Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34251
    SmilesPerHour
    Deltagare

      Jag funderar på att uppgradera till ny teknik och skaffa en sån där LED-ramp istället för halogen extraljusen.

      Är det nån som har monterat det på en Legacy eller Outback och kan visa hur ni gjorde och hur det blev?

      Jag tänkte typ nåt sånt här;
      http://www.bilupplysningen.se/viklight-er2-20-led-extraljusramp/2884-0
      http://www.bilupplysningen.se/viklight-er2-23-led-extraljusramp/2885-0

      #279881
      Igge
      Deltagare

        Har du facebook?
        Gå med i ljusfascisterna om du inte redan gjort det. Där kan det finnas folk som installerat.

        Om inte så får du trösta dig med rabattkoderna som finns d—0.o—b

        BTW: Kom ihåg att subaru ofta muppar sig med omvänd jord eller vad det nu kallas.

        #279884
        SmilesPerHour
        Deltagare

          Har du facebook?
          Gå med i ljusfascisterna om du inte redan gjort det. Där kan det finnas folk som installerat.

          Om inte så får du trösta dig med rabattkoderna som finns d—0.o—b

          BTW: Kom ihåg att subaru ofta muppar sig med omvänd jord eller vad det nu kallas.

          Oj! På den sidan fanns det mörkrädda!!

          Tack för tipset! (=

          #279878
          Andersson
          Deltagare

            Kan tipsa om att xenonkungen.se har ledramper med 15W ledlampor vilket ger en större reflektor och längre ljus än mina 10wattare jag har iaf i fronten. Har 18X10w i fronten och 12X15w på taket på min forester totalt 34200 lumen bättre än dagsljus 😀
            Längden på ljuset är det svåra att uppnå med led så köp inget billigt då blir du bara missnöjd.

            #279879
            Andersson
            Deltagare

              Har du facebook?
              Gå med i ljusfascisterna om du inte redan gjort det. Där kan det finnas folk som installerat.

              Om inte så får du trösta dig med rabattkoderna som finns d—0.o—b

              BTW: Kom ihåg att subaru ofta muppar sig med omvänd jord eller vad det nu kallas.

              Man använder båda kablarna från original helljus bara en till 85 o den andra till 86 på relät.

              #279885
              SmilesPerHour
              Deltagare

                Nu blev det en 23″ LED-ramp beställd!

                En Vikligt ER2 såld under ett annat namn “Avelux DRC-2”


                http://www.oljebaren.se/extraljus/led-extraljus/led-extraljusramp-drc/avelux-drc-23-led-extraljusramp

                Återkommer när den är installerad med bilder!

                #279886
                SmilesPerHour
                Deltagare

                  Det var busenkelt att installera LED-rampen efter att jag förstärkt extraljushållarfästet (då rampen väger en del).

                  Lyser upp rejält som utlovat, men som tidigare nämnts så var djupet inte särskilt bra. Men det var inga stora pengar heller. Jag tror att 10-15w dioder hade varit ett bättre val som Andersson sa.

                  Så här ser det ut iallafall;

                  #279888
                  MrMcRae
                  Deltagare

                    Jag funderade på LED tills min kompis som kör lastbil avrådde mig från det. Hans argument var att eftersom LED inte blir varma så blir det isbildning på dessa vintertid, och att det resulterar i dålig ljusbild. Är det någon som kan bekräfta eller förneka detta?

                    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk

                    #279882
                    Igge
                    Deltagare

                      Hänger lite på hur stark ramp/lampa du har.
                      Men ja det är större bekymmer än med halogen, i nivå med xenon sägs det (lite varierande beroende på effekten på xenonet och rampen)

                      Mest bara ett bekymmer när det faller massa snö av “lagom” temp men då brukar ju extraljus mest vara jobbiga tycker jag 😛

                      #279880
                      Andersson
                      Deltagare

                        Sant men det är ändå LED alla dagar i veckan som gäller men undvik de allra billigaste.

                        #279883
                        Vincent Berglund
                        Deltagare

                          Led eller xenon 🙂

                          Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

                          #1767

                          #279887
                          SmilesPerHour
                          Deltagare

                            Jag gjorde om och gjorde rätt. Skaffade en Vision-X ramp. 🙂

                            Denna är bara 9 * 10w, men ljuset skjuter långt fram i en koncentrerad smal ljuskägla. Även om det inte lyser jättemycket är ljuset på rätt ställe.

                          Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.