Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #289
    Wanderer
    Deltagare

      Skulle byta lampor på bilen och märkte till min förvåning att det sitter en liten rund dosa ungefär 15 cm hög lite snett bakom höger H4-lampa och det finns tre intag på den boxen varav två det sitter slangar i.
      Men det är en tredje slang som ligger lite bredvid och det finns ett ledigt hål i den där boxen …
      Ska den slangen sitta fast i den ?
      Jag vart lite fundersam eftersom jag har inte tidigare stött på lösa slangar i bilhuvar 🙂

      //B

      #36692
      Wanderer
      Deltagare

        Låter bra 🙂
        Vore ju lite tråkigt om det var något som satt löst och inte skulle göra det 🙂

        /B

        #36693
        Wanderer
        Deltagare

          Tittade lite närmare på det där och slangen som sitter löst leder till insuget.
          Genom en liten “svamp” som också har en slang som går någonstans långt ner.
          Kan det vara den där lilla wastegate’n ?

          För på behåller står det “Second Purge” …

          //B

          #36694
          Wanderer
          Deltagare

            Hmm …
            Ska försöka knäppa ett litet kort på den imorgon och posta så ser du säkert vad jag menar …
            Hoppas bara att det inte är det du menar så jag kör runt med en skitig turbo :/

            //B

            #36695
            Wanderer
            Deltagare

              Tog lite tid att knäppa korten 🙂
              Näe men det behövdes inte för det var en slang som skulle sitta löst.
              Mer förklaring fick jag inte …
              Iofs …
              Frågade inte heller …
              Var min kusin som sålde bilen till mig så det är väl lugnt antar jag.

              //B

              #36687
              LegacyLarsa
              Keymaster

                >Var min kusin som sålde bilen till mig så det är väl lugnt antar jag.

                Då vet du ju iallafall var du skall vända dig ifall nåt händer 😉

                /Larsa

                #36686
                OzO
                Deltagare

                  >Näe men det behövdes inte för det var en slang som skulle sitta löst.
                  >Mer förklaring fick jag inte …

                  VI kräver mer förklaring!!! Har du sagt A får du säga B… 😉
                  Kan ju inte bara ha en sladd lös och inte veta varför! 🙂

                  ________________________________________
                  http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif

                  “It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”

                  #36691
                  Boboo
                  Deltagare

                    LAST EDITED ON Oct-23-02 AT 08:46PM (GMT)
                    Slangen som går från “Second Purge” ska gå tillbaka till insuget igen. Detta är en dumpning av överblivit bränsle, man “återvinner” detta istället för att släppa ut det via avgaser. Blir miljövänligare på det viset.

                    /B

                    #36696
                    Wanderer
                    Deltagare

                      Slangen i fråga sitter kopplad till en liten “svamp” som i sin tur har en liten slang som går från insuget och en annan slang som försvinner långt ner i motorn ngnstans … 🙂

                      Mer vet jag inte men jag ska fråga honom idag ..
                      Min motorvärmare fungerade inte så jag ska få den fixad ..

                      /B

                      #36688
                      ExOrdis
                      Deltagare

                        Låter som kolkanistern, ska kolla slangarna, återkommer.

                        #36689
                        ExOrdis
                        Deltagare

                          Slangen som du hittade lös ska ju sitta på insuget och gå vidare till kolkanistern, är den lös suger du förmodligen in duktigt med smuts i turbon.
                          Och nej det är inte wastegaten utan troligtvis en backventil, om det är samma vi menar.

                          #36690
                          ExOrdis
                          Deltagare

                            Och är hålet i insuget öppet efter LMM blir det inge bra heller, dessutom ofiltrerad luft….
                            Den enda slang på Kanistern som ska vara lös är den i botten, för atmosfärstryck. Är det den du menar?

                          Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.