› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Laddtrycks problem Sti -07
- Detta ämne har 25 svar, 2,850 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 10 månader sedan av
snauken.
-
FörfattareInlägg
-
14 december, 2009 kl. 20:55 #66394
gotte51
DeltagareIdag lämnade jag bilen, till samma verkstad, för 3000mils service. När jag körde in bilen till verkstan hade jag samma problem som tidigare men när jag kör hem bilen så går den som ett skollat troll!!:o 😮 😮
Vad f-n!!?
Jag bad de mäta mitt laddtryck med select monitorn, vilket de borde gjort från början, och de hade fått ett högre värde än vad orginal ska vara!! De gav mig siffrorna över telefon i kPa och jag minns inte värdena men jag skulle få det på print.
Kan det vara att jag fått dålig soppa i bilen? Vet att det typ bara är jag som tankar på byns enda 98 oktaniga bensinpump. Jag testade ju stoppa i halv tank V-power och en Redline fuel cleaner efter första besöket hos verkstan. Kan det vara detta som gjort att bilen nu går som den ska?:o Låter otroligt isf…
Hur som helst så går bilen faktiskt bättre än nånsin…men frågan e: Varför? 🙁
14 december, 2009 kl. 21:06 #66406Mumin
Deltagareskönt att det börjar rulla åt rätt håll iaf 😛
18 december, 2009 kl. 17:48 #66395gotte51
Deltagare…och idag damp räkning ner i lådan för hela verkstads besöket. 1425:- för att kolla felkoder, kolla laddtrycket och provkörnaing…
18 december, 2009 kl. 19:15 #66410Fricke.w
DeltagareMen de var de värsta, du ska vell inte betala ett skit, du har ju garanti, och är de nå fel på bilen så ska dom bane mig titta på de gratis, men vissa firmor försöker ju ändå, men ring till någon ansvarig på subaru sverige, och hör med dom vad som gäller.
För jag menar du hittade ju inte på, de var ju nå fel, och ska man hård dra de så bättre att åka in en gång för mycket, en att åka runt med en halv dålig bil, som får ett motor ras, som dom sedan ska bekosta på garanti.
18 december, 2009 kl. 21:53 #66396gotte51
DeltagareRingde å prata med verkstan och de hittade som sagt inget fel och känner heller inte felet när de provkörde den, därför vill de ha betalt.
Men jag påpekade flera gånger till ähum…”den inkompetenta säljaren” jag pratade med att där var fel på bilen och att de måste förstå att jag inte lämnar in bilen utan någon anledning! Men han hade bestämt sig för att jag skulle betala!
Ska kontakta Subaru Sverige och se vad de kan göra…20 december, 2009 kl. 00:49 #66400minid
DeltagareJa ta kontakt.. Jag betala inte en krona för det jobb de la ner på min i 8 månader.. In och ut ur verkstaden hela tiden.. Stå på dig! 😀
21 december, 2009 kl. 19:00 #66407Mumin
DeltagareDom har inte rätt att ta en krona av dig om det är garanti. spelar ingen roll om dom inte hittar något fel. punkt slut.
jag har kunder som kommer in då och då och klagar på missljud osv vi felsöker åkter grusvägar gropar osv lysnar efter knarr eller klonk eller det ljuded kunder beskriver det som.
om vi inte hittar något ber vi honom att komma in när det låter och åker med honom. och han pröjsar inte en spänn.
det är bara att ringa subaru så löser det sig.
22 december, 2009 kl. 07:17 #66397gotte51
DeltagareNågon som vet vart jag ska vända mig? Hittar inget nr jag ska ringa? :+
22 december, 2009 kl. 17:30 #66403specialized
DeltagareNågon som vet vart jag ska vända mig? Hittar inget nr jag ska ringa? :+
http://www.imsverige.se/kontakt.html
Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg26 december, 2009 kl. 08:00 #66398gotte51
DeltagareTack!
4 juli, 2010 kl. 12:23 #66411snauken
DeltagareTack!
hur gick det?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.