Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #298
    Mange
    Deltagare

      Lackeraren ringde nyss och sa att det var en stor spricka i min nya 22b vinge. Den syndes bara när man skruvar bort överplanet.

      Någon som har ett tips om hur man kan laga det så att det håller bra?

      2Components lim? glasfiber? spackel av någon form?

      /Mange

      #36767
      Niklas
      Deltagare

        Jag lackade fast ett fäste under min orginalvinge. Det blev perfekt. Dock vet jag inte om det håller för enorma krafter. Om man kan klämma ihop sprickan borde epoxylim fungera tycker jag, dock kan det vara problem med att få tillräckligt med lim ner i sprickan om den inte är väldigt stor. Trist på din nya vinge, och man är inte så sugen på att skicka tillbaka den till England heller… 🙁

        Hoppas det löser sig, limma går säkert! Antar att sprickan inte är synlig när vingen sitter monterad på bilen heller, så då är det bara du som vet…och nu hela världen! 😉

        http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!

        #36765
        Mange
        Deltagare

          Ska kolla på vingen imorgon efter jobbet. Enligt lackeraren så är sprickan inte synlig när vingen är ihop skruvad.

          Har fått lite tips att använda lite polyester och sedan spackla med flexibelt spackel och stoppborra så inte sprickan sprider sig.

          Har mailat Jamie på J-w Racing och frågat om tips och plast typ.

          /Mange

          #36766
          Mange
          Deltagare

            äntligen lite besked. Jamie tyckte att jag skulle laga vingen med glasfiber.
            Så jag åkte till lackeraren och han tyckte samma sak. Så idag ska dom såga bort sprickan och börja plasta vingen. Kolla in den ny lackade bakluckan och är skita nöjd. 🙂

            Nästa veckan får man tillbaka bilen. 🙂

            /Mange

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.