Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35594
    Zenon
    Deltagare

      Var påväg hem från jobbet, och plötsligt försvann turbon helt. Har ej kikat något på det, vad tror ni? Den kan väl inte bara dö? Inga lampor tändes och bilen går ju att köra men skit slö! Bilen har låtit lite konstigt ca 10 mil, som att man åker i vatten som låter i däckens gummi spår, “shyyyy” liksom, ett sug i rör lr något liknande. Fortfarande samma ljud nu när turbon dog. Kan väl kanske vara bilens orginal ljud.
      Hade den inlämnad på service för 1 vecka sedan, olja, o filter byte, samt rengörning av partikel filter renegering 3 gånger, samt rengörning egr, då jag hade motorlarm på den, samt rengörning slangar, allt var typ igensatt. Så kanske det ljudet jag hör nu, av luft i rensade slangar?.

      #287219
      Walkabout
      Deltagare

        Spräckt laddluftslang till intercooler?

        #287218
        Zenon
        Deltagare

          Dagen efter när jag starta bilen så funkade turbon igen, den verkar bara dö när bilen blir varm.
          Inga läckage ovantill, har provat med startgas.
          Motorlampan började lysa efter ett par dagar.
          Felkod på egr som troligtvis hängt sig igen, samt luftmassemätare.
          Nu vet inte jag hur luftmassemätare funkar på en sån ny bil, men den ska väl inte ha något att göra med att turbon dör när den blir varm enbart?
          Stänger jag av bilen, när den är varm, och startar den igen direkt, så funkar turbon igen.
          Mekanikern trodde det satt massa skit någon stans igen, som hade lossnat av redline flaskan han drog i. Men fan, då borde väl turbons ladd inte bara dö när bilen blir varm….

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.