Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1368
    GRID
    Deltagare

      Hade bilen på rostskyddsbehandling och fick den här skadan på bilen.
      http://www.3dluvr.com/grid/temp/temp/Lackskada.jpg
      Jag tvättade bilen (för hand som vanligt) och torkade den innan jag lämnade in den, så jag är helt säker på att det inte fanns där innan, men verkstan säger att dom är helt säkra på att dom inte gjort det, för dom har så stora lokaler så dom har inte kört in i nåt, men dom har en massa vagnar å skåp på hjul, såg även en cykel som stog där.
      Finns det nåt man kan göra?
      Är det en svår skada å laga? och vad kan det kosta isf?

      #44523
      Manor
      Deltagare

        Jättetrist :-(.
        Om inte verkstaden vill ta på sig detta så är det nog tyvärr inte så mycket att göra. Det är ju ord som står mot ord…

        Det blir inte perfekt, men det går att komma ganska nära med lackstift (+ klarlack på stift) och lugn och ro när man lagar lackskadan. Skadan är ju ganska långt ner och syns inte lika mycket som en skada mitt på dörren eller motorhuven.

        #44526
        BVS-Robban
        Deltagare

          Har lagat en liknande skada på just en bakspoiler. Plasten på bilar innehåller mycket mjukmedel samt är väldigt tunn men är man otrooligt försiktig går att våtslipa ytan plan dvs slipa ner vecken som blivit sen fylla i med färg. Låt dessa våtslipa kanterna och polera sedan ytan lite lätt. Är du osäker på dessa metoder ska du inte chansa om du ändå inte tänker lacka om. Prata med en rekondare/lackerare.
          Som sagt det går utan omlack men lite fiffel är det allt….

          / Robban

          #44522
          OzO
          Deltagare

            Skit! 🙁 Har för mig att när jag fixade min bil så gick dom runt och dokumenterade hur bilen såg ut innan. Ser ut som nåt ramlat på bilen. Svagt om en verkstad inte kan erkänna om dom gjort fel. Som sagt, klurigt när det är ord mot ord…

            Var fixade du rostbehandlingen? PM:a om du inte vill skriva här.

            /G
            _____
            ::::: | ~ “…otrevligast, men framför allt bäst å värst…” ~ | :::::

            #44524
            GRID
            Deltagare

              Ja när dom inte tar på sig att det hänt en olycka så kan jag lika gärna skriva det här, Det är Dinitrol-center i Uppsala.
              Dom verkar ha gjort ett bra jobb annars, förutom att dom rostskyddat plast också (bättre med för mycket än för lite) men då jag nämde det så fick jag ett medel på flaska å en svamp för att kunna ta bort det jag inte ville ha kvar.

              #44525
              GRID
              Deltagare

                Ingen som har nåt förslag på företag i närheten av uppsala som kan fixa det här med bra resultat?

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.