SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Laddtrycksmätaren får frispel

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Snofi
    Deltagare

Hejsan

Har fått ett problem sen jag satte på Dawes Device och 3″ från bakre kat och bak. innan laddade bilen 0,9-1 jämt, när jag satte på dawes och 3″ som ersatte bakre katten så fick mätaren frispel den flaxxar och rör sig som faen nu. Enligt den laddar jag 1,5. Vad ska jag göra? har ni stött på detta problem?

Bilen Subaru Impreza GT-00

-3″ Blitz Nur Spec R Exhaust-
      -Ninja Downpipe with 100 cells fast flow cat- sitter inte på bilen än
      -Dawes Device-

/Mvh Snofi

.zip
      Deltagare

Öhm sänka laddtrycket med DD:n?
        Dom ska komma från ”fabrik” med ett laddtryck på 0.8, men det ska man inte alltid lita på.

//.zip

GT99
        Deltagare

Vart har du kopplat in mätaren?
          Vill minnas att jag läst att mätare kan få ”frispel” om de inte kopplas in korrekt. I ditt fall borde den kopplas in direkt på insuget.
          Och är du säker på att dawesen sitter korrekt monterad?

Snofi
          Deltagare

Ska ta bilder och lägga upp så ska ni få se, kommer om 10 min en kvart =)

Snofi
            Deltagare

Laddtrycksslang

Dawes

Dawes

Jag har ställt ner dawes så jag tror att jag laddar typ 0,5 för det går segt som helvete i bilen nu när jag ställde ner ;P

GT99
              Deltagare

Det är kopplat rätt men slangen mellan wastegaten och dawesen ser inte bra ut dra om den så kanske det löser sig.

Snofi
                Deltagare

har testat utan varken bättre eller sämre resultat tyvärr.

edbe
                  Deltagare

Tjena!

Är absolut ingen expert på dawsen men din ser ut att vara skruvad i ”fel” ände enligt mig. Jag har kvar många fler gängor på den rödfärgade delen och har bara skruvat på den änden med låsmuttern. Kanske inte är anledning till problemet eller spelar roll men tänkte bara påpeka ifall att :)…och den böjda slangen tycker jag ser illa ut 🙁

så här sen min ut (1,1bar)

http://www1.garaget.org/archive/124/123286/160785/large_160785-1542538.jpg

Snofi
                    Deltagare

Köpte dawsen av kvarnis och jag tror den är som den ska. fortfarande inget nytt inte hittat felet.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.