› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › lite funderingar
- Detta ämne har 8 svar, 1,158 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 3 månader sedan av
Wiklundh.
-
FörfattareInlägg
-
2 januari, 2006 kl. 15:56 #941
lind
Deltagaretjena
e ny här på forumet,, har börjat kolla på subaru impreza en bil ja velat ha rätt länge å ska nu köpa mig en..
de ja då undrar lite över är alla dessa klagomål på v lådorna i dessa bilar,, modellen ja e intresserad av är en 00:as impreza GT.
finns ju mkt ”experter” på alla forum så vet inte riktigt vem man ska lita på. men kort å gott så är min fråga håller lådan i imprezorna? hade int tänkt å trimma el så utan köra bilen orginal, på sin höjd då nått 3 tums sportavgas å lite sånt.
ska väl inte vara nå problem anser jag bara man sköter om bilen och att föregående ägare gjort likadant ?
mvh\\micke
2 januari, 2006 kl. 15:59 #41374Niklas
DeltagareDet lustiga är att de som klagar mest är de som inte ägt eller äger en Impreza.
Själv har jag en GT och har inte rasat någon låda. Sen beror allt på hur man brukar bilen, om man kör som ett svin går det sönder. Så är det med alla bilar och Imprezan är inget undantag. Kanske är växellådan den svagaste länken på bilen men det betyder inte att den är svag och om du skulle råka ”räkna kugg” en gång så är det kört. Jag är betydligt mer orolig för bensinräkningen, stenskott och dörruppslag än vad jag är att växellådan skall säcka ihop.
De’ e’ bara å’ köp! :7
2 januari, 2006 kl. 17:05 #41372imprezapinge
DeltagareInstämmer inget man behöver va orolig över, min växellåda har hållit oxå utan som helst problem! 12600 mil på mätaren !
som tidigare talare redan sagt finns det en uppsjö med annat som man tänker mer på , krocka eller stenskott ! inget att va orolig över Handla på nu!
nöjd GT-00 kombi ägare!
🙂2 januari, 2006 kl. 21:28 #41371MickeM
DeltagareJag har en GT99 och har kört både streetrace och på is
(som många andra också gjort och gör)… och visst blir
det lite aktivare körning annars också. Min lådda lever
gott än. =) Men visst, vill jag så kan jag trassla sönder
lådan, men, jag vägrar… Jag har 3″.🙂
/MickeM
3 januari, 2006 kl. 18:50 #41373lind
Deltagaretackar för svaren killar..
då behöver man inte vara så orolig 🙂
hap då är de bara ut å leta en bil i bra skick som ja ska handla för har bestämt mig iaf att de blir en subba GT 99-00
föresten kan passa på å fråga skillnaden mellan en 99 och 00 ?
mvh\micke
3 januari, 2006 kl. 19:39 #41375Niklas
DeltagareSök på forumet, finns många trådar om skillnaden på 99 och 00.
Jag skulle rekommendera dig att köpa simo’s (a.k.a Ulrik, a.k.a. KN) Impreza. Den är en av Sveriges snabbaste och är mer eller mindre orörd till utseendet. Du betalar bara för prestanda, ingen styling som du kanske inte gillar.
5 januari, 2006 kl. 16:52 #41369ExOrdis
DeltagareIngår simo i köpet eller?? 😀 😀 (Med tanke på snabbast)
Ursäkta OT…;-)
5 januari, 2006 kl. 18:49 #41376Niklas
DeltagareJepp, och han är mer eller mindre orörd till utseendet! Du betalar bara för hans prestanda! 😀 😀 😀
5 januari, 2006 kl. 20:56 #41370Wiklundh
DeltagareSå länge inte du byter turbo så ska det inte vara någon fara.
Byter man till större turbo och kör hårt/bana får man budgetera för renovering av låda i långa låppet om man har 5 växlad låda. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.