SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning KW eller Tein?

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4847
    Fancy
    Deltagare

      Tjena!
      En av mina stötdämpare läcker så jag tänkte byta runtom.
      Dom jag tittat på är Tein Super street och KW var 3
      Det skiljer ju väldigt mycket i pris mellan dessa (4000:-)
      Så för och nackdelar? Jag har använt den alldeles udnerbara funktionen search på forumet och hittat lite info. Eftér den infon verkar ju Tein mycket bättre och mer prisvärda men inte så många som har erfarenhet av KW?
      JAg är ute efetr en allround dämpare som inte är alldeles för hård men ändå levererar bra väghållning.

      MVH Patrik

      #68469
      specialized
      Deltagare

        Vore jag du, så skulle jag kolla i den här tråden och spara x antal tusen 😉

        http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=16&topic_id=825&mesg_id=825&page=

        Mvh.Mattias
        —————————————
        Efternamnen på mina flickvänner är
        —————————————
        Jpg ,wmv och mpg 😉
        —————————————

        #68472
        camino cielo
        Deltagare

          Har tyvarr inte provat nagotdera men dom som provat dom har borta i USA ar helt lyriska over KW damparna och skiljer det bara 400 som du sager ar det inget snack. Tein tenderar ha for lite reurdampning liksom dom flesta japanska dampare, inklusive justerbara STi damparna som jag har.

          #68466
          Fancy
          Deltagare

            4000 :- skiljer det skrev lite fel 🙂

            Patrik

            #68465
            pannan
            Deltagare

              Tein super Street är mjuka dämpare så jag skulle hellre köra på KW om du vill ha bättre väghållning.

              #68467
              Fancy
              Deltagare

                Mjukare än orginal? Vill ju ha en bra lösning för allround bruk kommer inte hårdpressas på banan men lite bättre väghållning än orgibnal hade ju vart trevligt 🙂

                Patrik

                #68463
                Kvarnis
                Deltagare

                  Kolla in D2 som nämts tidigare bra kurs på dom 🙂

                  #68471
                  Chewie
                  Deltagare

                    Tjena!
                    Klämde och kände på D2s grejor under Säve, en sak att tänka på är att vissa delar är av aluminium, det vill säga att du inte bör köra med dom på under vintertid. SALT är inget roligt.
                    Fast jag och X3000 blev ju lätt sugna i lördags.
                    Hur lång tid tar det att byta ett komplett kit, någon som har någon referens?

                    /Tuggarn

                    #68464
                    Kvarnis
                    Deltagare

                      Tja… det är väl ganska inviduelt, från ca 1hr, till ca 8hr för en som är mindre van att skruva och har mindre verktyg att tillgå.

                      #68468
                      Fancy
                      Deltagare

                        tack för alla svar efter all denna information blev det faktist KW kommer nog i veckan D2 föll på vinterläget där tack så hemskt mycket för den infon! 🙂

                        Patrik

                        #68470
                        specialized
                        Deltagare

                          Tjena!Klämde och kände på D2s grejor under Säve, en sak att tänka på är att vissa delar är av aluminium, det vill säga att du inte bör köra med dom på under vintertid. SALT är inget roligt.Fast jag och X3000 blev ju lätt sugna i lördags.Hur lång tid tar det att byta ett komplett kit, någon som har någon referens?/Tuggarn

                          Gängorna är tefloncoatade för att slippa de problemen.

                          Hämtat från hemsidan :

                          RS Coilover System
                          The RS coilover system is a 36 way dampner and rebound adjustable monotube full coilover system. The setup has seperate height and preload adjustments allowing for optimal adjustment and allowing full strut travel at all times along with pillowball upper mounts or top mounts*. Mounts are constructed of 6061 powder coated aluminum. Threads are teflon coated to prevent rust. Rebuildable and serviceable in the US.

                          http://www.d2racing.com/html/index.html

                          Jag och Fea har beställt och hoppas väl på att få dem idag 🙂

                          Förövrigt så kommer, iaf enligt deras hemsida ,modellen till gc8 med ställbara toppmonteringar både fram och bak :7

                          Mvh.Mattias

                          —————————————
                          Efternamnen på mina flickvänner är
                          —————————————
                          Jpg ,wmv och mpg 😉
                          —————————————

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.