Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34561
    JLB
    Deltagare

      Hepp, någon som har erfarenhet av KYB’s stötdämpare? Funderar på att köpa till min STI 04 bak, då jag inte får ordning på mina klonkande coils i bak. Och isf var har ni köpt dem? Är väldigt knapphändig info på de sidor som säljer.

      #281615
      ThomasG
      Deltagare

        Hej. Jag bytte nyligen ut alla mina dämpare till nya KYB på min 2005 Forester XT tillsammans med sänkfjädrar från Swift, blev jättenöjd. Som jag förstår det så är det KYB som sitter på min bil från fabrik.

        Jag gjorde lite research på att beställa dem i sverige, england, USA etc, men det som till slut visade sig billigast var en eBay-leverantör i Tyskland: http://www.ebay.de/usr/suv-teile

        De var väldigt hjälpsamma, det enda krånglet var att jag var tydlig med att jag ville beställla kompletta dämpare (minus fjädrar) men det blev ändå inte så, vilket resulterade i att jag behövde slakta mina gamla dämpare i jakt på delar (top spring perch, några gummiinsatser etc) Tror jag pröjsade 500 euro för 4 dämpare, ink tophats o frakt till Sverige

        Men som sagt, bra slutresultat, för en spotstyver av vad grejjerna skulle kostat i Sverige. Kan inte uttala mig om hur de står mot andra tillverkare, men i mitt fall (med Forester) så kunde jag inte ens hitta passande dämpare från Bilstein etc…

        #281617
        JLB
        Deltagare

          Tack ThomasG! Jaha det är KYB original på din, där ser man, billigt du fick dem. Har precis chattat med en på reservdelar24.se och tror jag har koll på vilka som passar, fast det vet man inte förrän det är dags att montera 🙂 och som du säger så är det säkert någon liten del som fattas.

          #281613
          Igge
          Deltagare

            Jag hade KYB på min GT. Det blev ett lyft jämfört med original som gått flera tusen mil (17?) och börjat småläcka lite.
            Jag hade iofs bara den i drygt ett halvår innan jag bytte bil men så långt var jag nöjd 🙂

            #281618
            JLB
            Deltagare

              Tack för svar Igge! Ja det verkar som om KYB är ett vettigt alternativ till original, tänkte köra på dem så får vi se hur det blir.

              #281614
              Igge
              Deltagare

                Pedders (har för mig dom heter) kör vissa med också, de verkar nöjda. Har för mig jrm säljer dessa, om än lite dyrt. Kanske finns billigare på ebay 🙂

                #281625
                Timtor
                Deltagare

                  Behöver byta bak. Blir det konstig om man slänger på KYB bak men kör original fram?

                  #281616
                  ThomasG
                  Deltagare

                    Tack ThomasG! Jaha det är KYB original på din, där ser man, billigt du fick dem. Har precis chattat med en på reservdelar24.se och tror jag har koll på vilka som passar, fast det vet man inte förrän det är dags att montera 🙂 och som du säger så är det säkert någon liten del som fattas.

                    Har du laddat ner KYBs PDF-katalog? Den är ganska utförlig, och var till stor hjälp när jag valde exakt modellnummer

                    #281619
                    JLB
                    Deltagare

                      Ja jag har kollat upp modellnr ThomasG, tack för tips!

                      #281620
                      JLB
                      Deltagare

                        Behöver byta bak. Blir det konstig om man slänger på KYB bak men kör original fram?

                        Jag ska köra med KYB bak och behålla mina BC racing coils i fram.

                        #281626
                        Timtor
                        Deltagare

                          Jag ska köra med KYB bak och behålla mina BC racing coils i fram.

                          Okej! Beställde ett bar KYB bak igår jag! 🙂

                          #281621
                          JLB
                          Deltagare

                            Okej! Beställde ett bar KYB bak igår jag! 🙂

                            Coolt! Skulle beställt igår, idag så har vänster gått upp 400:- (?) där fick man för det. Beställt ändå idag innan höger går upp, lite som börsen tydligen 🙂

                            #281627
                            Timtor
                            Deltagare

                              Coolt! Skulle beställt igår, idag så har vänster gått upp 400:- (?) där fick man för det. Beställt ändå idag innan höger går upp, lite som börsen tydligen 🙂

                              haha jasså! sjukt med 400 på en dag??

                              #281622
                              JLB
                              Deltagare

                                haha jasså! sjukt med 400 på en dag??

                                Ja lite galet. Dessutom så fick jag ett mail sent igår kväll att den plötsligt var slut, de ska försöka hitta den hos någon annan av deras leverantörer, vänster bakdämpare är tydligen hårdvaluta 🙂

                                Var beställde du dina? Jag best på reservdelar24.se, många av bildelssidorna verkar vara samma operatörer bakom. Priset gick upp samtidigt på flera olika.

                                #281628
                                Timtor
                                Deltagare

                                  Ja lite galet. Dessutom så fick jag ett mail sent igår kväll att den plötsligt var slut, de ska försöka hitta den hos någon annan av deras leverantörer, vänster bakdämpare är tydligen hårdvaluta 🙂

                                  Var beställde du dina? Jag best på reservdelar24.se, många av bildelssidorna verkar vara samma operatörer bakom. Priset gick upp samtidigt på flera olika.

                                  Dessa beställde jag:

                                  http://www.reservdelar24.se/kyb-825441.html

                                  http://www.reservdelar24.se/kyb-825440.html

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.