SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Låsringen i centerdiffen..

• Detta ämne har 4 svar, 979 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av alrik.
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Skotran
    Deltagare

..har lossnat, då det även hänt på en kollegas bil tänkte jag höra om nån har nåt bra botemedel mot detta?? nån typ av lock, bricka eller bättre låsring kanske?
      Är det fler som haft samma problem?
      Det är en GT -00

SecretAgentMan
      Deltagare

Jag har bara sett det på en låda hittills, tror inte det är överdrivet vanligt (om vi pratar om det stora ”c-clipset” i mittdiffens bakkant?).

Däremot har jag en bunt gt-mittdiffar liggande som kan shoppas för en symbolisk slant. 😀

Skotran
        Deltagare

Tack men jag har redan ordnat en reservdelslåda.
          Blev också lite fundersam på brickan som sitter på treans drev, vad har den för uppgift, är det bara att stoppa hylsan så att den inte går in i dreven?

Det går väl inte att byta bara brickan?

Brickan i gamla lådan är det små hål i (ett under att den inte har släppt) och i reservdelslådan är den sliten..:(

SecretAgentMan
          Deltagare

Menar du den stora plåtringen som sitter lite på 3:ans ”drivna” drev (mellan drev/synkhubbens ingrepp)? Den har bara någon funktion att se till att oljan stannar kvar lite på drevet, vet att rallyåkarna brukar pilla bort den (av vilken anledning vet jag inte). 🙂

alrik
            Deltagare

Jag vet vem som lyckades med att få låsringen att släppa… Kan det möjligen vara jag? 😀

/Mikael

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.