SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Låna LMM i Borås Gbg

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    kamikaze
    Deltagare

Jaha när jag körde igår fick jag väääldigt svajigt laddtryck vid jämn gas på 5an, det pendlade mellan 0,8 och 1,4 ( mappad av Trollspeed ).

Undrar som sagt om någon i Gbg Borås området har en LMM att låna ut så kan man utesluta det iaf, bilen är en GT-00

volvosnubbe
      Deltagare

de gjorde min med . dock mellan 1bar och 1,5bar
        Grattis din laddtrycks solenoid krånglar.
        släng på en dawse. Gjorde jag o sen mappa de om o de funkar kanoners:D

Har du front monterad ic ?

volvosnubbe
        Deltagare

glömde tilläga att min uppförde sig så vid kalla förhållanden.
          När de va varmt så funka de hyffsat .
          Fick dock inte alltid upp den i högre laddtryck.

kamikaze
          Deltagare

Ok tack för det får ge mig ut och leta en ny solenoid då 🙂

specialized
            Deltagare

Testa att göra rent den gamla först, sök här så hittar du hur man gör 🙂

Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
              ———————————-
              SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉

volvosnubbe
              Deltagare

testa byt ut hela ”paketet” som sitter i sidan.dvs solenoid o dess givare o skit.
                ..låna från ngn för köpa allt e dyyyyrt.
                kolla oxå efter om du har nån läcka i slangar eller dump.
                Min gjorde likdant som du beskrev.
                Snackade med JRM som hade mappat bilen och de tog tillbaka den o satte dit en dawes som jag bad dem om o mappade om den o den blev mkt bättre.
                Släng du dit en och åk till per för finjustering.
                JRM tog på sig det o hjälpte då tycker jag Autotech ska göra desamma.
                dawesen kostar 300kr från usa. Självklart värt priset.
                Orginal solenoid o dess givare o hela skräpet som sitter i sidan är en sorlig historia.
                seeeg o laggig.

specialized
                Deltagare

Orginal solenoid o dess givare o hela skräpet som sitter i sidan är en sorlig historia.seeeg o laggig.

Är du nog ganska ensam om att tycka, bra mappat är skillnaden
                  försumbar. Och JA , jag har testat båda varianterna 🙂

Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
                  ———————————-
                  SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉

volvosnubbe
                  Deltagare

och han som startat tråden.

kamikaze
                    Deltagare

Det första Per gjorde va att slänga bort dawesen och mappade med solenoid, kommer inte riktigt ihåg varför men ska som sagt börja kika lite på bilen.

Palm
                      Deltagare

Kan vara olje film från vevhuset, har inte behövt rensa ännu på nuvarande bilen men vill minnas att på min första bil fick ja trycka i lite bromsrengörings spray i selenoiden. Skulle ju kunna vara någon slang runt dom prylarna med som sagt upp sig pga att dom torkat sönder.

Kan ju va en hederlig nollning av elystemet som behövs med, häng av jorden från batteriet ett tag för att vara på säkra sidan, det är aldrig fel.

volvosnubbe
                        Deltagare

kan ju naturligtvis vara solenoiden som e full me olja oxå.
                          JRM tog oxå bort min dawes första mappningen.
                          De mena på (som per säkert oxå gör ) att elektroniken kan stänga av sig om det är nått som inte stämmer vilket inte mekaniska grejjer kan göra. Detta kan leda till haveri om tex luftmassmätare lägger av.
                          Men e man hyffsat insatt i bilar så märker man när nått inte stämmer (oftast!).
                          Så JRM slängde dit dawesen sissta mappningen o vipps va snabbt ladd jag fick o så går de jämt helatiden.
                          dock rycker den mellan 1an o 2an när man växlar fort. men det är en annan historia som ingen vet vad det är.

Men testa dig fram som sagt med det som alla skrivit. kan ju inte bli sämre.
                          Vet att min strulade så fort de blev kallare ute .

kamikaze
                          Deltagare

Så fick även denna historia ett lyckligt slut, efter att ha bytt soppa pump o stift utan resultat började jag snegla lite på dumpen ( Blizt atmosfärisk ) och hittade där en ställskruv att spänna fjädern med. Det va rätt resept då dumpen tidigare va inställd på det gamla laddtrycket 1,1 och när vi mappade så fick vi peakar på 1,45 vilket inte fjädern orkade hålla emot.
                            Så nu sitter det en hårdare fjäder i och proböemet är borta 🙂

/ Tobias som börjar bli riktigt sugen på banåka

Palm
                            Deltagare

Gött att det löste sig till slut, attans va en liten fjäder kan spöka till det. Var står laddet ställt på nu då?

kamikaze
                              Deltagare

Laddtrycket är fortfarande det samma som tidigare 1,2 med peakar på 1,45 skillnaden är att vi nu har en fjäder i dumpen som orkar hålla emot för det trycket oxå.

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.