SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Lacka fälgar?

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
  • Författare
    DajM
    Deltagare

Najs!
      Har samma färg på min kärra, och beställde förra veckan hem ett par compomotive MO6 (vita) Så det som skiljer våra bilar är vingen 🙂

NickeH
      Deltagare

Hade man inte så mycket andra utgifter förutom bilen skulle jag också köpt compomotive, skitsnygga fälgar.
        Blev en budgetlösning detta. Fälgar 2500 + pulverlack 300(fick rabatt :-))

DajM
        Deltagare

Jag har den ”turen” att IF betalar en slant pga skada på mina ex fälgar. Så de blir ju lite billigare då =)

Din bil såg najs ut!!
          Längtar till att slänga på mina och se resultatet IRL 😀

rickey
          Deltagare

Jag tittade på pulverlackering här när jag underredsbehandlade bilen, men de skulle ha 750:- per fälg! Det tyckte jag var ganska dyrt, då kan man ju nästan köpa nya istället..!

NickeH
            Deltagare

Glömde iofs att jag blästrade fälgarna för 1000 kr men då svetsade och slipade de lite på kanterna för att snygga till fälgarna.

2500 + 300 + 1000 = 3800 kr

Dessa fälgar kostar hos subaru 3200 kr styck sanslöst, orginal hjulbultarna kostar dessutom 1100 kr .. skratta eller gråta 🙂

goldog
              Deltagare

Jag kan fixa pulverlack hos en poolare, blästrat och pulverlackat (finns en del färger o välja på, typ guld, vitt, svart m.m) från 1300:-/4 fälgar. Hojta till om du vill ha hjälp! 🙂

rickey
                Deltagare

Det var en billig peng för det arbetet må jag säga!

rickey
                  Deltagare

Om man pulverlackar, ska man klarlacka ovanpå då?

Förlorar man inte syftet med pulverlackeringen då, eller hur fungerar det?

goldog
                    Deltagare

Jo, helt klart billigt. Han jag gör det hos gör det för han tycker det är kul! 🙂
                      Han lägger även iaf klarlack över, om man vill, men det vill man väll för att ytan ska bli mer slittålig?

Vectorm12
                      Deltagare

tja har gått i tankarna att lacka om mina fäljar eftersom de fått sig ett par fula märken efter dåliga däckbytare etc. Kan du kolla hur mycket det kan tänkas gå på med fix av av fyra fäljar samt lackering i silver? inc klarlack om möjligt:)

rickey
                        Deltagare

Någon som har bra tips på hur man bevarar texten som står på vissa fälgar, kan man sätta någon liten form av dekal där?

http://www.rickey.se/upload/oz_prodrive_17_dekaler.jpg

Rallyrille
                          Deltagare

Man kan lämna en fälg till någon som kan skära dekaler, de lägger en maskeringtejp över och ritar av dekalen med blyerts.
                            Sedan scannar man in den ritade texten, där man ser hur bokstäverna ska sitta.
                            Sedan plockar man ner en riktig logga från nätet och böjer den och justerar den i storlek, hur lätt som helst om man kan.. 🙂

rickey
                            Deltagare

Ja, det kanske man skulle kunna ge sig på att försöka, synd att min logga som sitter nu är vit så det syns kanske inte igenom så bra, men kanske värt ett försök!

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.