- Detta ämne har 30 svar, 3,659 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 10 månader sedan av Todos.
-
FörfattareInlägg
-
28 juli, 2003 kl. 07:04 #48134LuziferDeltagare
Jag fick tag på ett begagnat Supersprint sistarör 2,5″ för 1500:- sen bygger U-A avgasteknik ett nytt mellanrör från katt för 500:- så jag har nog kommit undan billigt. :9
28 juli, 2003 kl. 07:11 #48145eric.uDeltagarehar du bild på ditt system som dom i bromma byggde? dubbla dämpare? det e ju kaxigt..
du har kvar katten alltså, funderar på att testa å ta bort katten, kanske spinner ännu mer då, idag blir de besök i bromma ska prata lite med dom..Eric
28 juli, 2003 kl. 13:39 #48146eric.uDeltagaremmm.. var ute på avgassystemet idag.. visst var dom trevliga åså. Men jag tycker de är tråkigt när en firma är så beroende av en person att när denne är på semester så kan man inte ta emot beställningar som man gör i vanliga fall, personalen hade blivit tillsagd att dom inte fick ta emot beställningar utanför originalsortimentet tills han kom tillbaka.. om 3 veckor..
tyckte de verkade väldigt konstigt.. de som jobbar där står ju å meckar avgassystem hela dagarna dom måste väll oxå veta hur man gör ett litet enkelt system till imprezan lika bra som den som är på semester? mmmm. tyckte de var lite tåkigt.. mmm, aja, bara å vänta.tjo
28 juli, 2003 kl. 18:10 #48131GrizzlyBearDeltagareDe byggde mitt i 2,25″ har jag för mig han sa. Är tydligen ett amerikanskt mått och eftersom de först och främst håller på med amerikanare så blev det så. Han sa att 2,5″ ändå är lite i största laget på en sugmotor. Det blir för lite motstånd.
Förutom rör fick jag en avlång dämpare framför bakaxeln och sen en rund slutburk bakom bakaxeln. Den främre dämparen är dessutom röd, precis som bilen 🙂
>har du bild på ditt system som dom i bromma byggde?
Bild på en något smutsig slutdämpare finns här: http://grizzlybear35.tripod.com/pages/Avgas.htm
Bild på mittdämparen finns här: http://grizzlybear35.tripod.com/pages/Avgas0002.htm>märker du någon skillnad på motorn?
Visst märker man lite skillnad. Den varvar mycket villigare nu. Vet inte om det ger någon effektökning, men det är mycket roligare att köra nu iaf. Ljudet är ganska massivt. Kan vara lite jobbigt att åka på lite längre turer. Men man får dra på stereon lite så funkar det 🙂>funderar på att testa å ta bort katten, kanske spinner ännu mer då
Tror inte att det gör någon större skillnad. Bara massa jobb när du måste byta tillbaka till original innan besiktningen.BTW, Trist det där med besöket hos Avgassystemet. Märkte av det då jag var där också. De hänvisade mig till en speciell kille då jag var där också. Men jag behövde bara vänta i 5-10 min innan han kom in.
//Björn
28 juli, 2003 kl. 19:09 #48135LuziferDeltagareSådär nu var systemet på plats,skönt att slippa ärtröret. :9 :7
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=ssi641&id=Avgas4_1
29 juli, 2003 kl. 16:00 #48147eric.uDeltagaretjohoo. kul kul att de är några rx som fixar lite…
jag ska nog satsa på att plocka på min dämpare som jag köpt, den ser lite annorlunda ut mot de ni satt på…kan luzifer beskriva sitt sytem lite närmare och hur du märker av det.. va de kosta..
med tanke på katten, så finns de en racekatt att beställa från mrt australia.. har för mig att jag fick pris från dom som har impreza shoppen.. cirka 3000 för katten bara.. men då skaren fixa besiktningen oxå..
mmm.. dom hade ett helt komplett system för cirka 7000 men de var dyrt tyckte jag..
Eric som förhoppningsvis på fredag lirkar med svetsen och får dit skiten.. 🙂 sen ska jag lägga upp några bilder oxå..
6 augusti, 2003 kl. 13:39 #48148eric.uDeltagaremmm nu bär de av till UA avgasteknik den 26e för montering och sjustering av mitt avgasflöde 🙂
har klubben några rabbater där? ska kolla..🙂 🙂
6 augusti, 2003 kl. 15:59 #48136LuziferDeltagareDu får hojta till då så får ja komma ditt o ljuga lite. 😉
6 augusti, 2003 kl. 16:30 #48149eric.uDeltagaretjo 😉 jag ska lämna den på morgonen jag jobbar ju den dan men får dispans att lämna av kärran på morronen.. men sen när jag ska hämta den kanske vi kan racea lite 🙂 *S*
blir väll framåt kvällen skulle gissa på cirka 6 tiden den 26 tisdag på uppsala avgasteknik..
😉
6 augusti, 2003 kl. 21:11 #48128BlockenDeltagare>och sen dom här bussningarna jag såg för 2500:- verkar de som
>bra investerade pengar??
>***
Otroligt bra investerade pengar till en RX med 125 hästar. 😉
/Anders
6 augusti, 2003 kl. 22:17 #48150eric.uDeltagarede jobbiga är att man vet inte om du bara driver me mig eller om de faktiskt är det..
7 augusti, 2003 kl. 13:47 #48125PerraDeltagareKlart att du INTE ska slänga ut 2500kr på nya bussningar! För bövelen, Eric, sätt in pengarna i en fond eller nåt så du kan köpa en GT nån gång. Fattar du inte att Bloken driver med dig? Ironin rann ju om hans inlägg. 😀 😀 🙂
Mvh Perra
7 augusti, 2003 kl. 13:54 #48124SecretAgentManDeltagareJag håller med Perra, spara slantarna tills det blir dags för en GT.
/J
7 augusti, 2003 kl. 16:26 #48151eric.uDeltagaresuck.. kan inte någon skänka sin gt till mig.
just nu är den väldigt långt bort i min värld.
suck…
nån som vill ha en delägare? *ler*;(
10 juni, 2004 kl. 18:40 #48127ExOrdisDeltagarePrecis som Todos säger gäller det att gå upp i cylindervolym,
se över flöden, anpassa kammar med lyft och duration.
En kraftigare tändspole och hårdare tändstift samt en mappning.
Alternativt turbokonverterar man före eller efter en vassare “botten”
är på plats, allehanda småtweaks inräknade. Sedan är det ju bra att anpassa bromsar och fjädrar/dämpare efter den ökade effekten så i slutändan är det förmodligen billigare att köpa ett annat utgångsmaterial istället.
Allt är givetvis beroende på tillgången av material(pengar), kunskap,
lokaler(utrymme), hjälpsamma vänner, förstående flickvänner/fruar och TID./K
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.