Det börjar sina i bilen så jag har köpt ny och undrar om jag ska fylla på den eftersom där är lite kvar. Eller jag ska tappa ut den gamla och hälla i bara ny ?
Gjorde dessutom en service för 250 mil sedan där dom bland annat bytte motorolja, borde inte dom bytat kylarvätska också då ?
De brukar byta kylarvætska vart 5år på servicen.
Så ær den inte ældre æn det kan du bara fylla på.
Kolla så du køpt rætt typ av kylarvætska, finns etylen och propylen.
De brukar byta kylarvætska vart 5år på servicen.Så ær den inte ældre æn det kan du bara fylla på.Kolla så du køpt rætt typ av kylarvætska, finns etylen och propylen.
vad är ”rätt” ?
tror de är ”propylen” i den ja köpte.. de stod för ”moderna bilar” så de lät väll hyffsat 🙂
vad är ”rätt” ?tror de är ”propylen” i den ja köpte.. de stod för ”moderna bilar” så de lät väll hyffsat 🙂
Häpp lugn och fin, du kan absolut inte blanda propylen- och etylenglykol! Dessa två blir som gele´ om du blandar dom och det sätter igen kanalerna i kylaren och värmepaketet. Ta reda på vad du har i din bil innan du häller i något, kolla i handboken eller ring din lokala Subaruhandlare.
Tappa ur och häll i ny! det kostar inte många mera slantar och du vet sen va det är i den.
Så gör jag iaf även om den är bytt för ett 1/2år sen ime nytt ba.
____________________________ http://www.garaget.org/?car=36415