Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #350
    lunkan
    Deltagare

      Hallå fyrkraffsare! Var o mappade bilen i söndags, då upptäckte dom att bilen inte laddade som den skulle hela tiden. Så efter mappningen så blev det mer märkbart, dom letade fel men hittade inget. Bilen laddar 1,2 när den går som den ska men går ner till 0,7-8 ibland. Verkar som nån glappkontakt eller liknande. Filade lite på kontakten till TPS´n o har inte märkt nåt nu men jag har ingen mätare så jag vet inte vad den laddar. Nån som haft samma eller liknande problem? Får se om dom får reda på vad det kan vara, dom skulle skicka iväg mappen till England så skulle nån där kolla på´t o se om han vet vad det kan vara.

      Tacksam för tips! ;-(

      /Micke

      #37109
      skytiskapilen
      Deltagare

        Kan tyvärr inte komma med mer än logiska lekmansråd men det kanske kan ge nåt:

        Börja med att kontrollera hela insugssidan. Sitter något ivägen i snorkeln? Hur är konditionen på filtret? Kanske LMM:en är halvtrasig? Glapp i LMM-kontakten? Någon slang vid LMM-cylindern som sitter löst? Spricka i Y-röret till Intercoolern? Är samtliga slangklämmor på insugssidan åtdragna? Trasig dumpventil, Wastegate eller någon av dessas anslutningsslangar? Turbon?(hur man nu kollar den..) Solenoiden kanske igensatt? ECU-krasch?(Har iofs inte hört talas om det men nån gång är väl den första) Nån trasig givare?(Borde visserligen ha upptäckts i felloggen)

        Nu förutsätter jag att mappningen tog hänsyn till ev knackningar, annars kan ju såna läbbiga saker dra tillbaka tändningen och turbotryck…

        Du har säkert kollat ovanstående men det kommer kanske fler förslag på vad det kan vara. Hoppas du hittar felet!

        /Andreas
        http://216.40.249.192/mysmilies/contrib/sarge/Tire_anim.gif
        – RE 010? You bet! –

      Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.