Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #46131
    Pedersen
    Deltagare
      #46141
      Fricke.w
      Deltagare

        Härligt härligt 😀 en sån sida har jag letat efter, tack ska du ha, hade vell mina aningar att de fanns en sådan då alla andra märken har en också, då typ realoem, som bmw kör med.
        Tackar och bokar

        #46142
        Fricke.w
        Deltagare

          Så här ser då min ventil ut, men framgår ju ändå inte vilken slang som går vart:( ? hade varit uppskattat om någon med samma bil kunnde slänga ett jet öga.

          http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_41/carter_ventilation_recirculation/emission_control_egr/illustration_2/

          #46143
          Fricke.w
          Deltagare

            Mystiken tätnar, är ju så att om jag kopplar slangarna fel på laddtrycks styrnings ventilen, så går bilen mest normalt, går riktigt skit med slangarna rätt kopplad?
            Var även in på Subaru med den, där dom hittade nada fel koder ingenting med andra ord?
            De ända dom kunde se var att bilen gick jäkligt fett på tomgång direkt vid start, för att sedan bli bra värden efter en liten stunds tomgång körning.
            Suck suck suck. Har då i alla fall bestält en ny laddtryck styrnings ventil, så får vi vell se vad som händer då, men lutar vell åt att köra ner den till JRM i gen så får dom kolla.

            #46144
            Fricke.w
            Deltagare

              Då var i alla fall problemet nästan helt löst, bytte lmm och nolla, så laddar den i alla fall 1.2 bar, testade även med en annan laddtrycksmätare, och min visar rätt, så nu får de bli att åka till JRM för sissta fin sjusteringen.

              #46148
              snauken
              Deltagare

                hur gick det?

                #46145
                Fricke.w
                Deltagare

                  Ja de var ju lmm den gången också 🙂
                  Ska börja prenumerera på lmm nu, allterna tivt om jag kan få den mappad med ecutec utan lmm, den här gången, för fanns ju någon race version av ecutecen nu tydligen 😀

                  #46132
                  Fransson
                  Deltagare

                    Finns det en race version ut nu eller är det påväg? Vad skilljer mer än att man slipper lmm? kostnad? Tänkte bara se om du visste, eller om någon annan vet?

                    /Nicke

                    #46146
                    Fricke.w
                    Deltagare

                      Har ingen anning om när den kommer, eller hur den funkar, men hör med endera autothec eller JRM, när denna ecutec varsion är till gänglig.

                      #46133
                      Mumin
                      Deltagare

                        jag har en LMM liggandes till din om du är sugen 😛 om du nu ska “sammla ihop några” annat alt kanske simtech?

                        #46147
                        Fricke.w
                        Deltagare

                          Ja bästa allterna tivet är vell att skaffa något annat sprut, som inte behöver någon lmm, för hur man än vrider och vänder på de, så har man snart köpt ett sprut, i bara kostnader på byte av lmm, dom är ju inte direkt biliga nya dom där 🙁

                        Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.