Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 31 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #48134
    Luzifer
    Deltagare

      Jag fick tag på ett begagnat Supersprint sistarör 2,5″ för 1500:- sen bygger U-A avgasteknik ett nytt mellanrör från katt för 500:- så jag har nog kommit undan billigt. :9

      #48145
      eric.u
      Deltagare

        har du bild på ditt system som dom i bromma byggde? dubbla dämpare? det e ju kaxigt..
        du har kvar katten alltså, funderar på att testa å ta bort katten, kanske spinner ännu mer då, idag blir de besök i bromma ska prata lite med dom..

        Eric

        #48146
        eric.u
        Deltagare

          mmm.. var ute på avgassystemet idag.. visst var dom trevliga åså. Men jag tycker de är tråkigt när en firma är så beroende av en person att när denne är på semester så kan man inte ta emot beställningar som man gör i vanliga fall, personalen hade blivit tillsagd att dom inte fick ta emot beställningar utanför originalsortimentet tills han kom tillbaka.. om 3 veckor..
          tyckte de verkade väldigt konstigt.. de som jobbar där står ju å meckar avgassystem hela dagarna dom måste väll oxå veta hur man gör ett litet enkelt system till imprezan lika bra som den som är på semester? mmmm. tyckte de var lite tåkigt.. mmm, aja, bara å vänta.

          tjo

          #48131
          GrizzlyBear
          Deltagare

            De byggde mitt i 2,25″ har jag för mig han sa. Är tydligen ett amerikanskt mått och eftersom de först och främst håller på med amerikanare så blev det så. Han sa att 2,5″ ändå är lite i största laget på en sugmotor. Det blir för lite motstånd.

            Förutom rör fick jag en avlång dämpare framför bakaxeln och sen en rund slutburk bakom bakaxeln. Den främre dämparen är dessutom röd, precis som bilen 🙂

            >har du bild på ditt system som dom i bromma byggde?
            Bild på en något smutsig slutdämpare finns här: http://grizzlybear35.tripod.com/pages/Avgas.htm
            Bild på mittdämparen finns här: http://grizzlybear35.tripod.com/pages/Avgas0002.htm

            >märker du någon skillnad på motorn?
            Visst märker man lite skillnad. Den varvar mycket villigare nu. Vet inte om det ger någon effektökning, men det är mycket roligare att köra nu iaf. Ljudet är ganska massivt. Kan vara lite jobbigt att åka på lite längre turer. Men man får dra på stereon lite så funkar det 🙂

            >funderar på att testa å ta bort katten, kanske spinner ännu mer då
            Tror inte att det gör någon större skillnad. Bara massa jobb när du måste byta tillbaka till original innan besiktningen.

            BTW, Trist det där med besöket hos Avgassystemet. Märkte av det då jag var där också. De hänvisade mig till en speciell kille då jag var där också. Men jag behövde bara vänta i 5-10 min innan han kom in.

            //Björn

            #48135
            Luzifer
            Deltagare

              Sådär nu var systemet på plats,skönt att slippa ärtröret. :9 :7

              http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=ssi641&id=Avgas4_1

              #48147
              eric.u
              Deltagare

                tjohoo. kul kul att de är några rx som fixar lite…
                jag ska nog satsa på att plocka på min dämpare som jag köpt, den ser lite annorlunda ut mot de ni satt på…

                kan luzifer beskriva sitt sytem lite närmare och hur du märker av det.. va de kosta..

                med tanke på katten, så finns de en racekatt att beställa från mrt australia.. har för mig att jag fick pris från dom som har impreza shoppen.. cirka 3000 för katten bara.. men då skaren fixa besiktningen oxå..

                mmm.. dom hade ett helt komplett system för cirka 7000 men de var dyrt tyckte jag..

                Eric som förhoppningsvis på fredag lirkar med svetsen och får dit skiten.. 🙂 sen ska jag lägga upp några bilder oxå..

                #48148
                eric.u
                Deltagare

                  mmm nu bär de av till UA avgasteknik den 26e för montering och sjustering av mitt avgasflöde 🙂
                  har klubben några rabbater där? ska kolla..

                  🙂 🙂

                  #48136
                  Luzifer
                  Deltagare

                    Du får hojta till då så får ja komma ditt o ljuga lite. 😉

                    #48149
                    eric.u
                    Deltagare

                      tjo 😉 jag ska lämna den på morgonen jag jobbar ju den dan men får dispans att lämna av kärran på morronen.. men sen när jag ska hämta den kanske vi kan racea lite 🙂 *S*

                      blir väll framåt kvällen skulle gissa på cirka 6 tiden den 26 tisdag på uppsala avgasteknik..

                      😉

                      #48128
                      Blocken
                      Deltagare

                        >och sen dom här bussningarna jag såg för 2500:- verkar de som
                        >bra investerade pengar??
                        >

                        ***

                        Otroligt bra investerade pengar till en RX med 125 hästar. 😉

                        /Anders

                        #48150
                        eric.u
                        Deltagare

                          de jobbiga är att man vet inte om du bara driver me mig eller om de faktiskt är det..

                          #48125
                          Perra
                          Deltagare

                            Klart att du INTE ska slänga ut 2500kr på nya bussningar! För bövelen, Eric, sätt in pengarna i en fond eller nåt så du kan köpa en GT nån gång. Fattar du inte att Bloken driver med dig? Ironin rann ju om hans inlägg. 😀 😀 🙂

                            Mvh Perra

                            #48124
                            SecretAgentMan
                            Deltagare

                              Jag håller med Perra, spara slantarna tills det blir dags för en GT.

                              /J

                              #48151
                              eric.u
                              Deltagare

                                suck.. kan inte någon skänka sin gt till mig.
                                just nu är den väldigt långt bort i min värld.
                                suck…
                                nån som vill ha en delägare? *ler*

                                ;(

                                #48127
                                ExOrdis
                                Deltagare

                                  Precis som Todos säger gäller det att gå upp i cylindervolym,
                                  se över flöden, anpassa kammar med lyft och duration.
                                  En kraftigare tändspole och hårdare tändstift samt en mappning.
                                  Alternativt turbokonverterar man före eller efter en vassare “botten”
                                  är på plats, allehanda småtweaks inräknade. Sedan är det ju bra att anpassa bromsar och fjädrar/dämpare efter den ökade effekten så i slutändan är det förmodligen billigare att köpa ett annat utgångsmaterial istället.
                                  Allt är givetvis beroende på tillgången av material(pengar), kunskap,
                                  lokaler(utrymme), hjälpsamma vänner, förstående flickvänner/fruar och TID.

                                  /K

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 31 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.