vintertid. SALT är inget roligt.Fast jag och X3000 blev ju lätt sugna i lördags.Hur lång tid tar det att byta ett komplett kit, någon som har någon referens?/Tuggarn
Gängorna är tefloncoatade för att slippa de problemen.
Hämtat från hemsidan :
RS Coilover System
The RS coilover system is a 36 way dampner and rebound adjustable monotube full coilover system. The setup has seperate height and preload adjustments allowing for optimal adjustment and allowing full strut travel at all times along with pillowball upper mounts or top mounts*. Mounts are constructed of 6061 powder coated aluminum. Threads are teflon coated to prevent rust. Rebuildable and serviceable in the US.http://www.d2racing.com/html/index.html
Jag och Fea har beställt och hoppas väl på att få dem idag 🙂
Förövrigt så kommer, iaf enligt deras hemsida ,modellen till gc8 med ställbara toppmonteringar både fram och bak :7
Mvh.Mattias
—————————————
Efternamnen på mina flickvänner är
—————————————
Jpg ,wmv och mpg 😉
————————————— -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.