SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Lån av LMM Norrköping/Eskilstuna/Örebro

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    JohanE
    Deltagare

Är ny här på forumet och behöver hjälp av någon vänlig Impreza-ägare.
      Besiktade bilen häromdan med rent papper förutom dåliga avgasvärden (hög CO), lambdavärde ok (1,01).
      Bilen har börjat rycka vid låg acceleration, mer senaste tiden. Vid en uppförsbacke tändes Check Engine-lampan, men släcktes efter några sekunder. Inget märkbart ryck vid full ladd eller tomgång.
      Provade att dra ur kontakten till luftmassemätaren och då går den rent upp till runt 3000 varv.
      Efter det testade jag felkoder, som gav fel på luftmassamätaren och lambdasonden.
      Drar jag ur kontakten till lambdasonden blir det knappt någon skillnad, möjligvis något sämre.
      Frågan är om det är fel på LMM eller lamdasond.

Ingen vänlig själ i städerna kring Katrineholm som kan låna ut en LMM i ett par minuter till en Impreza GT -00 för en billig peng? Lämnar jag in den till subaru-verkstan är jag rädd att de byter ut prylarna tills de hittat felet, vilket blir dyrt.

Johan Ekstrand, 070-2524263

lunkan
      Deltagare

Har du vägarna förbi Eskilstuna så kan du få testa min och är din trasig så kan du få köpa min om jag får din så jag kan plugga hålet.

Säkrast att få tag på mig är på mobilen nu för tiden 0733120021 Micke

bobban
        Deltagare

Hallå där.

Jag hade samma bekymmer med min Legacy gt-b twinturbo med oz och co halt.
          Prova med att tanka i E85 så du får ca 50/50 med bensin och E85
          För om bilen går som den ska så är det inte lmm för det provade jag på min legacy,
          kan inte svara för hur imprezorna funkar men du spara ju en skaplig slant om du gör som jag har skrivit.
          Killen som köpte bilen av mig åkte på samma grej han hade glömmit mitt
          lilla knep på den bilen så han fick bes bilen en gång till.
          Det skadar inte att prova ju

mvh bobban

JohanE
          Deltagare

Problemet löste sig med Ricco´s hjälp. Fick LMM och lambdasond skickad till mig, testade LMM och ryckningarna försvann direkt =)
            Tack Ricco, riktigt schysst!

Besiktade om bilen i fredags och CO+HC var bra, men konstigt nog blev lambdavärdet helt åt skogen, 1,15.
            Besiktningskillen trodde det berodde på det stora utblåset (3tumssystem), att det blev turbulens så att mätaren visade fel. Kom tillbaka efter att jag monterat ”tratten” på utblåset, men det blev ingen skillnad. Efter en del gasande lyckades han ändå få ner värdet till gränsen 1,10, så bilen blev godkänd till slut. Kan nämnda att bilen var ordentligt varmkörd innan.
            Han tyckte att han hörde misständningar, som skulle påverka lambdavärdet. Jag märker ingen skillnad på tomgång mot innan förra veckan, då lambdavärdet var OK, konstigt nog. Vid körning på jämn gas rycker bilen lite, nästan omärkbart, men det har den gjort sedan jag fick bilen.
            Det är väl bara att börja felsöka tändkablar mm.

Tack för all hjälp med LMM!

ricco
            Deltagare

inga problem =) har fått hem lambdan nu iaf..

hoppas du får ordning på ”ryckningarna” också =)

mvh / R.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.