SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Lacka fälgar?

• Detta ämne har 27 svar, 2,951 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år sedan av rickey.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 28 totalt)
  • Författare
    DajM
    Deltagare

Go kväll!

Har spanat in ett par superlegera fälgar som är gråa. Kan man lacka om dom till vita? skulle bli jävla fint me vita fälgar på min röda gt =)

// Jussi

minid
      Deltagare

Allt är möjligt.. Pulverlack håller väl bäst när det gäller fälgar.. 🙂

Adam K
        Deltagare

Go kväll!Har spanat in ett par superlegera fälgar som är gråa. Kan man lacka om dom till vita? skulle bli jävla fint me vita fälgar på min röda gt =)// Jussi

Ja det skulle det 🙂
          Köp+lacka på ba’!

rickey
          Deltagare

Jag har ett par likadana som är lite tråkiga i färgen, tänkte att de skulle få bli guldfärgade sen, men får undersöka möjligheterna för pulverlack här först.

Någon som vet om man ska lägga klarlack utan på pulverlacken alternativt vanlig lack om man nu väljer att använda det?

goldog
            Deltagare

Jag har mina orginalfälgar iväg på lack just nu…
              Tråkigt bara att jag inte kan använda bilen under tiden, fick punka på ett bakdäck, känns inte så nödvändigt o slänga på dom nya däcken på plåtfälgarna sålänge…
              hur som helst: blästra ner gamla lacken o lägg på pulverlack!
              Jag lämnade iväg mina fälgar förra helgen och får tillbaks dom i slutet av nästa vecka, vita med ett lager klarlack över 🙂

KingWood
              Deltagare

Tjena, Jag kör med vita pulverlackade ¨utan klarlack¨ compomotive och snyggt är det dock deprimerande opraktiskt, allt bromsdamm och liknande fastnar på den sträva ytan.
                Vinter fälgarna är vita dom också dock är dom lackade på ¨vanligt¨ vis mycket mer praktiskt men inte lika snyggt! 😛

Vad jag menar är att superlegeran är ganska tätekrad och kan bli jobbigt satan att hålla efter, men snyggt skulle det bli!

DajM
                Deltagare

Fan va najs 🙂
                  tack för tipsen boys. Tyvär så hadde han sålt fälgarna ja skulle köpax( men ja hittar ett par nya snart :+

rickey
                  Deltagare

Min far hämtade min bil från rostskyddsbehandling idag och frågade firman vad de skulle ha för att pulverlacka mina fälgar…

600 – 700 kronor stycket skulle de tydligen ha då med blästring… Så där blir det ingen lackering… Blir nog vanlig färg med lack och egen blästring på en annan firma för min del… Där var det bara halva priset! 🙂

NickeH
                    Deltagare

Fick just tillbaka mina org. fälgar från blästring. kostade 200:- per fälg utan kvitto. Firman hävdade att man var tvungen att krångla med två olika typer av blästring eftersom fälgarna är av alu och de blästrar vanligtvis mest stål.
                      Men de blev snygga iaf nu ska man bara bestämma sig för färgen.

Bilen är vinröd så vitt vore snyggt. några förslag ..

Fälgen ser ut så här
                      http://www.subaru.se/tillbehor.aspx?model=2&year=2&cat=6&articleNo=28111FE030

Palm
                      Deltagare

Har sett sådana i vitt & svart men det ”lyfter” liksom inte, jag hade kört dom i silver, gärna ganska ljus nyans det tror jag dom gör sig bäst i faktiskt. Även om men va silver innan kommer de bli ganska stor skilland bara dom blir nylackade.

NickeH
                        Deltagare

Egentligen är dom riktigt snygga orginal som de ser ut bilden från subaru.

Ska se vad pulverlack-firman har för färger. vill inte betala för nån specialfärg.

Vitt suger på vinter, och svart är tråkigt. så det lutar åt nåt silvrigt.

Ska posta bilder så snart de är lackade.

/N – som tänker högt..

Grusdraparn
                          Deltagare

Är det inte lite halvviktigt att det inte går för lång tid mellan blästring och lack? Det är ju delvis för att komma undan oxiden som man blästrar.

/K

challe
                            Deltagare

Är det inte lite halvviktigt att det inte går för lång tid mellan blästring och lack? Det är ju delvis för att komma undan oxiden som man blästrar./K

Du har alldeles rätt där Dräparn, man ska försöka lacka så fort som möjligt 😉

NickeH
                              Deltagare

Har iaf tillslut monterat de pulverlackade fälgarna på bilen. Blev så här.

http://www.hallsten.nu/subaru/lulea_is.jpg
                                http://www.hallsten.nu/subaru/lulea_is2.jpg

Taskig mobilkamera bild men ändå ..

http://www.hallsten.nu/subaru/vit_falg.JPG

rickey
                                Deltagare

Tjusigt!

Synd att de inte är så vita mer än några kilometers körning bara. 🙁

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 28 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.