Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1094
    RK
    Deltagare

      Finns det någon som kan förklara exakt hur man skall göra för att
      läsa av felkoderna själv, har sökt men hittar inte riktigt några klara instruktioner hur man ska göra. Skall både de gröna
      och svarta kontakterna eller bara de gröna kopplas ihop?
      I vilket läge skall nyckeln vara, tändningen på? Gissa brukar jag
      göra själv 🙂 så hoppas ni som faktist VET hur man skall göra kan förklara.

      Tack på förhand

      #42399
      RK
      Deltagare

        Är det verkligen ingen som vet?

        #42397
        Mats
        Deltagare

          http://www.saxonfields.freeserve.co.uk/Scooby%20Page/ECU%20Diag%20Page.htm

          En bra sida som förklarar och ger svar till vad felkoderna betyder.

          Edit: Om det är en classic du har alltså? Bilarna efter MY01 har inte samma funktion vad jag förstår.

          Mats GBG
          Regionsansvarig Göteborg

          #42400
          RK
          Deltagare

            Ahaa, fick två långa och två korta blinkningar vilket borde vara Knock Sensorn, CE lampan brukar lysa ca 10 sekunder när jag har kört några hundra meter när motorn e kall sedan lyser den inte igen fören nästa kallstart. Borde man byta Sensorn direkt eller? Någon som vet vad detta beror på? Inte är det väl någon fara att köra med bilen med detta problem?
            Bilen är en MY99

            #42398
            Mats
            Deltagare

              Jag skulle nog inte köra så mycket om knock sensorn inte spelar som den ska. Du kan ju hålla på o spika sönder motorn men sensorn känner inte det och då backas inte tändningen.
              Snacka med subaru-verkstaden och beställ en ny sensor så behöver du inte va orolig. Den finns ju där av en anledning.

              Mats GBG
              Regionsansvarig Göteborg

              #42401
              RK
              Deltagare

                Jag skulle nog inte köra så mycket om knock sensorn inte spelar som den ska. Du kan ju hålla på o spika sönder motorn men sensorn känner inte det och då backas inte tändningen.Snacka med subaru-verkstaden och beställ en ny sensor så behöver du inte va orolig. Den finns ju där av en anledning.Mats GBGRegionsansvarig Göteborg

                Jo det stämmer, skall beställa en ny men den får man ju inte direkt och jag behöver bilen dagligen. Det får bli väldigt lugn körning nu för den borde ju inte spika om man håller sig lugn med laddtrycket.
                Någon som vet vad Knock Sensorn till en GT99 kostar?

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.