SSC Allmänt snack Allmänt småprat Lite bilder och vad som händer med bilen :-)

Visar 7 inlägg - 31 till 37 (av 37 totalt)
  • Författare
    pannan
    Deltagare

Notera att det tydligen inte är samma cel-fix för 05orna som för 04 och tidigare (om jag nu inte fått helt galen info).

Tackar för infon, skall maila dem och se vart man kan få tag i en till 05:an.

Mvh
      J

Pedersen
      Deltagare

Jag tyckte jag var snabb att ändra men tydligen inte tillräckligt. I just det här fallet kan man väl iofs kall det cell iom att det är en kat som saknas 🙂

pannan
        Deltagare

Nu har man hämtat bilen ifrån däckverkstaden. Blev grymt bra med Teinfjädrarna och bilen ser bra mycket bättre ut nu. Upplever den inte direkt stötigare då den inte var snäll innan i fjädrningen.

De ställde även om cambern lite för mer inspirerad körning.

Skriver in alla värden ikväll på camber, toe in m.m

Mvh
          J

pannan
          Deltagare

Här kommer några värden:

Toe Fram

Total:
            Före -03,4mm
            Efter +01,7mm

Vänster
            F -01,7mm
            E +00,9mm

Höger
            F -01,7mm
            E +00,8mm

Toe Bak

Total:
            Före -01,0mm
            Efter -00,4mm

Vänster
            F -00,5mm
            E -00,2mm

Höger
            F -00,6mm
            E -00,3mm

pannan
            Deltagare

Imorgon dyker ev följande paket upp:

Fjäderbensstag både fram och bak

http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/Vortex%20Afterburner/frontandrearstrut.jpg

Center-sektionen till Afterburner Vortex avgassystemet

http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/Vortex%20Afterburner/centre.gif

De-cat pipe Afterburner

http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/Vortex%20Afterburner/handscatpipe.gif

Afterburner Downpipe

http://i5.photobucket.com/albums/y163/Swede-STI/Vortex%20Afterburner/dp.gif

Nu fattas det bara att boka tid hos JRM för en EcuTek uppgradering sedan är jag klar med motorjobbet denna sommar. Ev om bilbudgeten vill med sig är jag ruskigt sugen på en frontmatad IC, men det är inte prio 1 just nu.

//J

Plura
              Deltagare

Pannan: Tänker du byta avgassysstemet innan du åker till JRM eller kommer du be dom göra det i samband med mappningen?

Om du byter själv och använder bilen skulle jag vilja veta hur du löser ev. laddspikar och checkengine lampan eftersom du kör utan katt.
                Eller om du ens får dom problemen.

Hoppas allt går bra med bilen och att du blir nöjd.

/Pelle

pannan
                Deltagare

Pannan: Tänker du byta avgassysstemet innan du åker till JRM eller kommer du be dom göra det i samband med mappningen?Om du byter själv och använder bilen skulle jag vilja veta hur du löser ev. laddspikar och checkengine lampan eftersom du kör utan katt.Eller om du ens får dom problemen.Hoppas allt går bra med bilen och att du blir nöjd./Pelle

Hej,

Jag tar bort en av kattarna dvs downpipen väntar jag med att montera innan jag har tid hos JRM. Då skall det inte vara någon fara alls. Däremot kan det bli s.k laddtrycksspikningar om jag byter DP:n också och kör helt katlöst, men så skall jag inte göra. Kommer att beställa en s.k racekat här i Sverige och svetsa på den på de-catpipen lite senare OM man åker dit i en flygande besiktning. Så jag behöver ingen OEL fix/Cell fix för check engine lampan.

Mvh
                  J

Visar 7 inlägg - 31 till 37 (av 37 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.