Kan tyvärr inte komma med mer än logiska lekmansråd men det kanske kan ge nåt:
Börja med att kontrollera hela insugssidan. Sitter något ivägen i snorkeln? Hur är konditionen på filtret? Kanske LMM:en är halvtrasig? Glapp i LMM-kontakten? Någon slang vid LMM-cylindern som sitter löst? Spricka i Y-röret till Intercoolern? Är samtliga slangklämmor på insugssidan åtdragna? Trasig dumpventil, Wastegate eller någon av dessas anslutningsslangar? Turbon?(hur man nu kollar den..) Solenoiden kanske igensatt? ECU-krasch?(Har iofs inte hört talas om det men nån gång är väl den första) Nån trasig givare?(Borde visserligen ha upptäckts i felloggen)
Nu förutsätter jag att mappningen tog hänsyn till ev knackningar, annars kan ju såna läbbiga saker dra tillbaka tändningen och turbotryck…
Du har säkert kollat ovanstående men det kommer kanske fler förslag på vad det kan vara. Hoppas du hittar felet!
/Andreas
http://216.40.249.192/mysmilies/contrib/sarge/Tire_anim.gif
– RE 010? You bet! –