Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #479
    Niklas
    Deltagare

      Bilen kommer stå utan bromsskivor söndag till tisdag och skulle då vilja att bilen står på fyra däck varjefall. Jag tror inte det går att sätta dit däcken om där inte är bromsskivor bakom så därför vill jag låna två gamla framskivor om någon har. Endast i Göteborg.

      Upptäckte precis att det är i övermorgon som jag skall montera av så det är lite väl kort varsel kanske men försöka kan man…

      #38164
      OzO
      Deltagare

        Varför kan den inte stå på pallbockar under tiden? Har du dumma grannar som kan tänkas “putta av” bilen?

        Palla upp och lägg fälgarna (med däcken på :)) under bilen som extra säkerhet… fast är din bil i ett flerbilsgarage kanske det inte är så smart att bara lägga fälgarna på golvet kom jag just på :+

        (Har ingen koll på om fälgarna går dit utan bromsskivor… varför skulle de inte göra det? Bultarna sitter väl kvar?)

        ________________________________________
        http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
        ~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
        “Id be unstoppable… if I could just get started!”

        #38169
        Niklas
        Deltagare

          Bultarna sitter kvar man fälgarna trycker man ju upp mot bromsskrivorna, utan de går de in ytterligare ca 5cm och vet inte hur de sitter mot bromsok och de grejorna då.

          Däck under? Hehe, skulle inte tro det. Bilen kommer stå i ett flerbilsgarage och just därför vill jag att bilen skall stå på alla fyra och inte på två pallbockar i några dagar. Man vet aldrig om någon klåfingrig fan skall på och pilla. Kanske tar de bromsbeläggen en natt, det hade varit sådär lagom skoj…

          #38170
          Niklas
          Deltagare

            Vad är det för storlek på hjulbultarna då? För då måste jag åka iväg och köpa muttrar…

            #38171
            Niklas
            Deltagare

              Jaja, skit samma. Det är försent nu då jag var tvungen att ha svart igår lunch då vi var på Biltema och köpte grejor. Nu får det bli pallbockar istället som jag köpte två stycken. Får hoppas att det går lika bra.

              #38165
              OzO
              Deltagare

                >Bultarna sitter kvar man fälgarna trycker man ju upp mot
                >bromsskrivorna, utan de går de in ytterligare ca 5cm och vet
                >inte hur de sitter mot bromsok och de grejorna då.

                Sätt en stor bricka och en extra mutter på varje bult och sätt på fälgen och dra åt lite lätt med befintliga hjulmuttrarna… eller nåt… 🙂

                ________________________________________
                http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
                ~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
                “Id be unstoppable… if I could just get started!”

                #38166
                ExOrdis
                Deltagare

                  Eller sätt 5 st stora muttrar som distanser innanför fälgen mot navet.
                  Så passar hjulmuttrarna rakt av.

                  #38167
                  ExOrdis
                  Deltagare

                    Dom måste inte passa på gängan, det är enklare om muttrarna är större
                    än skruven(som distanshylsor). Bara att trä över och sätta fälgen framför och sedan försiktigt dra dit hjulmuttrarna.

                    #38168
                    Subbarist
                    Deltagare

                      >Vad är det för storlek på hjulbultarna då? För då måste jag
                      >åka iväg och köpa muttrar…

                      Jag har svaret på mån när jag är på jobbet igen! Dock ska jag eventuellt förbi imorgon och kan ta reda på vilken gänga du har men jag tror att det är 1,25 eller 1,5

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.