› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Laddtrycks problem STI Ej25 MY06- med JRM fas 1.3 trim
- Detta ämne har 25 svar, 3,715 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 11 månader sedan av
Fricke.w.
-
FörfattareInlägg
-
23 juli, 2009 kl. 00:07 #46131
Pedersen
DeltagareVar nästan helt 100 på att G11 o G12 var samma men man lär sig något nytt varje dag.
http://static.opposedforces.com/epc_img/571495005009.png
Bättre?
23 juli, 2009 kl. 07:59 #46141Fricke.w
DeltagareHärligt härligt 😀 en sån sida har jag letat efter, tack ska du ha, hade vell mina aningar att de fanns en sådan då alla andra märken har en också, då typ realoem, som bmw kör med.
Tackar och bokar24 juli, 2009 kl. 18:22 #46142Fricke.w
DeltagareSå här ser då min ventil ut, men framgår ju ändå inte vilken slang som går vart:( ? hade varit uppskattat om någon med samma bil kunnde slänga ett jet öga.
29 juli, 2009 kl. 12:17 #46143Fricke.w
DeltagareMystiken tätnar, är ju så att om jag kopplar slangarna fel på laddtrycks styrnings ventilen, så går bilen mest normalt, går riktigt skit med slangarna rätt kopplad?
Var även in på Subaru med den, där dom hittade nada fel koder ingenting med andra ord?
De ända dom kunde se var att bilen gick jäkligt fett på tomgång direkt vid start, för att sedan bli bra värden efter en liten stunds tomgång körning.
Suck suck suck. Har då i alla fall bestält en ny laddtryck styrnings ventil, så får vi vell se vad som händer då, men lutar vell åt att köra ner den till JRM i gen så får dom kolla.19 augusti, 2009 kl. 08:52 #46144Fricke.w
DeltagareDå var i alla fall problemet nästan helt löst, bytte lmm och nolla, så laddar den i alla fall 1.2 bar, testade även med en annan laddtrycksmätare, och min visar rätt, så nu får de bli att åka till JRM för sissta fin sjusteringen.
19 maj, 2010 kl. 07:47 #46148snauken
Deltagarehur gick det?
19 maj, 2010 kl. 09:26 #46145Fricke.w
DeltagareJa de var ju lmm den gången också 🙂
Ska börja prenumerera på lmm nu, allterna tivt om jag kan få den mappad med ecutec utan lmm, den här gången, för fanns ju någon race version av ecutecen nu tydligen 😀19 maj, 2010 kl. 09:47 #46132Fransson
DeltagareFinns det en race version ut nu eller är det påväg? Vad skilljer mer än att man slipper lmm? kostnad? Tänkte bara se om du visste, eller om någon annan vet?
/Nicke
19 maj, 2010 kl. 13:05 #46146Fricke.w
DeltagareHar ingen anning om när den kommer, eller hur den funkar, men hör med endera autothec eller JRM, när denna ecutec varsion är till gänglig.
19 maj, 2010 kl. 19:34 #46133Mumin
Deltagarejag har en LMM liggandes till din om du är sugen 😛 om du nu ska ”sammla ihop några” annat alt kanske simtech?
25 maj, 2010 kl. 06:42 #46147Fricke.w
DeltagareJa bästa allterna tivet är vell att skaffa något annat sprut, som inte behöver någon lmm, för hur man än vrider och vänder på de, så har man snart köpt ett sprut, i bara kostnader på byte av lmm, dom är ju inte direkt biliga nya dom där 🙁
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.