SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Laddtrycks problem Sti -07

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
  • Författare
    gotte51
    Deltagare

Körde en sväng med bilen nyss och turbon laddar inte som den ska.
      Känns som om turbon tar ett djupt andetag precis när den ska ladda och sedan orkar den inte ladda. Kör jag på låg växel så känns den lite piggare men på hög växel när den får kämpa lite är där ingen ork alls! Den laddar inte fullt ut! Tyvär har jag ingen laddtrycksmätare..

Bilen har ett 3″ catback system annars orginal.Temperaturen låg runt -1C till +1C

Nån som har nån aning vad det kan vara? 🙁

Johan

Mumin
      Deltagare

in på verkstad.. du har ju garanti 😛

gotte51
        Deltagare

in på verkstad.. du har ju garanti 😛

ja det e sant he he 😉

tänkte bara kolla om någon på klubben kunde gissa sig till vad det kan vara.

tråden ligger öppen för förslag på vad det kan vara 🙂

gotte51
          Deltagare

Blir verkstan imån…

Mumin
            Deltagare

nåå?? ny turbo? vad händer?

Fricke.w
              Deltagare

Jag tippar på den ö kända lmm , var de på min i alla fall när de vart som du beskriver, fick då en ny på garanti, dom är snuskigt dyr annars, efter som både insugstemp och massa mäts i samma enhet antar jag bara, men den var då i alla fall dubbelt så dyr som till min M3a,
                bilen tappade så pass mycket ladd i alla fall att den gick ner på 0.6bar och då var den trimmad också 🙁 trode alldrig de var lmm men de var de, jag var fan säker på att de var nå annat ja, ha ha 😛

gotte51
                Deltagare

Tjena killar. Ska lämna in Bettan på Fredag så får de kolla vad som är fel. Kanske svin-influensa? Hoppas det e lmm. Då är det juh enkelt fixat 🙂 Dock skumt om det e detta då jag kör med orginal prylar…(filter) 🙁

Fricke.w
                  Deltagare

Ja vi får vell se som sagt vad de är, men viktigast är ju att du har garanti i kvar 😉 fick 2 nya lambder ja också på garanti, och då var min bil också orginal, så vad som helst kan ju gå sönder fast den är orginal.
                    Men måste säga att jag är super nöjd med min subaru verkstad, som bara tyckte de var kul att jag trimmat bilen, så fick min lmm på garanti ändå fast den var trimmad vid de till fället, men alla verkstäder i landet är nog inte så översende kan jag tänka mig 🙂

gotte51
                    Deltagare

Lämnade bilen tidigare idag och verkstan ringde sen och sa att de inte kunde hitta nåt fel på bilen.
                      De har kört nån diagnos på bilen och kollat efter felkoder men inget!De hade provkört bilen också, men säger att den går som den ska x( x( Frågan jag ställer mig själv är om dom nånsin kört en 280HK Wrx Sti nån gång?? Den ska absolut INTE gå som den gjorde när jag lämnade den påverkstan!
                      De postod också att felet jag kände kunde vara pga mitt catbacksystem? Jag har kört med det systemet i över ett år utan problem!!
                      Blir så trött…;(

minid
                      Deltagare

Det låter som den spökar precis som min 06a gjorde..

Verkstaden bytte allt.. Och till sist efter 8 månader så bytte de turbon och då försvann problemet men då hade jag tröttnat och sålde bilen i stället.

Bilen simulerar ett ”safe” läge. Lägger sig på 0.5 i laddtryck. Men inga felkoder eller dylikt syns. Sen kan de släppa av sig själv med så att bilen går som den ska igen i någon vecka.

Jag fick med mig ut en Select Monitor som jag hade när jag körde. För att kunna spela in mina värden i boxen när den gick ner till 0.5bar i ladd. Men de informationen var inte till så mycket hjälp egentligen för Subarus tekniska chef kunde inte lista ut vad det var för fel och japanerna stod med öppna munnar och visste inte hur man skulle lösa det heller. Turbobyte föreslog jag från början men det sa de att det kunde det absolut inte vara. Men efter många månader så blev det till sist enn ny turbo och problemen försvann.

Hoppas dock för din skull att det inte är samma problem och att de ska hålla på att leta så länge efter ditt problem.

Stå på dig iaf.. 🙂

gotte51
                        Deltagare

Det låter som den spökar precis som min 06a gjorde..Verkstaden bytte allt.. Och till sist efter 8 månader så bytte de turbon och då försvann problemet men då hade jag tröttnat och sålde bilen i stället.Bilen simulerar ett ”safe” läge. Lägger sig på 0.5 i laddtryck. Men inga felkoder eller dylikt syns. Sen kan de släppa av sig själv med så att bilen går som den ska igen i någon vecka. Jag fick med mig ut en Select Monitor som jag hade när jag körde. För att kunna spela in mina värden i boxen när den gick ner till 0.5bar i ladd. Men de informationen var inte till så mycket hjälp egentligen för Subarus tekniska chef kunde inte lista ut vad det var för fel och japanerna stod med öppna munnar och visste inte hur man skulle lösa det heller. Turbobyte föreslog jag från början men det sa de att det kunde det absolut inte vara. Men efter många månader så blev det till sist enn ny turbo och problemen försvann.Hoppas dock för din skull att det inte är samma problem och att de ska hålla på att leta så länge efter ditt problem.Stå på dig iaf.. 🙂

Usch låter otrevligt problem. Kanske skulle åka till Auto teknik så de får kolla bilen istället. Halmstads Subaru verkstad verkar ju inte ha nån direkt kompetent personal…

Jag antar att det var Auto teknik som kollade din bil?

gotte51
                          Deltagare

Jag kontaktade min Halmstad verkstad igen och till svar får jag att de vill jag ska tanka v-power och i med en redline bränsle rengörning!? Suck känns verkligen som detta kommer hjälpa! Ja ja får väll ge det ett försök…

specialized
                            Deltagare

Har verkstan kollat över själva turbon ?
                              Jag vet inte, men min gamla Mazda 323 GT-R betedde sig precis som du beskriver när wastegate`n hade hängt sig i öppet läge.

Men man kanske borde få felkoder för detta på en STI-07:a ? 🙂
                              Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

gotte51
                              Deltagare

Kan aldrig tänka mig att de kollat turbon. De sa att de kollat efter felkoder och provkört bilen. Men om de provkört bilen bör de juh även kollat upp värden med en selectmonitor vilket de inte verkat ha gjort!x( för då hade de sett att turbon inte laddar fullt…

specialized
                                Deltagare

Tycker det låter som du ska åka till en annan verkstad….
                                  Tycker även du ska kolla upp wg`n 🙂

Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.